Marcus Geplaatst 11 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2016 Hoi, Mijn Passat GTE met adaptief onderstel staat behoorlijk hoog en dat ziet er niet zo mooi uit. Ik wil hem laten verlagen maar niet teveel! Welke set adviseer jij? En waar kan ik dit het beste laten doen? Alvast bedankt. Marcus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Micky Geplaatst 11 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2016 ik weet niet of je dat zo maar kunt doen met deze dempers.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 11 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2016 Kw heeft toch speciale schroefsets geschikt voor adaptief onderstel? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Micky Geplaatst 12 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2016 schroefset? dan vervang je toch ook de dempers? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ArieV Geplaatst 12 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2016 Ik dacht hier op het forum eens gelezen te hebben dat je een dcc onderstel max 3cm kan verlagen zonder dat het systeem zijn werking verliest. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 12 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2016 Misschien eens contact opnemen met VAG techniek? Denk dat ze je daar wel verder kunnen helpen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 12 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2016 schroefset? dan vervang je toch ook de dempers? http://www.kwsuspensions.net/kw/info/kw_ddc/ Zoiets.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcus Geplaatst 13 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2016 Bedankt voor de tips. Weet iemand of de veren van een Passat Variant GTE hetzelfde zijn als bijvoorbeeld een Variant (2015+) met de dikste dieselmotor? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 13 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2016 Er zijn gewichtsklassen per as bij de Passat. De GTE is volgens mij een stuk zwaarder dan andere Passats, en ik heb ook niet echt een idee van de gewichtsverdeling voor/achter. Ik verwacht niet direct dat onderstelonderdelen van niet-GTE Passats jou gaan helpen. Btw, een adaptief onderstel is al 10mm lager dan een normaal VW onderstel. Ik heb even niet paraat wat de verlaging is van een VW-sportonderstel bij de B8, maar bij VW zelf is dus niet echt winst te behalen als het om verlaging gaat en denk ik echt dat je elders moet kijken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Micky Geplaatst 13 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2016 Passat B8 (R-line) sportonderstel (nieuw en dus zonder een beetje inzakken nog, ik heb wel een 4 motion, weet niet of dat nog uitmaakt): 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcus Geplaatst 15 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2016 (aangepast) Er zijn gewichtsklassen per as bij de Passat. De GTE is volgens mij een stuk zwaarder dan andere Passats, en ik heb ook niet echt een idee van de gewichtsverdeling voor/achter. Ik verwacht niet direct dat onderstelonderdelen van niet-GTE Passats jou gaan helpen. Btw, een adaptief onderstel is al 10mm lager dan een normaal VW onderstel. Ik heb even niet paraat wat de verlaging is van een VW-sportonderstel bij de B8, maar bij VW zelf is dus niet echt winst te behalen als het om verlaging gaat en denk ik echt dat je elders moet kijken. Goedemorgen, Dit is een hele goede want ik heb door omstandigheden al twee Passats GTE gehad en de eerste stond volgens mij lager dan deze. Bovendien zie ik soms andere Passats GTE en die staan volgens mij lager. Mogelijk dat er toch verschillende zijn? Ik heb even gemeten en er zit tussen de rand van het spatbord en de bovenkant band aan de voorkant 5/6cm en achter 6/7 cm ruimte. Het lijkt wel een all terrain auto. In ieder geval vind ik het niet echt fraai:-) Zie fotos 15 oktober, 2016 aangepast door Marcus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 15 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2016 Je moet vanaf het midden van de naaf meten, nu neem je de hoogte van de band en velg mee. Heb je wel de juiste velgen/banden combinatie er onder zitten? Het ziet er inderdaad wat iel uit. (Dat heb je al snel bij een B8.) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EdB6CC Geplaatst 15 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2016 Bij de B6 en B7 met DDC kun je met een Eibach/H&R prima verlagen zonder dat de demper kapot gaat. Echter bij een B8 GTE ( met een hoog gewicht) zou ik voor zeker gaan en de Eibach set nemen. http://www.steverinkbanden.nl/nieuws/vw-passat-gte-verlagen-met-eibach-pro-kit-verlagingsveren/ Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Micky Geplaatst 15 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2016 Je moet vanaf het midden van de naaf meten, nu neem je de hoogte van de band en velg mee. Heb je wel de juiste velgen/banden combinatie er onder zitten? Het ziet er inderdaad wat iel uit. (Dat heb je al snel bij een B8.) zo te zien is die bandenmaat goed, 235/45/18 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 15 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2016 zo te zien is die bandenmaat goed, 235/45/18 Dan weten we dat dat goed is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcus Geplaatst 15 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2016 Hi, De banden en velgen zijn goed. Dit is mijn winterset. De zomerset heeft dezelfde maat 235/45/18. De maat van hart velg tot spatbord is zowel voor als achter 39cm. De Eibach pro-kit geopperd door EdB6CC zou een goede optie kunnen zijn Maar 4cm vind ik eigenlijk wel wat veel. 3cm zou voor mij de max zijn. Marcus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EdB6CC Geplaatst 15 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2016 Hij zal maximaal 40 mm kunnen zakken, in de praktijk is dat veelal 30 mm. Heb al veel sets van Eibach onder mijn auto's gemonteerd maar de aangegeven verlaging halen ze meestal niet. Alleen bij mij Vw T5 maar die weegt dan ook het maximale en dan nog zal de eibach veer marge hebben om te veren. Voordeel van de Eibach veer is dat die B2 gewikkeld zijn dus van smal naar breed en weer smal, dikte verschil aan boven en onderzijde voor het comfort. Bij belasting blijft er een stukje comfort over in tegenstelling tot de cilindrisch gewikkelde veren die zijn te progressief met inveren en bij belasting liggen de windingen vaak heel dicht bij elkaar wat ten koste gaat van comfort/handeling. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcus Geplaatst 15 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2016 Hoi EdB..., Nav jouw advies ging ik verder zoeken en heb besloten dat ik de Eibach Pro Kit laat monteren, Ik zag een foto op de Facebook pagina van Tuning Lowering. Dat is exact wat ik wil. De aslasten heb ik ook uitgezocht en dat zit er met deze Eibach nog ruim boven. Je moet tenslotte rekening houden met een extra gewicht van 300Kg tov een gewone Passat. Bedankt voor jouw tip. Dat was de goude. Marcus 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Micky Geplaatst 15 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2016 Hi, De banden en velgen zijn goed. Dit is mijn winterset. De zomerset heeft dezelfde maat 235/45/18. De maat van hart velg tot spatbord is zowel voor als achter 39cm. De Eibach pro-kit geopperd door EdB6CC zou een goede optie kunnen zijn Maar 4cm vind ik eigenlijk wel wat veel. 3cm zou voor mij de max zijn. Marcus War vind je van mijn auto, dat zijn de standaard sportveren van VW, als je de GTE af-fabriek met R-Line verlaging kunt bestellen (weet niet of dit kan) zou je dus die veren kunnen nemen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Micky Geplaatst 15 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2016 Hij zal maximaal 40 mm kunnen zakken, in de praktijk is dat veelal 30 mm. Heb al veel sets van Eibach onder mijn auto's gemonteerd maar de aangegeven verlaging halen ze meestal niet. Alleen bij mij Vw T5 maar die weegt dan ook het maximale en dan nog zal de eibach veer marge hebben om te veren. Voordeel van de Eibach veer is dat die B2 gewikkeld zijn dus van smal naar breed en weer smal, dikte verschil aan boven en onderzijde voor het comfort. Bij belasting blijft er een stukje comfort over in tegenstelling tot de cilindrisch gewikkelde veren die zijn te progressief met inveren en bij belasting liggen de windingen vaak heel dicht bij elkaar wat ten koste gaat van comfort/handeling. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Ik heb best wat auto's van Eibach (laten) voorzien, ze zakken juist altijd meer dan de opgave, niet direct maar wel na een tijdje, dus ik zou er voorzichtig mee zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EdB6CC Geplaatst 15 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2016 Ik heb best wat auto's van Eibach (laten) voorzien, ze zakken juist altijd meer dan de opgave, niet direct maar wel na een tijdje, dus ik zou er voorzichtig mee zijn. En was dit dan de Pro-kit of de Sport-kit versie, ik heb die ervaring met de Pro-kit absoluut niet namelijk. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Micky Geplaatst 15 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2016 En was dit dan de Pro-kit of de Sport-kit versie, ik heb die ervaring met de Pro-kit absoluut niet namelijk. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk de prokit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 16 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 oktober, 2016 "verplaatst" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcus Geplaatst 30 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 oktober, 2016 (aangepast) Zie hier het resultaat van de Eibach Pro Kit. Geïnstalleerd door Lowering. Ik rijd er nu een week mee en moet stellen dat gelukkig de vering nauwelijks is veranderd. Oud: 30 oktober, 2016 aangepast door Marcus 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EdB6CC Geplaatst 30 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 oktober, 2016 Een kleine schatting?! Een 40 mm naar beneden? Tevreden over de vering/ hoogte en wat vind je van de handeling in de bochten? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcus Geplaatst 30 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 oktober, 2016 Een kleine schatting?! Een 40 mm naar beneden? Tevreden over de vering/ hoogte en wat vind je van de handeling in de bochten? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Hoi, Zoals ik schreef merk ik weinig van een verandering in vering en rijdgedrag. Mogelijk komt dat omdat ik een adaptief onderstel heb. Het is ietsje stugger en ietsje directer. Ik voel me er echter wel enorm veel happyer mee:-) Ik rijd er nu een week mee en heb ook op pittig hobbelige wegen gereden om het uit testen. Geen probleem. Maar net zoals voorheen zet ik hem dan normaal gesproken op comfort en dan merk je al helemaal niets van de hobbels. Hij is ongeveer 35mm lager geworden. Beetje lastig meten. Eerst was hij voor en achter 39 vanaf de naaf en nu 35.5 a 36. Ik ben er echt enorm blij mee want ik vond het echt bar lelijk:-) Gr. Marcus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Marcus
Hoi,
Mijn Passat GTE met adaptief onderstel staat behoorlijk hoog en dat ziet er niet zo mooi uit. Ik wil hem laten verlagen maar niet teveel!
Welke set adviseer jij? En waar kan ik dit het beste laten doen?
Alvast bedankt.
Marcus
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
9
7
7
7
Popular Days
15 okt
12
5 jan
10
24 okt
6
25 okt
6
Top Posters For This Question
Cvo80 9 posts
Micky 7 posts
Marcus 7 posts
Melvin. H. 7 posts
Popular Days
15 okt 2016
12 posts
5 jan 2021
10 posts
24 okt 2017
6 posts
25 okt 2017
6 posts
Popular Posts
Cvo80
MM101
Aangenaam allen. Sinds gisteren is mijn GTE ook met de Eibach Pro-Kit verlaagd. Ik dacht de foto's even te delen Rijcomfort is fors strakker en wegligging lijkt weer stukken meer op mijn vorige Aud
bm-er
Vraag aan de verkoper of er een DCC onderstel onder zit. Daarmee is de hardheid van het onderstel in drie stappen in te stellen. De hoogte is daarmee niet instelbaar. Wel of geen DCC, deze B8 is f
Posted Images
72 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten