Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2.0tdi trilling/rammel


Fopperr

Vraag

Inmiddels de Passat bijna 5 maand en 20k verder.

 

Fijne auto met erg soepele motor! Natuurlijk merk je een aantal dingen aan de auto????

 

Als de auto in z'n vrij staat merk ik dat de auto ligt schommelt. Trap ik de koppeling in is dat schommelen weg. Ik vermoed dat het vliegwiel die trilling veroorzaakt

 

Destijds heb ik 1 nieuwe injector gekregen. Ik merk dat de waarden van de injectoren wisselend zijn als ik de koppeling wel/niet intrap. Het lijkt erop de motor het vliegwiel compenseert.

Daarbij hoor ik ook een zwaarder geluid tussen de 1000/2000rpm. Ik vermoed dat de vorige eigenaar de schakelindicator gevolgd heeft....

 

Als de motor koud is hij klinkt als een normale CR diesel maar als hij warm is hoor ik een metaal-achtige rammel wat vooral stationair hoorbaar is.

 

Wat zou dit kunnen zijn? EGR, misschien hitteschild oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar t gaat hier toch om de HD pomp? Ik heb toch echt het idee dat de oorzaak van het kapot gaan van de pomp toch écht ergens anders ligt... Maar als de auto perfect loopt en je dat graag zo wilt houden dan is het verstandig om alle stappen te doen om evt problemen te voorkomen. Ik had zelf trouwens de pomp een paar keer laten lopen dmv op contact te zetten. Auto startte na 2 seconden.

Verzonden vanaf mijn iPhone

Idd de hd pomp,de verstuivers krijg je erbij als die kapot gaat,jij hebt een tweeliter dus weet ik niks van maar heb gelezen dat de eenpuntzes verstuivers daar enorm gevoelig voor zijn....sorry te lui om naar cijfers te switchen dit typt zo lekker door

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan ook iets als een catchcan laten plaatsen, dan komt er geen metaalslijpsel in het systeem.

 

Dat is hier eerder door iemand op het forum gepost.

Geen idee wie dat gepost had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als er iets mis is merk je dat van de voren zoals topicstarter ook.

Ben net terug van spanje met hem..toen zeker niks aan de hand en het is ook niet zo dat wij dat nu allemaal gaan krijgen.iig zorg dat je nooit met een legebtank komt te staan en er geen vervuilingen of water in de tank komen.das alles wat je kunt ermee en niet elke week die filter eruit halen he.haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is totaal niet goed voor de HD pomp bij een cr,en kan zelfs schade veroorzaken,altijd ontluchten.

Hier een link met duidelijke uitleg,

In mijn vcds zoet het er iets anders uit.net ff gekeken.ik kan wel mn hd pomp laten draaien.is dat genoeg?

@@vwer156

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Rob,als je de 2de handeling uitvoert,zoals in het filmpje dan laat je de 2 pompen werken.Als je dat lukt is het ok.dit lukt alleen met vcds,de pomp activeren in de tank door gewoon op contact te zetten lukt niet bij een b7,bij een b6 werkt het wel,hoor je de pomp duidelijk.

aangepast door vwer156
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is inderdaad vervelend dat je dit overkomt, maar weer goed dat ze bij jullie samelmengelhaftungachtungarrest hebben. Dat is ook precies (een van) de reden dat ik nog even met de B6 blijf rondrijden.

 

Wij kennen dat uiteraard weer niet, wij mogen het zelf allemaal oplossen, In de nieuwe dikke van Dale wordt het woord coulance volgend jaar ook verwijderd, wordt te weinig toegepast volgens de schrijvers van het boek.

Ik heb ook begrepen dat PON volgend jaar DUD gaat heten, dat betekend namelijk Dozenschuiver Uit Duitsland.

en van de engineeringsmannen van VW zelf hoeven we de komende tijd ook geen huzarenstukjes te verwachten die zijn allemaal druk bezig om het schandaal zoveel mogelijk binnen de doofpot te engineeren. Ik heb zelf gehoord dat er wergwerpverstuivers komen die ze dan elke 5.000 kilometer moeten vervangen, ze zijn nog bezig om te kijken of deze gerecycled kunnen worden. Men is namelijk bang dat de boterberg vervangen wordt door een verstuiverberg.

Ook zijn ze bezig met onze overheid om de rijklaarmaakkosten om te dopen naar afsleepklaarkosten.

Ik rij door en spaar me een ongeluk totdat ik een Tesla kan kopen, zal nog een jaartje of 40 worden ben ik bang.

 

*disclaimer: dit verhaal zijn de namen van de betrokkenen gefungeerd, mocht het zo zijn dat iemand zich aangesproken voelt dan is dit louter toeval.

 

en nee hoor ik ben verder prima tevreden over mijn auto, maar had gewoon effe zin om lekker pittig stukkie te schrijven.

Martijn, is dit een sollicitatiebrief naar een autoimporteur in de buurt van Amersfoort voor de functie van communicatieadviseur? ;-)

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden