Ga naar inhoud
  • 0

Inteken topic - Guy-mod kofferunits - 4de inbouwdag op 8 April


wulfke

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat gaat niet softwarematig. Moet je hardwarematig gaan doen. Pinnen loshalen van het boordnet en als je een 3C8 boordnet hebt kan je de lamp controle wel uitschakelen. Weet even niet meer in welke byte maar was ergens achteraan.

 

En het is byte 3 bit 7 ipv byte 4

 

Oke, dan heb ik wat te doen voor in de donkere dagen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wil die 4 bollen als toevoeging ook wel Peter. En je weet kom je graag helpen op een inbouwdag

 

App me maar

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is dat een mod met eenzelfde BA15 fitting of iets van een BAY15 fitting? iets met een extra draad, diode en weerstand schiet mij zo te binnen als je de guymod met pnp draadboom hebt.

Ben benieuwd iig...... :cool2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij was ik nog niet zo ver dat mn remringen op de klep ook gingen branden. ik was in de veronderstelling dat dit alleen met een 3C8 boordnet kon en niet met een 3C0.

Dus net even gestoeid met VAGcom en in Byte 21 bit 4 op 1 gezet.  ->  Werkt

Voor het contrast / verschil heb ik de normale verlichting van die ringen van 15 op 10% gezet (byte 10)

 

Daarnaast ook maar even de remlichten op de ringen van de buitenste hoeklichten geactiveerd (Byte 3, bit 7 op 1 gezet).

 

En dit allemaal met een 3C0 boordnet...  (J versie).

 

Ik vraag me af of dan de koude diagnose van de remlichten uitschakelen in Byte 22, Bit 7 ook niet kan?  Want dan kan ik gewoon de 2 draden uit de stekkers B5 en C2 trekken zonder dat het boordnet verwisselt hoeft te worden.

aangepast door JurgenTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan je gewoon in VCDS checken, als byte 22 beschikbaar is dan zou het moeten werken.

Dat wil niks zeggen... er wordt dezelfde labelfile gebruikt voor het 3C8 en het 3C0 boordnet. Dus alles wat je ziet is voor beide hetzelfde, maar mogelijk werken niet alle functies voor beide...

De labelfiles voor het medium en high boordnet zijn dan wel verschillend.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar je middenstip van het hoeklicht gaan toch nog steeds fel branden bij het remmen ? ook al heb je deze uitgeschakeld als achterlicht (middelste bol gaat niet meer branden bij het voeren van de gewone verlichting)

 

bij het voeren van de gewone verlichting heb ik 4 ringen, dus de hoeklichten gaat enkel de buitenste ring branden alsook bij de koffer units gaat de ring branden.

Bij het remmen gaat de middelste bol van het hoeklicht fel branden alsook de buitenste ring gaat feller branden, ook de ringen van de koffer units gaan iets feller branden.

En ook je 3de remlicht gaat oplichten. Als je dit als achterligger niet ziet dat ik aan het remmen ben dan is er wat mis met z'n zicht en niet verantwoord om aan het verkeer deel te nemen.

 

om de buitenste ring ook feller te laten oplichten moet je in byte 3 bit 7 aanvinken of op 1 zetten.

om de intensiteit van de buitenste ring aan te passen bij het gewoon branden kan dit in byte 12 - deze staat normaal op 0F - 15%

Ik heb nu byte3 bit 7 aangevinkt, maar kan de intensiteit die op 15% staat bij byte 10 en 12 niet wijzigen. code acepted maat geen wijziging. ( kabel is geen kloon :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verschil is minimaal... zie je alleen als je erachter staat en dan doet "doorvoeren". 

 

Zet maar eens op 0%, dan gaat het uit. Vervolgens op 1% en zet het dan op 15%... Als je achter de auto staat terwijl je de code toepast zie je wel degelijk verschil.

 

Bij mij staan de buitenste ringen op 1% en de binnen ringen op 5%. Met deze instellingen zijn ze mooi gelijk in helderheid en zie je ook duidelijk verschil met remmen. 

Afstelling kan per auto verschillen.

 

edit:

Uiteraard in het donker testen ^_^

aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag nog een laatste keer voor dit jaar een inbouw gedaan,

 

Guymod sedan


Vinniepilon – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 20 feb)
Passat Johnny - Bi-color - 2 witte stippen - 2 hoek  units (set is geleverd en ingebouwd door de klant - AFGEWERKT op 11 April)
JVN91 – Bi-color – 2 witte stippen - P&P kabelboom (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 14 mei)
Butcher (Andre) – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 20 feb)
Ozzy40 – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 20 feb)
Rachid17 – Bi-color – 2 witte stippen - P&P kabelboom (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 14 mei)

Ettie - Bi-color - 2 witte stippen - P&P kabelboom (Set is geleverd en ingebouwd door de klant - AFGEWERKT op 4 augustus)

Robinvinci - Bi-color - 2 witte stippen - P&P kabelboom (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 5 dec)

Guymod variant


Passat Rdi – Bi-color – 2 witte stippen - inbouwen in hella lichten (Set is ingebouwd - AFGEWERKT)
Diver (Jan) – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ingebouwd - AFGEWERKT 20 feb)
Mausey (Maurice) – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 14 mei)
Glowie – Bi-color – 2 witte stippen (eventueel intacte hoeklicht(en) bijleveren)
Fappie (Ronald) – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ingebouwd - AFGEWERKT 20 feb - in de nieuwe passat ingebouwd op 16 juli)
Michel de Zeeuw – Bi-color – 2 witte stippen - optie op SML donker 
Jurgen TDI – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ontvangen door de klant- 06 okt - zelf in te bouwen door de klant)
Dieseltje – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 16 juli)
Auke – Bi-color – 2 witte stippen

Thijs - Set D - 2 witte lenzen - bi-color ledringen incl inruil eigen units (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 14 mei)

dietrix - set bi-color ledringen - aparte witte lens - inbouwen in R36 set (Set is ingebouwd - AFGEWERT op 21 juli)

Rowdy Bos - set bi-color ledringen - aparte witte lens

Comfortcruiser- 2 witte lenzen - bi-color ledringen incl inruil eigen units

Nick0016 – set Bi-color ledringen (Set in ingebouwd incl vervangen buitenunits - AFGEWERKT op 10 Sept)

Iroa-2 - Bi-color – 2 witte stippen - P&P kabelboom (Set is op weg naar de klant - 10 okt '16 - zelf in te bouwen door de klant)


Aparte ledringen


ATS – set Bi-color ledringen - (set is verzonden - 10/02/16' - SET IS ONTVANGEN)
Harold – set Bi-color ledringen - (set is verzonden - 10/02/16' - SET IS ONTVANGEN)
HarmenVD – set Bi-color ledringen en 1 extra witte stip (variant) - (set is verzonden - 10/02/16' - SET IS ONTVANGEN)
7700 – set rode ledringen (set is verzonden en ontvangen)

Stapper - set Bi-color ledringen - (set is verzonden - 21/03/16' - SET IS ONTVANGEN)

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was inderdaad een productief jaartje. Bewijs dat de overname een goede beslissing was.

En met de optimalisatie naar plug and play kabelboom het werken wat efficiënter kunnen maken.

Volgend jaar misschien de optie aanbieden van een full guymod incl semi-dynamische knipperlichten. Dan moet er helemaal niks meer gesoldeerd worden en is het full plug and play.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Guymod sedan


Vinniepilon – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 20 feb)
Passat Johnny - Bi-color - 2 witte stippen - 2 hoek  units (set is geleverd en ingebouwd door de klant - AFGEWERKT op 11 April)
JVN91 – Bi-color – 2 witte stippen - P&P kabelboom (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 14 mei)
Butcher (Andre) – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 20 feb)
Ozzy40 – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 20 feb)
Rachid17 – Bi-color – 2 witte stippen - P&P kabelboom (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 14 mei)

Ettie - Bi-color - 2 witte stippen - P&P kabelboom (Set is geleverd en ingebouwd door de klant - AFGEWERKT op 4 augustus)

Robinvinci - Bi-color - 2 witte stippen - P&P kabelboom (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 5 dec)

Guymod variant


Passat Rdi – Bi-color – 2 witte stippen - inbouwen in hella lichten (Set is ingebouwd - AFGEWERKT)
Diver (Jan) – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ingebouwd - AFGEWERKT 20 feb)
Mausey (Maurice) – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 14 mei)
Fappie (Ronald) – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ingebouwd - AFGEWERKT 20 feb - in de nieuwe passat ingebouwd op 16 juli)
Jurgen TDI – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ontvangen door de klant- 06 okt - zelf in te bouwen door de klant)
Dieseltje – Bi-color – 2 witte stippen (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 16 juli)

Thijs - Set D - 2 witte lenzen - bi-color ledringen incl inruil eigen units (Set is ingebouwd - AFGEWERKT op 14 mei)

dietrix - set bi-color ledringen - aparte witte lens - inbouwen in R36 set (Set is ingebouwd - AFGEWERT op 21 juli)

Nick0016 – set Bi-color ledringen (Set in ingebouwd incl vervangen buitenunits - AFGEWERKT op 10 Sept)

Iroa-2 - Bi-color – 2 witte stippen - P&P kabelboom (Set is op weg naar de klant - 10 okt '16 - zelf in te bouwen door de klant)

Glowie – Bi-color – 2 witte stippen (eventueel intacte hoeklicht(en) bijleveren)

Michel de Zeeuw – Bi-color – 2 witte stippen - optie op SML donker

Auke – Bi-color – 2 witte stippen

Rowdy Bos - set bi-color ledringen - aparte witte lens

Comfortcruiser- 2 witte lenzen - bi-color ledringen incl inruil eigen units

passat_v5 - 2 witte lenzen - bi-color

 

 


Aparte ledringen


ATS – set Bi-color ledringen - (set is verzonden - 10/02/16' - SET IS ONTVANGEN)
Harold – set Bi-color ledringen - (set is verzonden - 10/02/16' - SET IS ONTVANGEN)
HarmenVD – set Bi-color ledringen en 1 extra witte stip (variant) - (set is verzonden - 10/02/16' - SET IS ONTVANGEN)
7700 – set rode ledringen (set is verzonden en ontvangen)

Stapper - set Bi-color ledringen - (set is verzonden - 21/03/16' - SET IS ONTVANGEN)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke "Peter" het was zeker een goeie inbouwdag van alles te weten gekomen dat je zeker nog heel veel kan doen met een passie :D en ook niet vergeten mistlichten heel snel een kabel gemaakt voor de schakelaar dat ze werkend waren nog eens mercie daar voor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nog eens contact gehad met de leverancier van de led ringen. Hij had namelijk een upgrade om het mistlicht en achteruitrijlicht aan te pakken.

Heb hem dan meer info gevraagd maar nu pas antwoord gehad op mijn vragen. Het gaat hem dus om een nieuwe insert die in de witte lenzen geplaatst moet worden en hierbij moet je dus het signaal van achteruitrijlicht, mistlicht en remlicht op aansluiten.

Ook is het zo dat de rode leds nog iets feller gaan branden bij mistlicht dan wanneer je gewoon remlicht stuurt. Het achteruitrijlicht gebeurd met witte leds die in het midden zitten.

 

post-13546-0-47138900-1482868258_thumb.jpg

 

Ik heb 3 sets besteld (goed voor 3 auto's) om te kijken hoe alles in elkaar zit en hoe ik de P&P kabelboom moet gaan aanpassen en hoe het gecodeerd moet gaan worden.

Ook twijfel ik of het wel haalbaar is om een reeds aangepaste set achterlichten te gaan aanpassen om de inserts er alsnog in te kunnen zetten of dat er moet gekozen worden om de set in te ruilen en een andere set te maken (voor diegene die deze optie willen).

Ook lijkt de insert redelijk hoog en vermoed ik dat het niet haalbaar is om deze insert in een sedan unit te zetten omdat deze minder hoog is dan een variant unit.

 

genoeg gespeculeerd en we zien wel hoe en wat wanneer alles binnen is.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden