Ga naar inhoud
  • 0

Montage gat voor sleepoog mist ? [3C]


Marco76

Vraag

Hallo allemaal.

 

Vandaag kwam ik erachter dat ik bij mij Passat 3C uit 2008 wel een mooi klepje heb voor

montage sleepoog rechtsachter, zelfs een prachtig sleepoog in de kofferbak. Maar het

montagegat voor de sleepoog zelf is er niet. Achter het klepje zit een balk en dat is het.

Ik heb al even zitten prikken maar het lijkt niet dichtgeverft oid.

 

Iemand een idee? Ik last in het boekje dat passat's met een fabrieksgemonteerde trekhaak

inderdaad geen montagegat hebben. helaas... ik heb geen trekhaak..

 

--Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat sleepoog is voor als je zelf gesleept moet worden en dus moet je dat achter het rooster aan de voorkant inschroeven en is niet bedoeld om zelf iets te slepen!

Dit staat overigens ook in het instructieboekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat sleepoog is voor als je zelf gesleept moet worden en dus moet je dat achter het rooster aan de voorkant inschroeven en is niet bedoeld om zelf iets te slepen!

Dit staat overigens ook in het instructieboekje.

 

Hi Alfred,

 

In 'het boekje' staat echt netjes dat de sleepoog zowel voor als achter (achter de resp. klepjes) gemonteerd moeten worden.

Plaatjes ala sesamstraat en alles. En daarnaast ook nog de uitleg dat er geen montagegat zit als er een trekhaak af-fabriek op zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ze hebben er bij het ontwerp van de 3C echt wel goed over na gedacht, je hebt alleen maar een sleepoog aan de voorzijde nodig, die heb ik al 3 maal mogen :x gebruiken. Werkt perfect :(

 

mijn sleepoog vanvoor is ook benut toen we de auto gingen ophalen in .de, en gisteren hebben ze m de takelwagen opgesleept via de trekhaak :P

 

desalniettemin, ik vind dit toch echt wel bizar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Allemala leuk maar als je dan zelf iemand wil slepen dan moet je volgens VW de trekhaak gebruiken. Maar ik dacht dat dat wettelijk verboden is omdat de sleep van de haak af kan schieten.

 

Ik zou sowieso niemand meer slepen vandaag de dag, het is verzekeringstechnisch ook maar de vraag of je iets vergoed krijgt wanneer er iets gebeurd. Het peugeootje 106 van mijn zoon heb ik wel eens afgesleept een paar km maar ik moet er niet aan denken om een Passat af te slepen van 1450 kg waarbij de stuur- en rembekrachtiging niet meer werkt!

Wanneer je een Passat kunt rijden dan kan het lidmaatschap van de wegenwacht er ook wel bij en die regelen de afsleep op een veilige manier! Heb ik helaas 3 maal mogen ervaren :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Inderdaad, zelf slepen hoeft niet meer vandaag de dag. Het is zelfs verboden om te slepen op de snelweg.

 

een goeie 3 jaar terug heeft guyke mij nog gesleept van tongeren naar hasselt over de snelweg. Politie reed gewoon aan ons voorbij :P

 

Waarschijnlijk zagen ze mijn gelaatsuitdrukking (doodsbang, ik doe zowat in mijn broek als ik gesleept word...) en hebben ze me uit medelijden met rust gelaten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tja Kristof, blijft bananenrepubliek daar bij jou.... ga donderdag stemmen voor een auto vriendelijke EU in Brussel, hoop dat ik niet de enige ben.. :)

 

haha, stemmen... daar doe ik dus niet meer aan mee (in belgië is er stemplicht), ik heb 'n vrijstelling :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok : het verlossende antwoord van VW Maas in Nieuwkoop:

 

Enkele maanden geleden heb ik via trekhaken.nl een trekhaak laten monteren. Die trekhaak zit vast aan een stalen bint.

De originele bint, waar het montagegat in zat, is vervangen voor die van Bovag.... waar geen gat in zit.

Klepje kan dichtblijven, trekken met de trekhaak dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ok : het verlossende antwoord van VW Maas in Nieuwkoop:

Enkele maanden geleden heb ik via trekhaken.nl een trekhaak laten monteren. Die trekhaak zit vast aan een stalen bint.

De originele bint, waar het montagegat in zat, is vervangen voor die van Bovag.... waar geen gat in zit.

Klepje kan dichtblijven, trekken met de trekhaak dus.

 

Wacht even, nu snap ik hem niet meer: in je eerste post meld je toch dat je geen trekhaak hebt ?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ok : het verlossende antwoord van VW Maas in Nieuwkoop:

Enkele maanden geleden heb ik via trekhaken.nl een trekhaak laten monteren. Die trekhaak zit vast aan een stalen bint.

De originele bint, waar het montagegat in zat, is vervangen voor die van Bovag.... waar geen gat in zit.

Klepje kan dichtblijven, trekken met de trekhaak dus.

 

Wacht even, nu snap ik hem niet meer: in je eerste post meld je toch dat je geen trekhaak hebt ?!

 

Sorry, ik was niet duidelijk.

Bijna: geen 'af fabriek' trekhaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden