Ga naar inhoud

Wie denkt aan een nieuwe auto?


peedeepee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

De vraag is voor mij niet relevant. Heb mijn passat nu ruim 3 weken :thumb:

Ik wil er toch wel graag minimaal nog een jaar of 3 - 4 mee rijden. Als de ervaringen dan ook nog steeds goed zijn zou ik wel graag een 3C variant willen hebben. Ondanks dat ik bij introductie niet zo gecharmeerd was van de 3C moet ik zeggen dat ik de auto steeds mooier ga vinden.

 

Audi A4, BMW 3 serie en Volvo's V50: ik vind ze allemaal mooi maar ik vind de binnenruimte in deze auto's vaak te beperkt en de prijzen zijn niet mals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn 1.8turbo nu 2jaar, Maar door baan wissel binnen kort moet ik meer KM gaan rijden.

Dus komt er binnen nu en een jaar een TDI in huis en de 1.8T gaat dan de deur uit.

 

Het word dan een 130pkTDI 3BG, Of een Audi A4, Of een BMW touring.

Maar het blijft zowiso een station :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff 'n update van mijn kant, de passat gaat binnen half jaar weg. Dus als iemand intresse heeft, tegen een goed bod valt er wel wat te regelen (bij serieuze interesse ff een PM!) ;)

 

Nieuwe auto wordt denk ik een A3 1.9 TDI (model 2001-2003) met een beetje mazzel een 130 pk tdi quattro, en dan laat ik dat ding chippen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja weet ik :D Een A3 quattro is gewoon een Golf 4motion, maar dan met een ander logo en wat ander uiterlijk.

 

Het "4-motion" van VW is toch technisch anders als het "Quattro" van Audi, of..... ben ik verkeerd geinformeerd.... ?

Ik weet wel dat er een groot verschil was tussen het "Synchro" van de (oudere) VW's en de Quattro aandrijflijn van Audi.

Met name de ophanging van de assen en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja weet ik :D Een A3 quattro is gewoon een Golf 4motion, maar dan met een ander logo en wat ander uiterlijk.

 

Het "4-motion" van VW is toch technisch anders als het "Quattro" van Audi, of..... ben ik verkeerd geinformeerd.... ?

Ik weet wel dat er een groot verschil was tussen het "Synchro" van de (oudere) VW's en de Quattro aandrijflijn van Audi.

Met name de ophanging van de assen en dergelijke.

 

Alle VAG modellen vanaf 1998 met de motor dwars voorin (Golf, Passat 3C, A3, TT, Leon, Octavia, etc.) die voorzien zijn van vierwielaandrijving hebben technisch het zelfde systeem. Het gaat dan om een Haldex koppeling. De benaming (VW 4Motion, Audi Quattro, Skoda 4x4, of Seat 4) doet er verder niet toe, het is gewoon het zelfde systeem.

 

Modellen met de motor in lengte richting Passat 3B, Passat 3BG, Pheaton, A4, A5, A6, A8 hebben een systeem met torsendifferentieel. Oudere VW modellen zijn uitgerust met een Visco-koppeling. Overigens heeft de R8 ook een Viscokoppeling, maar dat systeem komt eigenlijk rechtstreeks van Lamborghini die het ook al gebruikte op de oudere Diablo VT's. De Bugatti Veyron gebruikt weer een systeem met Haldex.

 

VW gebruikt vanaf 1999 de naam 4Motion voor de vierwielaangedreven modellen, daarvoor was het Syncro. De naam geeft echter niet perse aan welk systeem er in zit. Meer hier over kun je vinden in de KB en een apart topic over Syncro/4Motion/Quattro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden