Ga naar inhoud
  • 0

Chippen bij Turbo Johan --> Geplaatst PP520+chip <--


sebastian

Vraag

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Wie heeft zijn wagen laten chippen door Turbo Johan? Ik ga van de P-box af, omdat we een caravan hebben gekocht. Dan is een chip toch veiliger rijden. Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.

 

Je bedoelt VVT in Lutjegast. Heb mijn Passat daar ook laten chippen vorige week.'

 

HIddem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je bedoelt VVT in Lutjegast. Heb mijn Passat daar ook laten chippen vorige week.'

En?

 

Super, het is een hele andere auto geworden.

Hij had 130pk (310Nm) en is heeft hij ongeveer 170pk (390Nm).

 

Hiddem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de afspraak bij hem gemaakt. Donderdag 21 juni wordt de chip geplaatst. Ik hoorde viavia dat TJ ook nog een set PP520 verstuivers heeft liggen. Die brengen het vermogen van mijn 90pk blokje naar 145pk :shock: Na lang wikken en wegen heb ik toch maar besloten om deze niet te laten plaatsen. Maar als ik er ben moet ik maar weer eens zien............ (je weet het maar nooit).

 

Ik laat nog wel even weten wat het geworden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de Race520 vestuivers zijn de nodige aanpassingingen noodzakelijk, maar bij de PowerPlus520 verstuivers niet.

 

Ik heb toch maar besloten om de PP520-ers te laten plaatsen. Samen met een chip komt het vermogen op 130-135 Pk @ 300-310Nm. Die 145Pk die ik hierboven heb genoemd was wat aan de te hoge kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij de Race520 vestuivers zijn de nodige aanpassingingen noodzakelijk, maar bij de PowerPlus520 verstuivers niet.

 

Ik heb toch maar besloten om de PP520-ers te laten plaatsen. Samen met een chip komt het vermogen op 130-135 Pk @ 300-310Nm. Die 145Pk die ik hierboven heb genoemd was wat aan de te hoge kant.

 

Pas je wel op met je koppeling ed, met dat koppel. Er wordt gezegd dat voor een 90 pk een koppel van 300Nm het echte maximum is.

Succes, je zult het verschil in vermogen merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, ze zitten erin. Wel een verschil tov een PB. PB is onderin veel feller maar stopt na 3000rpm. Met een chip is het vermogens opbouw veel geleidelijker. Minder bruut onderin (dit spaart btw ook de koppeling en het 2massawiel), maar wanneer die erin komt (zo rond de 2200rpm) dan blijft ie doorgaan tot min.4800rpm. Bovenin is je vermogen/koppel dus een stuk groter geworden. Ben benieuwd hoe die met de caravan rijdt (ongeveer 1300kg)

 

Ik ben tot nu toe tevreden over het resultaat. Mocht er toch iets niet naar wens zijn in de programmatuur dan kan ik gewoon terugkomen om deze bij te laten regelen. Goede service van VVT!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan, maar bij mij niet. Omdat er andere verstuivers in kwamen, was een standaard chip (de orginele flashen oftewel OBD tuning) niet mogelijk.

 

Ik moet trouwens zeggen dat op een of andere manier de motor steeds beter loopt. Hij gaat nu echt als de brandweer en echt veel vloeiend. Ik ben echt te tevreden met het resultaat. Dus mocht je nog twijvelen, doe dat niet te lang want van elke km die je zonder rijdt krijg je spijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden