Ga naar inhoud

Passat 3AA/B7 sleutel / sleutelbos?


Gamble

Aanbevolen berichten

En nog een vreemde vraag:

112_0510_14z+2006_volkswagen_passat_36+engine_star%20%20t_stop_key_out_view.jpg

 

Ik ben gewend autosleutels samen met huissleutels en sleutels van de fiets, kantoor enz op 1 bos te hebben. En dat alles op lanyard ook nog. Met keyless entry/start bij Prius was het totaal geen probleem, maar nu...

In B7 heb ik dus de sleutel in de contactgleuf en hele sleutelbos tegen de instrumentenpaneel slingeren. Nu nog geen probleem, maar ik kan me voorstellen, dat het na een jaar door al die rondslingerende sleutes wat minder vraai uitziet onder die contactgleuf.

Mijn vraag: Hoe doen jullie het? :)

Autosleutel los van de sleutelbos dragen = regelmatig autosleutel of de rest vergeten. Huis/kantoorsleutels in de auto bewaren ook geen optie. Leren hoes om de sleutels heen lijkt me overdreven. Tot nu toe kwam ik alleen op zoiets uit. Maar dat is ook niet best.

 

Ideen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de sleutel van de auto los van de sleutel bos. Het is nl niet alleen slecht voor de bekleding rond het contactslot, maar ook voor het contactslot zelf. doordat je complete sleutelbos er aan hangt is deze sneller kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jarenlang met hele dikke sleutelbossen rondgereden nooit problemen gehad maar goed voor je contactslot is het niet

 

Tegenwoordig heb ik de autosleutels van alle auto's los in de zak, hooguit een AB eraan indien dat niet in de sleutel zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit onder het gat waar de sleutel in de 3c in moet een soort uitstekende "halve maan" Hier zitten bij mij wat krassen op doordat de vorige eigenaar waarschijnlijk met een sleutelbos rondreed. Ikzelf heb de sleutel aan een mapje met rits waar ik m altijd inschuif wanneer deze in mijn zak verdwijnt. Zo heb ik geen krassen op mijn telefoon van mijn autosleutel. De sleutels van het huis e.d. zitten aan een aparte bos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een kleine D-ring met daaraan de autosleutel los en dan 1 ring met al mn sleutels. Instappen => autosleutel loshaken, D-ring met alle sleutels in het voorziene bakje. Uitstappen => autosleutel uit het contact, aanhaken aan de D-ring, en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gewoon al m'n sleutels bij elkaar hangen:

 

* autosleutel

* huissleutel

* badge voor m'n werk

* sleutelhanger

* sleutel van m'n ouders thuis en die van m'n schoonvader z'n huis

 

tot op heden nog nooit problemen gehad, en ik rij ondertussen 'n goeie 16 jaar met de auto... dus zo erg zal 't allemaal wel niet zijn lijkt me :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden