Ga naar inhoud

1.8 TSI

Members
  • Aantal items

    28
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over 1.8 TSI

Profile Information

  • Plaats
    Heerlen

1.8 TSI's Achievements

0

Community reputatie

  1. 1.8 TSI

    1.4TSI vragen

    Ik heb nu 100000 km op de teller staan. Ik heb de auto gekocht met 90000 km. Ik heb bewust voor de 1.8 gekozen omdat de kettingproblemen minder zouden zijn dan bij de 1.4. Ik heb alleen wat irritaties gehad van klepperende stelmotoren. Dit is gelukkig binnen de garantie opgelost. Daarnaast wil de achterklep nogal een roesten. Deze is bij mij door VW opnieuw gespoten.
  2. Het blijft de komende twee weken warm: lees tussen de 12 en 18 graden. Ik ga dit weekend de zomervelgen maar weer wisselen. Misschien is het leuk om weer wat foto's te posten als iedereen de auto weer zomerklaar heeft.
  3. Ben niet zo bang om de handel uit elkaar te halen, het is alleen even oppassen dat nergens een pinnetje afbreekt omdat je niet precies weet of iets geklemd zit ofzo. Zo te zien is alles inderdaad vastgeklikt. bij de beschrijving van de CC geven ze namelijk aan hoeveel schroeven er los moeten.
  4. Willem zegt het volgende: ik heb zelf een GDW trekhaak met een Thule kabelboom 13 polig met Jaeger. heb ooit besteld bij trekhaakshop.nl in Wijchen. werd thuis afgeleverd, afneembare zijn erg duur maar blijft persoonlijke keuze, merk maakt niet zoveel uit, zijn er maar een paar en die allemaal veilig en TUV gekeurd. Hier moet je een kleine opening in snijden/ zagen die je vanaf de weg niet ziet, de bumperlip aan de onderzijde wordt dan een cm of 2-3 ingedrukt naar boven, wel symmetrisch, heb er effe geen foto van. wanneer jezelf de trekhaak monteert kun de kabelboom ook net zo goed zelf doen want voor de trekhaak moet de kofferbakbekleding eruit en voor de kabelboom aan de linkerzijde. het zijn voor een 13 polige iets van 5 of 6 draadjes die voor worden aangesloten, 3 op de zekeringkast links, 2 op de canbus en ik dacht 1 op het boordnet. Bekleding loshalen is beetje geduld en veel klikken. Op de site van westfalia jun je wel handleidingen vinden voor de montage kabelboom variant 3C. voor het zekeringkastje heb ik how to in de KB geplaatst. groet Willem Ik heb hem gevraagd onderstaand hier in het forum te beantwoorden: Ik was van plan om de bosal 48883 te plaatsen. volgens de beschrijving hoef ik hiervoor niet de bekleding los te nemen. Misschien zie ik iets over het hoofd? achterbumper eraf: onderzijde 5 schroeven, achterlichtunits middels 3 schroeven, daaronder 2 schroeven. In iedere wielkast 4 schroeven. Bumper naar achteren afnemen. De onderzijde van de bumper vervangen of uitzagen. ophangrubber van uitlaat losnemen en uitlaat laten zakken. Hitteschild weghalen dmv 2 moeren Binnenbumper weggooien. Bouten terugplaatsen. Afdekstickers tpv bevestigingsgaten verwijderen. Onderhaak inschuiven en 4x bout M10 op moment vastschroeven. Stekkerdoosplaat dmv bout M12 en borgmoer hitteschild, uitlaat en bumper terugplaatsen. Vervolgens naar VW en hun alle elektra laten aansluiten. Dan heb ik toch 200 euro bespaard. Bram
  5. Ik stuur Willem van Nunspeet zowieso een PB, Kan iemand anders nog aangeven welk merk trekhaak de voorkeur heeft? Bram
  6. Ik heb de afgelopen tijd verder gezocht naar wat te doen om de trekhaak te monteren. Ik heb contact gezocht met Dreke, maar die gaf aan hier geen tijd voor te hebben. Ik lees te veel dat mensen problemen krijgen in de electronica wanneer er een trekhaak is geplaatst met module, waarbij niet wordt ingeleerd. Daarom ga ik de afneembare haak zelf monteren en laat de bekabeling en het inleren aan VW over. Ze deden hier aan de telefoon niet moeilijk over. Het trekken van de bekabeling incl. inleren kost dan 240,- voor de kabels tellen ze nog eens 264,-. Hiervoor wordt onderdeel nummer 3C8055204 gebruikt. Kan iemand aangeven of dit voor de kabelset een reële prijs is, de meeste sets kosten rond de 160,- Tevens de vraag welke afneembare haak ik het beste kan bestellen. Twijfel tussen Bosal, Thule of Westfalia. Ik ga ervan uit dat bij alle haken een uitsnede uit de bumper noodzakelijk is. Of klopt dit niet? Wat is hier wijsheid? Bram
  7. Ik heb vandaag alle kleppen getest, blijkt inderdaad alleen de klep rechts bij de voeten te zijn. Deze laat ik dan ook nog maar wisselen. Misschien ben ik er dan voorlopig vanaf. In ieder geval heel erg bedankt voor de uitstekende uitleg. Ik zou bijna gaan denken dat ze dit bij VW niet hebben gecheckt op deze manier, anders waren ze ook wel tot deze conclusie gekomen.
  8. 1.8 TSI

    Beste Wensen

    De beste wensen voor 2014 en veel plezierige en veilige kilometers toegewenst!
  9. Dat ga ik inderdaad nog proberen. Ik zal alle "zones" van de climatronic eens een voor een inschakelen, en daarbij de temperatuur van kant wisselen zoals jij aangeeft. Dan heb ik een idee hoe het ermee staat. Kan je aangeven wat zo'n losse stelmotor kost, of verschilt dat per plaats?
  10. Bedankt voor je uitleg. Ik snap nu gelukkig een beetje hoe de handel in elkaar steekt en wat ik hoor. Waarschijnlijk waren ze dan allebei aan het klapperen en is er nu 1 vervangen... Ik ga er dan geen verdere voor ondernemen totdat er een van de stelmotoren helemaal kapot zou gaan zoals jij zelf ook aangeeft.
  11. Martijn, bedoel je dat sinds ze een van de stelmotoren hebben gewisseld het geluid tijdelijk weg is? Ik hoor het nu niet meer zovaak als voorheen, maar soms toch nog. Ik snap gewoon niet hoe die stelmotoren werken, en waarom de unit juist het probleem is. is het mogelijk uit te leggen wat waar zit en waarom die stermotoren ratelen of tikken? Bram
  12. Eric, Zijn ze bij de VW garage voor niets de motoren aan het wisselen? Wat valt precies onder de unit? Zitten die stelmotoren hierin? Het verbaasd mij namelijk omdat het geluid niet (altijd) precies in het midden achter de knoppen van de airco vandaan komt. Verhelp ik dat met de unit?
  13. Ik hoor sinds ik deze Passat heb soms een onregelmatig tikkend geluid in de middenconsole/dashboard. Het is niet hard, maar ik hou niet van geluiden die er niet horen te zijn, dus terug naar de dealer. De eerste keer constateerden ze bij de dealer zelf niets en is dus niets gebeurt. Daarna is een van de (12?) stermotoren vervangen. Dit was afgelopen maandag. Echter ik hoor het geluid nog steeds. Ik ga dus weer terug, maar ben een beetje bang dat ze op de gok die stelmotoren zijn aan het vervangen. Gedeeltelijk valt het onder de garantie, maar moest toch nog 60 euro betalen. Mijn vraag is dus, komt iemand dit bekend voor en hoe heb je het probleem opgelost? Is het logisch dat als je af en toe een onregelmatig tokkend geluid hoort dit een van de stelmotoren is of kan het ook nog wat anders zijn? Bram
  14. Top, geen rocketscience op deze manier. Kind kan de was doen
  15. Er zit onder het gat waar de sleutel in de 3c in moet een soort uitstekende "halve maan" Hier zitten bij mij wat krassen op doordat de vorige eigenaar waarschijnlijk met een sleutelbos rondreed. Ikzelf heb de sleutel aan een mapje met rits waar ik m altijd inschuif wanneer deze in mijn zak verdwijnt. Zo heb ik geen krassen op mijn telefoon van mijn autosleutel. De sleutels van het huis e.d. zitten aan een aparte bos.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden