Ga naar inhoud

  • 0

da gaat 'ie weer :( - en nog een keer .......


Tikra

Vraag

Wij houden echt van onze Passat .....

 

nadat wij dus de motorschade hadden gehad met de balansmodule/ oliepomp -> motorschade, turbo defect (4k€) - heeft het na de reparatie niet lang geduurd en de koppakking had het begeven (2,5k€) want ook hier moest even 3 verstuivers gewisseld worden (gelukkig via regeling bij VW 700 Euro terug gekregen :)) - maar nu weer enkele duizend kilometers later - begon het auto te stotteren bij optrekken - een gevoel als of hij op 3 cilinders liep - dus auto aan de kant - motor laten lopen en ja de motor schudde heen- en weer .... dus Jos gebeld en aangenomen dat er de laatste verstuiver het nu ook had begeven (ja ja ik hoor het al, waarom heb je die niet ook gewisseld - heel simpel er waren maar drie op voorraad en wij moesten met de auto na het buitenland).

Na nu enkele dagen later - met een verstuiver gewisseld - weten we het zeker: te weinig kompressie op de vierde cilinder (nix verstuiver) .. dus wat nu? Nieuwe rompmotor (bmp) of motor open maken en maar hopen dat de cilinderwand niet beschadigt is en repareren....

 

we houden echt van deze auto maar km boven 230.000 waar je denkt dat het leven van deze auto's pas echt begint .... t/m nu alleen maar allende ....

 

zo effe van me afschrijven - voel me al een beetje beter ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Weet je wat ik niet snap, waarom je gelijk bij de eerste grote schade geen jonge gebruikte motor in heb laten zetten, als ik je verhaal lees ben je 7500 euro armer aan reperatie, voor 2000 euro heb je een jonge gebruikte motor voor. Voor 7500 kan ik een dikke V6 met 300 pk (km stand 60000) in mijn auto laten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ids, bij de eerste keer, zat ik gewoon bij de foute garage en had ik over optie van AT motoren niet nagedacht - bij de tweede keer (gescheurde zuiger), was het goedkoper om de zuiger te wisselen met de nodige aanpassingen aan de balansassen, dat nu weer een zuiger opgeblazen is kan met een AX pompverstuiver samenhangen (deze was namelijk op cilinder 3 gemonteerd en na de reparatie op cilinder 1). Je verwacht zoiets toch niet. T/m heden heb ik alleen nog rompmotoren gezien BMP voor 2.8k€ en dan is er nog niet de uitbouw, ombouw en inbouw bij inbegrepen. Koop je een tweedehandse motor, moet je toch nog de aanpassingen laten doen etc.....

Het beste zou geweest zijn om na 6 jaar een nieuwe auto te kopen .... want daarna begon de Allende .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je de verstuiver die bij de defecte zuiger zat weer teruggeplaatst?

 

We hadden de notabene originele ruilverstuiver op een andere plaats er terug in gezet. Op cilinder 1 en deze is nu werkelijk verbrand, bij de vorige actie was een zuiger "gewoon" gescheurd en niet verbrand.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb wel een goed adresje voor je in duitsland.

 

Heb ook veel pech gehad. 1 jaar tijd 100000km gereden 9000 euro kosten.

 

Ik was het zat, en wou gewoon ander blok basta. opnieuw beginnen, en paar jaar plezier.

 

Gereviseerd blok, alles nieuw origineel VW. verstuivers exclusief. turbo nieuw alle lagers nieuw krukass nokkenassen etc. distributie waterpomp oliepomp etc. ze komen je auto ophalen. 3-4 dagen later kan je hem oppikken. 1 jaar garantie. en super service!

 

Later bij mij verstuiver kapot gegaan, terwijl zei ze getest hebben. Ik heb nieuwe verstuiver gekocht. zei hebben hem zonder problemen en vragen ingebouwd en pakkingset hebben zei betaald want die had ik niet.

 

 

Misschien een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pieter bedankt voor het aanbod, maar ik heb vertrouwen in de vakmanschap van Jos en zijn mannen (vergissingen/ fouten kunnen overall gebeuren). Misschien moeten we nog na alle rubbers kijken ..... maar verder heb ik all heel veel vernieuwd, zoals diverse delen van de motor ;), turbo, balansassen, oliepomp modificatie, remmen en schrijven voor en achter, stelmotoren remmen achter ... ben benieuwd wanneer ik hem weer krijg ..... hebben nu eerst nog een golf IV cabrio op de kop getikt...... zo blijven we mobiel ....

Matthijs, wat zou je dan nog moeten meenemen volgens jou .. bij een auto dat 7 jaar oud is ...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, Pieter klaagt dat ie nooit meer een VW neemt... nu weet ik niet waar in eerste instantie zijn motor door stuk gegaan is, misschien de oliepomp maar 100dkm op jaarbasis is ook best veel. Aandrijfassen, schokbrekers etc zijn zaken die niet heel goedkoop zijn en die komen vanzelf.. zeker met 100dkm/jr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dieseltje triest zo leeg niet waar - VDUB inmiddels is de ruimte weer opgevuld, maar een 3.0 V6 TDI zou ik persoonlijk graag in deze auto willen hebben, maar ja dat gaat niet zo eenvoudig ..

 

Inmiddels weer bijna de magische grens van 3000 km bereikt (toen ging de motor de laatste keer stuk). Volgende week terug bij Jos om even nog ne kleine olielekkage te laten verhelpen en ook de rechter kant van de kachelkleppen, zodat ook mijn vrouw weer in het genot van warme voeten kan komen. Dan nog de linker kanaal voor van de radio herstellen en ik kan er weer tegenaan. Zonder de balansassen is de motor wel wat ruiger geworden - maar rijdt goed.... heeft nog niemand bij "het gewone chiptuning van JD" een intercooler geplaatst - levert dat veel extra op?

 

En dan maar met Jos aan de Polo 6N open air beginnen, 180pk AFN TDI motor er in en een 5 bak. Gti remmerij voor en achter ... en GTI stoeltjes uit de GOLF 3. Die heb ik op marktplaats gezien in Groningen maar om daar effe naar toe te rijden en dan te zien dat ze toch niet zo goed zijn, ik weet het niet .... Misschien iemand in de buurt ...hier (Dieseltje?) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden