Ga naar inhoud

tramontana

Members+
  • Aantal items

    147
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over tramontana

Profile Information

  • Plaats
    zevenaar

tramontana's Achievements

9

Community reputatie

  1. Auto vandaag weer opgehaald, rijd weer top!
  2. Nee, dat is de dure slang heb ik ook 1 x moeten vervangen. Turbo is iedergeval vervangen, morgen nieuwe slang erop en dan zou het weer goed moeten zijn. Hiervoor ging de motor gelijk in noodloop zodra de turbo op kwam, ook bij minimaal gas geven.
  3. Bij proefrit is er ook een turboslang gescheurd, dus kan hem morgen pas ophalen. Maar je zou haast zeggen dat die zn lucht niet goed kwijt kan.
  4. Het roer zat in het midden van het turbohuis. Vandaar waarscheinlijk die harde en schelle turbofluit.
  5. Er zat allemaal roet aan het turbohuis, en lekte bij de pakkingen. Hoe is dit mogelijk bij een blok van 80000km? Is mn 3de motor, kan het zijn dat de intercooler een defect heeft? Kan zo 400000km mee gereden zijn. Misschien ook vervangen?
  6. Auto is trouwens gechipped bij JD, EGR en roetfilter zijn verwijderd.
  7. Hallo allemaal! Mijn 2.0 tdi bmp motor gaat direct in noodloop zodra mn turbo op toeren komt. Turbo floot af en toe wel vrij hard en schel bij optrekken, maar deed prima zn werk. Heb nog een nieuwe turbo liggen dus wou die vandaag laten monteren. Monteur denk dat het niet aan de turbo ligt. Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
  8. Uiteraard niet het hele stuk. Ik schrijf ook een tijdje. Als ik de koppakking of kop meer had beschadigd was die gelijk terug gegaan naar waar ik de motor heb gekocht.
  9. Ik had dat ook bij een vorig blok. Gooide de koelvloeistof uit het expansie vat omdat die druk opbouwde door lekke koppakking. Ben bang dat dit hetzelfde geval is bij jou. Mocht de reparatie duur zijn, en het blok al wat gelopen heeft. Dan zou ik persoonlijk gewoon gelijk een nieuw blok plaatsen. Heb daar wel een goed adresje voor, en ja kan je oude blok houden , altijd handig om xtra verstuiver, turbo etc te hebben als reserve en voor het geld hoef je het haast niet te laten als de reparatie kosten bijna 2000 zijn.
  10. Zo, probleem is opgelost (hoop ik) Vandaag, een week later weer bij garage geweest. Ik heb gister voor het eerst weer sinds mijn 3de blok zitten blazen omdat die vandaag weer naar garage gaat, in de hoop dat de symptomen zich zou laten zien. Goed doorgetrokken, en een tijdje 200 gereden over een traject van 150km ongeveer. Had de koelvloeistof netjes bijgevuld, dus dacht als die onder last veel gaat verbruiken zal het wel de kop of pakking zijn. Geen witte pluimen bij het doortrekken niks. en amper koelvloeistof weg. Vanmiddag alweer het systeem onder druk gezet en zie daar. De radiator begon te lekken! Gelukkig maar, volgende week even een nieuwe erop en dan ga ik ervan uit dat dit het probleem is geweest. Ik dacht eerst koppakking, omdat ik hele lichte blaasjes had in het expansievat, heb dat vaker gecontroleerd maar was vandaag voor het eerst zichtbaar. Later getest met vloeistof en een apparaatje om te kijken of het Co2 was, maar was niet het geval. Hopen dat ik nu eindelijk eens wat rust krijg met de auto.
  11. Gewoon leeg laten halen. Heb wel een goed en goedkoop adresje voor je. 270 euro inclusief leeghalen en wegschrijven. Moet je ff pm sturen
  12. Nou, dat hoop ik maar niet. Maar hebben de bmp/bmm motoren daar ook last van dan?
  13. Nou ja, bij werkte het wel. Moest eerst 10x starten voordat die begon aan te slaan. Later deed ik 10x contact aan en uit, en startte vrijwel meteen.
  14. Bij mij waren het lekke pompverstuivers, diesel loopt dan in je blok. Probeer eens 10-15x contact aan en uit. zodat die de diesel pompt. Start die dan wel meteen dan heb je je probleem. En is het probleem alleen als die langere tijd staat?
  15. Thx, deze week ff in de gaten houden. Maandag weer terug. Maarja, hij is op 1.5bar afgeperst. Druk liep trouwens wel heeeel langzaam terug.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden