B5TDI Geplaatst 30 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2007 Zeker heeft het verwijderen van de EGR en de kat invloed op de emmissie. Nox is echter geen onderdeel van de APK bij diesels en dus geeft het verwijderen geen problemen in die richting. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
obelix Geplaatst 30 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2007 Een viergasmeting die midden jaren 90 van kracht werd hield in dat er gemeten werd op CO, CO2, HC en O2. Voor diesels ook nog op roet. Heeft de ERG en katalysator daar dan geen invloed op? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Den en Bren Geplaatst 30 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2007 voor diesels heeft het zover invloed dat waneer de cat en egr weg gelaten worden hij beter verbrand en minder roet.Alleen de NOx uitstoot zal hoger zijn dan waneer de EGR er wel tussen zit. Grtz. Den Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JoMe Geplaatst 30 april, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2007 Ik heb eigenlijk maar twee belangen: 1. Dat hij snel wordt :flits: 2. Dat hij normaal door de keuring komt, wat overigens helemaal geen probleem moet worden door de tuning. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 30 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2007 Nog even over de apk, is er ook zoiets als een visuele controle van de cat, naast de 4-gassentest of aleen dat laatste. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Den en Bren Geplaatst 30 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2007 @ DM Bij een diesel nog steeds niet verplicht een cat bij een benzine wel. @ JoMe snel worden zal het probleem niet worden maar met je blok swap behoud je nu je orginele versnellingsbak? Neem aan dat dat een vijf bak is/was. Mijn benieuwen hoe dat rijd verhoudingen zijn anders als ik het goed heb.wel een leuk projekt zo. Grtz. Den Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
blastaway Geplaatst 30 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2007 Mijn kat is leeg en de EGR is dicht van mijn 100 pk diesel en daarnaast gechipt. Ik had met de roetmeting een waarde van 0,3!!! Je mag geloof ik 5 hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 30 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2007 3 mag je hebben en de laagste en hoogste waarde mogen niet meer dan 0,5 uit mekaar liggen geloof ik.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JoMe Geplaatst 1 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 [quote="Den en Bren @ JoMe snel worden zal het probleem niet worden maar met je blok swap behoud je nu je orginele versnellingsbak? Neem aan dat dat een vijf bak is/was. Mijn benieuwen hoe dat rijd verhoudingen zijn anders als ik het goed heb.wel een leuk projekt zo. Grtz. Den Ik behoud mijn 5-bak gewoon. De verhoudingen verschillen niet heel veel met een 6-bak dus in dat opzicht moet het niet echt problemen geven. Ik dacht zelfs dat er ook wagen zo afgeleverd werden met een 130 pk en een 5-bak. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
B5TDI Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 130 pk is idd ook geleverd met 5-bak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JurgenTDI Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 Hier wat info over Jos: http://www.tdiclub.nl/banner/jos/jos.htm Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dmd Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 Kan dat hele reclame verhaal van jos nu eindelijk ophouden? zo krijgt die jongen het steeds drukker, en ik moet nu al 2 weken wachten totdat ik eindelijk mijn auto kan brengen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Reggydub76 Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 kan je eigenlijk zomaar een 115pk motor vervangen voor een 130pk. Kom je dan wel uit met alle sensoren, computer en draadboom? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JoMe Geplaatst 1 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 Wat ik heb opgevangen is dat er een mapsensor vervangen moest worden, de computer moest wat aangepast worden en de kabelboom weet ik eigenlijk niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Den en Bren Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 Weer wat geleerd naar mijn weten was de 130 pk altijd met 6 bak, niet dus. Maar neemt niet weg dat het een erg leuke swap is. Grtz. Den Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 Kan dat hele reclame verhaal van jos nu eindelijk ophouden?zo krijgt die jongen het steeds drukker, en ik moet nu al 2 weken wachten totdat ik eindelijk mijn auto kan brengen. En ik moest 4 weken wachten, nu nog 10 dagen en dan ben ik aan de beurt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JoMe Geplaatst 1 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 Als je je blok in de soep draait ben je sneller aan de beurt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 Als je je blok in de soep draait ben je sneller aan de beurt. Ik heb een benzine motor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
FrankQS Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 Mooie reportage zo. Ben binnenkort ook bij Jos voor een "behandeling". Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
diesel986 Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 Het verschil met een 130 pk met 5 of 6 bak zit in het koppel van de motor, deze is bij een 5 bak lager. Wel een leuk project Eric Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
B5TDI Geplaatst 1 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2007 Het verschil met een 130 pk met 5 of 6 bak zit in het koppel van de motor, deze is bij een 5 bak lager.Wel een leuk project Eric Is dat zo? Mij is enkel bekend dat de AVF 310 Nm heeft en de AWX 285 Nm. Zou dit betekenen dat de AVF alleen met 6 bak is geleverd en de AWX alleen met 5 bak? Ik heb zelf een AVF met 6 bak. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JoMe Geplaatst 2 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2007 Maar een kopeel van 310 moet geen probleem zijn met mijn bak. Origineel had hij een ATJ-blok die ook 310 Nm heeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
diesel986 Geplaatst 2 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2007 Ik heb ook een AVF met 6-bak . De 5-bak zal het koppel ook wel aankunnen, maar zoals ik geinformeerd ben hebben de motoren met 5-bak minder koppel. Eric Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JoMe Geplaatst 8 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 mei, 2007 Nou het was eindelijk zover!! Na anderhalve week autoloos te zijn geweest en bij iedereen lopen bedelen voor een auto heb ik vanavond mijn Passat weer opgehaald. Wat rijd dat fantastisch! 130 pk blok en een chip. Hij gaat als de brandweer! Ben enorm tevreden. Alleen tijdens het optrekken nog een vreemde ratel te horen waar Jos denk ik nog even naar moet kijken. Maar verder enorm tevreden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
diesel986 Geplaatst 8 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 8 mei, 2007 Veel rijplezier met je nieuwe set-up. Eric Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten