Ga naar inhoud

  • 0

Kantelende zuiger / blok vervangen


JoMe

Vraag

Gisteren heb ik het trieste bericht te horen gekregen dat mijn blok zijn beste tijd heeft gehad er zit namelijk een kantelende zuiger in. Nu dacht ik dat een ander motorblok de enige oplossing was maar DM kwam met een alternatief: de kop en zuigers vervangen. Wie kan mij vertellen wat er allemaal komt kijken bij het vervangen van de kop en zuigers en of er nog meer vervangen zou moeten worden? Gisteren heb ik het trieste bericht te horen gekregen dat mijn blok zijn beste tijd heeft gehad er zit namelijk een kantelende zuiger in. Nu dacht ik dat een ander motorblok de enige oplossing was maar DM kwam met een alternatief: de kop en zuigers vervangen. Wie kan mij vertellen wat er allemaal komt kijken bij het vervangen van de kop en zuigers en of er nog meer vervangen zou moeten worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Jos heeft mij al een pm gestuurd, zal even contact met hem opnemen.

 

Ben vanmiddag bij 2 VAG-dealers geweest. Ze hadden geen tijd om er direct naar te kijken, moest maar even een afspraak maken voor door de week. Toen ik vervolgens zei dat ik ondertussen wel even naar een andere garage zou gaan was het ineens verstandiger om de auto daar misschien achter te laten. Toch wel bijzonder.

 

Wie weet hoe ik erachter kan komen welk blok bij mijn bak (type DUK) past?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk dat dat het kleinste probleem is.. ik geloof niet dat het erg veel uitmaakt, je blijft toch bij een 4-cyl.

 

Het mooiste zou zijn dat je er een 100pk pd tdi in doet en deze laat chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Iemand ook ideeen/ervaringen met vervangen motorblok. Daar bedoel ik eigenlijk mee een ander type blok inleggen als ik nu heb?

 

Ik ken wel een paar lui...

 

- Theo Kloosterman (Tiemen, bij veenklooster)

- Roma Tuning (vriezenveen)

- jos_br (uffelte)

- JD Engineering (lochem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben vanmiddag bij Jos geweest en die kwam heel snel tot de conclusie (helaas) dat mijn blok zo goed als dood is. Ik kan erop wachten tot ie stuk gaat. Volgende week legt Jos er een 130 pk-blok voor me in. Ben zeer benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is er hier iemand die een 130 pk gechipt heeft naar 180 pk? Ben namelijk wel benieuwd naar het brandstofverbruik dan.

 

Jee13 heeft er nu 184 pk in (JD op maat chip)

 

Ik heb er een chipmeister in (via Jos) en heb 171 pk en 353 Nm. Verbruik is zeer afhankelijk van de rijstijl. Bij mijn forse rijstijl rijdt ik 1 op 13, maar afgelopen zondag even getoerd richting Friesland en toen reed ik over een afstand van 90 km gemiddeld 1 op 17,7 (bij 80 in de 6 loopt ie 1 op 22-23).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is heel netjes. Ik heb alleen een 5-bak ik weet niet of dat nog veel uitmaakt. Ik ben wel te porren voor wat meer vermogen en daar mag gerust een wat hoger brandstofverbruik tegenover staan maar het hoeft ook geen zuipschuit te worden.

 

Is er iemand die een H5 heeft met een gechipte 130-pk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is er hier iemand die een 130 pk gechipt heeft naar 180 pk? Ben namelijk wel benieuwd naar het brandstofverbruik dan.

 

Jee13 heeft er nu 184 pk in (JD op maat chip)

 

Ik heb er een chipmeister in (via Jos) en heb 171 pk en 353 Nm. Verbruik is zeer afhankelijk van de rijstijl. Bij mijn forse rijstijl rijdt ik 1 op 13, maar afgelopen zondag even getoerd richting Friesland en toen reed ik over een afstand van 90 km gemiddeld 1 op 17,7 (bij 80 in de 6 loopt ie 1 op 22-23).

 

Wij reden met een H6 ook +/- 180 PK rond de 1 op 14/15.

 

Gaf je hem echt flink op z'n flikker dan reed je 1 op 13.

 

 

@b5 TDI(Ruinerwold! Daar ben ik geboren, woonde destijds boven de Mazda garage midden in het dorp! Bij Jan mos! Bestaat dat nog steeds? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vanavond mijn auto naar Jos gebracht. Ik was nog geen minuut uit de auto of hij stond al op de brug, meteen olie aftappen en de boel loshalen. Ze hoopten vanavond het oude blok er al uit te hebben en dan morgen het nieuwe blok inbouwen.

Ik heb het nieuwe blok al even gezien maar dat ziet eruit als nieuw, het is een beetje onduidelijk hoeveel kilometers hij al achetr de rug heeft. Jos werd in ieder geval heel blij van het blok en als hij blij wordt kan ik natuurlijk ook alleen maar blij worden. Hij wordt ook meteen gechipt en volgens Jos gaat hij dan richting de 170 pk. Ik kan niet wachten tot ik het belletje krijg dat hij klaar is. :wohow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, ik heb geen foto's gemaakt. Ik was helaas niet in de gelegenheid om een tijdje te blijven, op zich wel jammer want ik had het zelf ook wel interessant gevonden. Ik zou haast zeggen volgende keer beter maar ik hoop dat de volgende keer een tijdje op zich laat wachten. Misschien dat ik nog ergens een auto kan lenen om vandaag die kant nog even op te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden