Ga naar inhoud

  • 0

Kantelende zuiger / blok vervangen


JoMe

Vraag

Gisteren heb ik het trieste bericht te horen gekregen dat mijn blok zijn beste tijd heeft gehad er zit namelijk een kantelende zuiger in. Nu dacht ik dat een ander motorblok de enige oplossing was maar DM kwam met een alternatief: de kop en zuigers vervangen. Wie kan mij vertellen wat er allemaal komt kijken bij het vervangen van de kop en zuigers en of er nog meer vervangen zou moeten worden? Gisteren heb ik het trieste bericht te horen gekregen dat mijn blok zijn beste tijd heeft gehad er zit namelijk een kantelende zuiger in. Nu dacht ik dat een ander motorblok de enige oplossing was maar DM kwam met een alternatief: de kop en zuigers vervangen. Wie kan mij vertellen wat er allemaal komt kijken bij het vervangen van de kop en zuigers en of er nog meer vervangen zou moeten worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Gisteren heb ik het trieste bericht te horen gekregen dat mijn blok zijn beste tijd heeft gehad er zit namelijk een kantelende zuiger in. Nu dacht ik dat een ander motorblok de enige oplossing was maar DM kwam met een alternatief: de kop en zuigers vervangen. Wie kan mij vertellen wat er allemaal komt kijken bij het vervangen van de kop en zuigers en of er nog meer vervangen zou moeten worden?

 

De hele motor moet uitelkaar, wart voor type motor heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
EN hoe weet je zo zeker dat je kantelende zuigers hebt? quote]

 

Ben gisteren bij een garage geweest en die monteur kon niet anders tot de conclusie komen dan een kantelende zuiger. Deze jongen werkt bij een VAG-onderhoudsbedrijf. Morgen wil ik in ieder geval langs een dealer om te kijken wat ze er daar van zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
EN hoe weet je zo zeker dat je kantelende zuigers hebt? quote]

 

Ben gisteren bij een garage geweest en die monteur kon niet anders tot de conclusie komen dan een kantelende zuiger. Deze jongen werkt bij een VAG-onderhoudsbedrijf. Morgen wil ik in ieder geval langs een dealer om te kijken wat ze er daar van zeggen.

 

Als ik jouw was zou ik naar een motoren revisie bedrijfje gaan. Deze mensen horen even naar de motor, en weten meteen of het kantelende zuigers zijn. Ik heb dit probleem nl nooit eerder gehoord bij een 110 PK Tdi.

 

Hoeveel km heeft hij op de klok? En is hij gechiptuned?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik jouw was zou ik naar een motoren revisie bedrijfje gaan. Deze mensen horen even naar de motor, en weten meteen of het kantelende zuigers zijn. Ik heb dit probleem nl nooit eerder gehoord bij een 110 PK Tdi.

 

Beter lezen Sjoerd! Hij heeft een 115pk PD tdi

 

Ow en ik heb ergens op internet gelezen bij een vergelijkbaar geluid dat de garage/dealer ook een kantelende zuiger diagnose stelde, alleen bleek dit achteraf helemaal niet zo te zijn nadat en tweede partij had geluisterd en het geluid hoger in het blok constateerde..

 

Ook moet de auto bij een kantelende zuiger erg veel olie verbruiken.

 

Wat de persoon op het internet gedaan had was een additief in de olie gedaan en het probleem was weg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ook moet de auto bij een kantelende zuiger erg veel olie verbruiken.

 

Wat de persoon op het internet gedaan had was een additief in de olie gedaan en het probleem was weg..

 

Olieverbruik lijkt mee te vallen tot nu toe, ik heb er van de week een halve liter bijgegooid en de laatste keer was al 7500 km geleden.

 

Heb je ook enig idee wat voor additief mogelijk zou kunnen werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier wordt duidelijk geen kantelende zuiger bedoelt maar een kapot piston of drijfstanglager. Dit komt vaak voor bij de AJM en wel door gebruik van verkeerde olie. Een andere motor is eigenlijk dan de beste oplossing.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het leed is nu geleden lijkt mij, hoe lang kan ik ermee doorrijden. Als ik ermee door blijf rijden tot reparatie en hij geeft de geest wat kan ik dan aan collateral damage verwachten? Moet er dan meer vervangen worden dan alleen het blok (de turbo misschien)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou sowieso nog een een second opnion vragen.

 

In de tussentijd zou ik gewoon doorrijden en idd eventueel wat van dat spul door de olie. "Vroeger" had je spul dat heette SLICK ofzo, zou ervoor zorgen dan alles in je blok net wat soepeler draait. Elke autoshop heeft wel zoiet. Moet je toevoegen als je de motorolie net hebt ververst volgens mij. Wie weet doet het wonderen, in jouw geval lijkt me niet zo veel meer te verliezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga er in eerste instantie maar vanuit dat er een ander blok in moet. Dan ga ik nu op zoek naar zoveel mogelijk informatie dus waarschijnlijk ga ik jullie de komende paar dagen overstelpen met vragen.

 

Als eerste moet er een exact hetzelfde blok in? Ik heb namelijk wel complete blokken gezien op internet, helemaal compleet inclusief bak en dergelijke, maar nog geen 115pk ATJ. Hebben de verschillende blokken van VW dezelfde bevestigingspunten zodat er bijvoorbeel ook een 130 pk met bak inpast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad niet veel, maar de AJM is sowieso een zorgenkindje naar mijn weten.... :(

 

Overigens hoef je je qua bloksteunen over het algemeen geen zorgen te maken. Het is meer een kwestie van; matcht de electronica, of is deze matchend te maken?

Voor de rest is het over het algemeen wel te doen allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bel ronald Morien eens op in Wieuwerd (friesland) www.ronaldmorien.nl

 

Deze lui hebben vaak wel een motor liggen. En anders plaats je op onderdelenzoeker, onderdelenlijn of partsnet.nl een advertentie met: Gezocht AJT motor..

 

Binnen een half uurtje hebe je dan een andere motor. Maar toch vind ik dat die dieselmotor veeelste weinig heeft gelopen, ga eens voor een seccond opinion naar revisie bedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik jouw was zou ik naar een motoren revisie bedrijfje gaan. Deze mensen horen even naar de motor, en weten meteen of het kantelende zuigers zijn. Ik heb dit probleem nl nooit eerder gehoord bij een 110 PK Tdi.

 

Beter lezen Sjoerd! Hij heeft een 115pk PD tdi

 

 

Is dat nieuw een 115 PK Pompverstuiver tdi? Dat is nog altijd een Verdelerpomp motor! (beter lezen Mathijs! ) :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik jouw was zou ik naar een motoren revisie bedrijfje gaan. Deze mensen horen even naar de motor, en weten meteen of het kantelende zuigers zijn. Ik heb dit probleem nl nooit eerder gehoord bij een 110 PK Tdi.

 

Beter lezen Sjoerd! Hij heeft een 115pk PD tdi

 

 

Is dat nieuw een 115 PK Pompverstuiver tdi? Dat is nog altijd een Verdelerpomp motor! (beter lezen Mathijs! ) :wink:

 

Sjoerd, laten we er maar vanuit gaan dat ik gelijk heb en dat de 115pk een PD motor is.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden