Ga naar inhoud
  • 0

veel vocht


ids30postma

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Had dat vroeger en heb me wat aangepast.

Voetverwarming aan zodat het vocht eerder verdamt/doogt en voor je aankomst de airco uitschakelen zodat de verdamper gestopt is bij je aankomst.

Ook kan je je raam op een kier zetten vlak voor aankomst dat werkt sneller.

 

Zo niet dan zal de verdamper nog nadraaien maar is er geen afvoer waardoor deze de ramen beslaan.

Ramen zijn eerder afgekoeld waardoor deze aanvriezen aan de binnenkant.

 

Bij hevige sneeuw haal ik de voet tapijten er uit eenmaal thuis om ze te drogen te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook altijd een vochtige Passat. Heb de rubbers onderin bij de accu schoongemaakt. Met een emmer water getest bij de deurruiten. Daar kwam ook geen zichtbaar water binnen. De auto blijft vochtig van binnen. Ruiten beslaan zodra er maar iets warmte in de auto is en alles voelt klam. Jammer, temeer mijn vorige auto (ander merk) daar na 27 jaar geen last van had.

Wie heeft er nog een goed idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je echt lekvrij bent zou ik op de lange stukken volle hitte op voeten doen en raam stukje open om te ontwazemen.

5 min voor aankomst temp terug zetten. Meestal krijg je extra vocht als je een warme auto afsluit.

Je kan ook met airco aan rijden natuurlijk, dat ontrekt ook vocht uit de ruimte.

 

Wss zit er nog wat vocht onder de bekleding bij voeten ruimte. Zo niet te voelen maar echt onder de isolatie laag.

Het mooiste zou zijn in een oude spuitcabine zetten en de oven op standje hoog. Alle deuren open en drogen maar.

 

Maar wees er wel zeker van dat er echt geen lekkage meer is.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is dit niet normaal Ids, ik heb nergens last van. Zou als ik jou was alles een keer goed drogen en dan kijken waar het nat wordt, en dan kijken wat de oorzaak is. Vaak zijn het deur rubbers of lekkende deur panelen. suc6

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ook ik heb hier last van.

moet verder zeggen dat ik al die andere methodes van raam op en kier en de temp naar beneden van de airco.

ga het wel eens proberen en benieuwd naar het resultaat.

 

als er andere suggesties zijn, alles is welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Momenteel ook veel last van vocht in de auto, elke zondag word de wagen met de hand gewassen, nu zag ik dat vanaf de bestuurderskant in de kofferbak de ramen beginnen te beslaan, dit trekt langzaam naar voren maar meestal is het de voorruit die extreem beslaat na een tijdje stilstaan, de druppels lopen dan letterlijk naar beneden, de vloermat aan de bijrijders zijde gecontroleerd maar hier voel ik niets geks ook de bestuurderskant niet, wat me wel opviel is dat de bekleding op de deuren nogal klam is en vochtig.

 

Heeft iemand een idee waar ik het beste kan gaan zoeken?

 

Gaat om een passat 3BG uit 2001 V6 4motion automaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nieuw interieurfilter plaatsen. Bij veel vocht in de auto is dat vaak de boosdoener, los van natuurlijk alle methodes om minder vocht in de auto te krijgen. ;)

ik vervang die van mij om de 15 000 kilometer, en nog genoeg condens met dit vochtig weer hoor. Maar ik heb sinds kort 'n herbruikbare vochtvreter (pingi dacht ik dat het ding heette). als de indicatorstip rozig wordt ipv blauw, moet ik 'm ff 6 minuten in de microgolf mikken en dan is die weer gebruiksklaar. kostte iets van 'n 12 euro ofzo, maakt echt 'n wereld van verschil :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even de mat gecontroleerd met dit weer maar bij de bestuurderskant is de mat nat waar nu verder zoeken?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Er zijn meer mogelijkheden, pakking deur is de meest voor de handliggende . Ff de zoek functie gebruiken er wordt heel wat beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de vorige eigenaar gemaild (autofreak) die me dit terugmailde. ga ik ook proberen, maar eerst de deurrubbers eens checken en kijken of er nog ergens een zichtbaar spoor loopt :-)

 

1. vocht/water binnen  - check eerst het pleneum (ruimte waar accubak in zit. Als je het goed wil doen

a. ruitenwissers demonteren (pas op voor de voorruit!)

b. plastic rand uit de vooruit wippen met niet-metalen voorwerp (ik gebruikte een kitspatel)

c. Accu en accubak demonteren

d. de plenumrubbers doorprikken en bladeren etc uit het plenum verwijderen met perslucht.en of stofzuiger

 

Het wegblazen m.b.v. blower en airco zou een oke-idee zijn als je bijvoorbeeld met natte jassen in de auto gezeten hebt, doe ik ook wel eens. Maar als er structureel water in je auto zit....lijkt me dat ergens een andere oorzaak te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de vorige eigenaar gemaild (autofreak) die me dit terugmailde. ga ik ook proberen, maar eerst de deurrubbers eens checken en kijken of er nog ergens een zichtbaar spoor loopt :smile:

 

1. vocht/water binnen  - check eerst het pleneum (ruimte waar accubak in zit. Als je het goed wil doen

a. ruitenwissers demonteren (pas op voor de voorruit!)

b. plastic rand uit de vooruit wippen met niet-metalen voorwerp (ik gebruikte een kitspatel)

c. Accu en accubak demonteren

d. de plenumrubbers doorprikken en bladeren etc uit het plenum verwijderen met perslucht.en of stofzuiger

 

Het wegblazen m.b.v. blower en airco zou een oke-idee zijn als je bijvoorbeeld met natte jassen in de auto gezeten hebt, doe ik ook wel eens. Maar als er structureel water in je auto zit....lijkt me dat ergens een andere oorzaak te hebben.

 

Met een beetje geluk kun je  de accu eruit halen zonder de plastic rand en ruitenwissers los te halen. Is mij wel gelukt. Wel rekening houden met een eventuele code voor je radio.

aangepast door IHC966
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo mannen,

 

Ik heb ook iets dergelijks gehad en de dealer en ik hebben ons te pletter gezocht.

Wat vaak voorkomt is dat de deksel van het interieurfilter niet goed is terug gezet.

Daar loopt dan water in en via een kanaal komt dat uit een opening onder de bijrijdersstoel.

Ook is het zo dat als er aan de deuren gewerkt is voor raammotor of vergrendeling en de pakking

niet of niet goed wordt aangebracht, dan gutst werkelijk het water naar binnen. Als laatste,

controleer de rubbers van je achterlichten. Als deze lekken wordt ook de vloer in de auto nat.

 

Groet,

 

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden