Ga naar inhoud

  • 0

Roest op de achterklep: garantie of Kulanz???


Tikra

Vraag

Wij hebben ook het "probleem" met de achterklep - de stealer zegt dat wij er maar 70% krijgen vergoed en dat het kulanz is en geen garantie. Bij mij word de gehele achterklep vervangen voor een nieuwe. 3 dagen werk en GEEN vervangend vervoer!

Enkele maanden geleden is het dak gewoon opnieuw gespoten (maar ook geen vervangend vervoer).

 

Ik ga denk ik contact opnemen met Duistland want volgens mij hebben wij toch 12 jaar garantie op de lak?!

 

Welkw eravring hebben julie? Overspuiten is blijkbaar niet mogelijk.

Dus gewoon slikken en de 350 ex btw betalen en laten uitvoeren?

 

gr. Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Inmiddels heb ik de VW dealer nog een keer gecontacteerd. Hij wist ij te vertellen, dat er garantie's zijn op technisk (2 jaar), lak (3 jaar) en doorroesten van binnen uit 6 jaar. Enigszins rar want ik dacht en weet het haast zeker dat laastere periode 12 jaar is.

Nadat ik de dealer had aangesproken dat het hier om garantie en niet om kulanz gaat - wist hij mij te vertellen na intern overleg, dat de ontbrekende 30% vanuit hun eigen potje coulance werd aangevuld. Ook is het aantal dagen teruggebracht naar 1 dag ipv 3 aangezien wij een zwart metallic passat hebben en de klep gespoten kan worden alvorens deze word ingebouwd. Voor de inbouw heeft VW dan ook maar een dag nodig.

 

Inmiddels heb ik een afspraak met het schadeherstel bedrijf gemaakt.

Wij klagen soms veel (en vaak terecht) over stealers/ dealers maar in dit geval heeft de Service Manager van VP Autogroep te Spijkenisse goed service geleverd - deze keer zijn wij heel erg blij met deze service en bij deze onze complimenten voor de afhandeling door PON en VP Autogroep.

 

Nu hoop ik ook nog dat ik een gedeelte van de 3 verstuivers op coulance terug mach verwachten voor mijn BMP motor. Even afwachten......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ze proberen je voor de gek te houden..

 

Google: garantie volkswagen, dan zie je het wel, er staat overduidelijk 12jaar

 

Maar hoef je nou uiteindelijk geen 1 rooie cent te betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij klagen soms veel (en vaak terecht) over stealers/ dealers maar in dit geval heeft de Service Manager van VP Autogroep te Spijkenisse goed service geleverd - deze keer zijn wij heel erg blij met deze service en bij deze onze complimenten voor de afhandeling door PON en VP Autogroep.

 

De warme douche.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij klagen soms veel (en vaak terecht) over stealers/ dealers maar in dit geval heeft de Service Manager van VP Autogroep te Spijkenisse goed service geleverd - deze keer zijn wij heel erg blij met deze service en bij deze onze complimenten voor de afhandeling door PON en VP Autogroep.

 

De warme douche.

 

Heb zelf weinig tot nooit problemen met de dealer te spijkenisse, maar weet dat je de juiste persoon moet hebben daar(ben ze naam even kwijt maar iig die donkere jongen). Heb zelf al aan de passat aantal dingen onder garantie laten vervangen zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ze proberen je voor de gek te houden..

 

Google: garantie volkswagen, dan zie je het wel, er staat overduidelijk 12jaar

 

Maar hoef je nou uiteindelijk geen 1 rooie cent te betalen?

 

Jij maakt helemaal alle volksstammen gek. Tegenwoordig is het 12 jaar, dat wil zeggen bij een nieuwe auto, bij andere bouwjaren kan het idd best eens 6 jaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de duidelijkheid de verantwoordelijke vestigingsmanager heeft mij schriftelijk medegedeelt dat de garantie op de lak maar voor 6 jaar is, wij hebben hem op de garantievoorwaardes gewezen maar hij bleef erbij. Inmiddels is het probleem opgelost, wij krijgen een nieuwe achterklep (als klant moet je gewoon vasthoudend zijn! - de reparatie (het wisselen) is binnen een dag gebeurt (waar vorheen minimaal 3 dagen nodig was (uitspraak verstigingsmanager). Ik krijg geen vervangend vervoer maar het wisselen duurt (maar) 1 werkdag en wij hebben GEEN kosten.

 

Ook ben ik vandaag door de importeur gebeld en de drie verstuivers die kapot waren en gewisselt zijn krijgen wij achteraf VOLLEDIG vergoed, ook zijn deze niet bij een VW dealer gewisseld (maar bij JB). Dus met vasthoudendheid komt men toch ergens, en toch een duimpje omhoog voor de dealer en de importeur (zoals eerder al iemand schreef - in dit geval een warme douche!).

BMP motor, 09/2005 en meer dan 200.000 km gelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Helge,

 

Ik ben in het bezit van een Passat Variant, van 09/06. Rond de kenteken verlichting is er sprake van vergaande roest, die nu ook op het randje er bovenuit komt, en dus zichtbaar wordt. Vanmorgen naar de dealer geweest, en zojuist al een telefonische reactie gehad. Ze willen 50% vergoeden, € 800,00 bijbetalen, voor een nieuwe achterklep. Begrijp ik het goed, had jij hetzelfde probleem, en heb je uiteindelijk kosteloos een nieuwe klep vergoed gekregen? Ik baal van die roest als een stekker, want ik heb heel doelbewust een auto gekocht met een verzinkte koetswerk, maar vind € 800,00 walgelijk veel. Eens te meer omdat ik de domme pech had vorige maand, dat de koppeling met vliegwiel moest worden vervangen...

Tussen twee haakjes, wat zijn de garantie voorwaarden, hoe luiden deze ten aanzien van dit probleem.

Groet Ronald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik had exacte zelfde probleem, roest vorming rond de kenteken verlichting, roestblaasjes onder het lak, er werd foto's gemaakt en opgestuurd naar PON, de lak specialist van de VW dealer wist eigenlijk al te zeggen dat het waarschijnlijk onder coulance wordt hersteld dus dat betekende dat de kosten 75% voor PON was en 25% voor mij, de klep wordt niet vervangen maar hersteld, de reparatie kosten wordt 500 euro en daarvan moet ik zelf 125 euro van betalen, 27 Mei heb ik afspraak en ben 3 dagen auto kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik ben bij Avenu geweest in naarden, dit gaat allemaal in eerste instantie niet via pon in het systeem (mocht meekijken, ken ze aardig goed daar)

dit coulance systeem gaat in direct verbinding met wolfsburg!!..

 

bij mij kwam er 75% coulance uit, deze heb ik nog niet geaccepteerd, omdat ik de claim daarna ook bij pon neergelegd heb, dat ik het on acceptabel vind.

je koopt een 6.5 jaar oude auto niet voor Roest op de achterklep van binnenuit...

 

hoor als het goed is eind vd week hoe en wat :) duimen dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook ik ben bij Avenu geweest in naarden, dit gaat allemaal in eerste instantie niet via pon in het systeem (mocht meekijken, ken ze aardig goed daar)

dit coulance systeem gaat in direct verbinding met wolfsburg!!..

 

bij mij kwam er 75% coulance uit, deze heb ik nog niet geaccepteerd, omdat ik de claim daarna ook bij pon neergelegd heb, dat ik het on acceptabel vind.

je koopt een 6.5 jaar oude auto niet voor Roest op de achterklep van binnenuit...

 

hoor als het goed is eind vd week hoe en wat :) duimen dus

 

Laat mij even weten wat de uitkomst is, want ik was ook bij AVENU in naarden geweest, en als jij wel volledig garantie krijgt, dan ga ik ook even daar achteraan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ids, zal ik doen!.

Avenu geeft dus in eerste instantie geen 100% coulance, maar pon zit er nu boven op zeggen ze bij pon zelf (hadden gebeld)

dus ben benieuwd wat ze kunnen bewerkstelligen..

 

gr

mario

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste heren,

 

Zoals vele forumleden hier, had ik dezelfde roestklachten. Alleen was de roestschade onder chromen sierlijst het heftigst. Ik had het ook aan Spot repairman laten zien, maar die vond de roestschade te ver doorgerot dat hij het niet verder roesten niet kon garanderen. De roestschade bij de kentekenverlichting was zeer minimaal.

 

Ik ben vervolgens naar de VW dealer gegaan waar ik altijd losse onderdelen koop (maar heb de auto daar niet gekocht!) en het roestprobleem voorgelegd. Zij vertelden mij dat ze daar geen uitspraak over konden doen (vreemd hoor!) en dat ze me doorverwezen naar hun schadeherstelafdeling een paar straten verderop. Daar aangekomen vertelde ik heb mijn verhaal gedaan en liep er gelijk een mannetje met mee die de roestschade kwam inspecteren. Hij nam gelijk foto's van de roestplekken en nam mijn gegevens op. Diezelfde middag werd ik door het schadeherstelcenter teruggebelt met de mededeling dat ze mijn zaak in behandeling zouden nemen.

 

Een week later werd ik door hen weer teruggebelt, met de medeling dat PON het voor 75% wil vergoeden. Nou, dit standaard antwoord komt jullie allen wel bekend voor! Ik ging hiermee niet accoord natuurlijk, dus ik heb een mail gestuurd met verwijzing naar ons forum waar meer mensen met identieke klachten rondlopen.

 

Een paar dagen later werd ik teruggebelt dat PON bij hun 75% coulance bleef en de dealer overige 25% voor hun rekening nam!

 

Nou, al met al is mijn roestprobleem correct opgelost! Tot slot bij het gisteren in ontvangst nemen van de autosleutels, vertelde de medewerker dat mijn mail met de verwijzing naar ons Passat forum; de doorslaggevende factor was geweest om de resterende 25% op zich te nemen.

 

Gr. Edwin

post-3382-1423828640,129_thumb.jpg

post-3382-1423828640,254_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag ook even bij de dealer geweest, voor het zelfde euvel. Netjes geholpen geen rara vragen, gewoon wat foto`s gemaakt en kopieën van het onderhouds boekje en kilometerstand. Nu maar even afwachten, of wel u hoort van ons. en dat ons is volgens mij de beste dealer van vorig jaar. Auto Maas Nieuwkoop.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag ook even bij de dealer geweest, voor het zelfde euvel. Netjes geholpen geen rara vragen, gewoon wat foto`s gemaakt en kopieën van het onderhouds boekje en kilometerstand. Nu maar even afwachten, of wel u hoort van ons. en dat ons is volgens mij de beste dealer van vorig jaar. Auto Maas Nieuwkoop.

grt Jan

 

Sinds wanneer is roest van binnenuit agfhankelijk van je onderhoudsboekje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag ook even bij de dealer geweest, voor het zelfde euvel. Netjes geholpen geen rara vragen, gewoon wat foto`s gemaakt en kopieën van het onderhouds boekje en kilometerstand. Nu maar even afwachten, of wel u hoort van ons. en dat ons is volgens mij de beste dealer van vorig jaar. Auto Maas Nieuwkoop.

 

grt Jan

 

heb daar ook eens een auto gekocht met de toezegging,ja meneer deze auto is altijd bij ons in onderhoud geweest. krijg bij oplevering een pakket rekeningen in mijn hand waaruit blijkt dat op geen van deze hun naam op staat. bij oplevering waren ze nog aan het sleuten onder het moto onderdelen waren nog niet binnen. na een jaar apk afkeur omdat remleidingen rot waren en de schijven te dun en werd me geadviseerd distributie,v snaar,multieriem met toebehoren te vervangen,ook dit had ik zelf aangegeven bij aankoop maar werd verzekerd dat dit niet nodig was. kortom een stealer die allen maar een ijskoude douche verdiend. dit moest ik even van me afschrijven. o sorry was een beetje offtopic geloof ik. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik krijg sterk de indruk dat "we" in eerste instantie met de coulance oplossing moeten denken "goh, dat is redelijk". 12 jaar garantie tegen roest van binnenuit, wat is dat waard als we na 7 jaar ontdekken dat de "garantiesoep" niet zo heet is als dat ze word opgediend door meneer Pon. We hebben het over auto's met een nieuwwaarde van bijna €45.000,00!!! Ik overweeg mijn rechtsbijstand in te schakelen. 12 jaar garantie is geen 7, zo simpel is het, naar min idee. Wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

Neem geen genoegen met 75%, dat is het standaard antwoord van PON!

 

Afgelopen Donderdag had ik mijn auto weer opgehaald bij de VAG schadehersteller die onderdeel is van de dealer, zonder maar iets af te rekenen voor de gehele achterklep vervanging. Zoals ik in mijn vorige posting (zie helemaal bovenaan van dit topic + foto's) had geschreven, was een 2e mail naar de dealer met verwijzing naar ons forum, de doorslaggevende factor geweest dat zij de resterende 25% op zich namen. Zie bijgesloten rekening, deze is puur voor mijn eigen administratie/garantie.

De kosten voor de achterklep zijn mij niet bekend.

 

Om deze case helemaal goed voor te bereiden, had ik ook de gehele onderhoudshistorie (via ElsaPro) van alle VW dealers die mijn huidige auto onderhouden hebben; bijgesloten in de mail. Aan de hand van deze onderhoudshistorie, kon ik ook hardmaken dat de Passat nooit achterschade heeft gehad. Tevens had ik alle VW afgetekende servicebeurten in het boekje ingescand als een PDF en die ook meegestuurd per mail.

 

Toen ik doorverwezen werd naar de VAG-schadehersteller, werden daar foto's genomen van de roestplekken, mijn KM-stand en het chassisnummer onderaan de voorruit. Al met al ben ik er ruim 2,5 a 3 weken mee bezig geweest voordat de uiteindelijk vervanging van de achterklep een feit was. Nou dat noem ik heel erg snel!

 

Ik ben heel erg blij met de vervanging, ook hebben ze het nieuwe type kentekenverlichting gebruikt (zonder schroeven) en ze hebben ook het slotmechanisme vervangen waardoor de achterklep nu weer perfect sluit.

 

Als het straks weer wat warmer word zal ik de nieuwe kentekenverlichting vervangen door de Led versies. Daarna zal ik een heel dun transparant kitrandje om de kentekenverlichting heen leggen om te voorkomen dat er water in komt door bijv. hogedrukspuit.

Hetzelfde zal ik gaan doen met chromen sierstrip. Want de sierstrip wordt d.m.v. dubbelzijdig tape op de achterklep geplakt, maar de tape heeft een foam body. En foam heeft de nare eigenschap dat het nat/vochtig blijft. Ik ben bang dat het op den duur weer langzaam gaat roesten.

 

Heren, succes allen! Laat je niet zomaar wegsturen met de standaard coulance van 75%. Overigens moeten we al heel erg blij zijn dat de garantie geheel overdraagbaar is, ongeacht hoeveel eigenaren de auto gehad heeft.

 

Groet,

Edwin

post-3382-1423828644,9881_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, neem je niet genoegen met 75% - de regeling is 100% - dreig met een brief na Duitsland - geloof mij het helpt. Ik heb destijds een email gestuurd na Duitsland (Kundendienst) en (!) een cc. naar de dealer - en voilá - 100% vergoed.

 

gr. Helge

PS: als je moeite hebt met het formulieren van het email dan help ik graag (bin tenslotte niet voor niets Duitser)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Helge,

 

Ik ga morgen of overmorgen naar de dealer. Na mijn garantieaanvraag is er inmiddels ruim een week verstreken, en ik heb nog geen officiele reactie daarop mogen ontvangen. Ik zal de heren even attenderen op ons forum, en mededelen dat ik alleen met een 100% vergoeding akkoord ga. Voor het geval er moeilijkheden opdoemen, hetgeen ik eigenlijk verwacht, zou ik het (mail) adres van de Kundendienst graag van u ontvangen. Gevoelsmatig denk ik dat dan uiteindelijk alles wel goed gaat komen...

 

Gr. Ronald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste heren, voor de laatste 25% moet ik een brief naar Pon sturen, de dealer kan mij hier niet in tegemoet komen. Wie helpt mij aan een Email adres en eventueel een opzet voor een brief/mail. Heb van de dealer alleen het adres gekregen. Reageren mag ook via PB.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden