Ga naar inhoud

Opgelost!!!! acceptabel of prutswerk garage


rick76

Aanbevolen berichten

  • Reacties 81
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vanochtend gebeld door de garage. 100 maal zijn excuses. Hij had vergeten door de geven aan de monteur dat er een multicomwest aansluiting op moest. Tevens vond hij dat er inderdaad niet netjes gewerkt was. Hij vertelde dat de accountmanager van trekhaken.nl had gebeld en de foto's had doorgestuurd. Hij kwam met twee opties. Het gat nog groter maken? of een originele bumper van vw voor een afneembare trekhaak te monteren. Gezegd dat de eerste optie geen optie was. Volgende week vrijdag gaat de auto terug en wordt de juiste aansluiting en de nieuwe bumperspoiler gemonteerd op kosten van het garagebedrijf.

 

Da 's mooi! Toegegeven, zo 'n miskleun KAN ook niet door de beugel, maar het wordt tenminste wel rechtgezet. Die garagist heeft blijkbaar toch eer aan zijn werk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb blijkbaar een originele onderlip voor een afneembare trekhaak van Vw, maar wij laten altijd de trekhaak erop, voor als iemand achterop komt scheelt het wat schade en met achteruit parkeren heb je niet echt veel zicht bij een 3C Sedan, daarom vind ik het jammer dat we geen parkeersensoren hebben..

 

Mja, alsnog goed afgehandeld, sommige garages zouden dit niet eens doen en alsnog het geld willen voor dat eerste klas prutswerk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb blijkbaar een originele onderlip voor een afneembare trekhaak van Vw, maar wij laten altijd de trekhaak erop, voor als iemand achterop komt scheelt het wat schade en met achteruit parkeren heb je niet echt veel zicht bij een 3C Sedan, daarom vind ik het jammer dat we geen parkeersensoren hebben..

 

Mja, alsnog goed afgehandeld, sommige garages zouden dit niet eens doen en alsnog het geld willen voor dat eerste klas prutswerk..

 

 

@ Ozzy40,

 

Let wel op dat als je een afneembare trekhaak hebt en deze zit er op als er iemand achter op je knalt dat de verzekering heel moeilijk kan gaan doen.

 

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb blijkbaar een originele onderlip voor een afneembare trekhaak van Vw, maar wij laten altijd de trekhaak erop, voor als iemand achterop komt scheelt het wat schade en met achteruit parkeren heb je niet echt veel zicht bij een 3C Sedan, daarom vind ik het jammer dat we geen parkeersensoren hebben..

 

Mja, alsnog goed afgehandeld, sommige garages zouden dit niet eens doen en alsnog het geld willen voor dat eerste klas prutswerk..

 

 

@ Ozzy40,

 

Let wel op dat als je een afneembare trekhaak hebt en deze zit er op als er iemand achter op je knalt dat de verzekering heel moeilijk kan gaan doen.

 

Patrick

 

Hmm lijkt mij niet. Achterop komend verkeer is volgens mij altijd de klos. Heeft in mijn ogen niets te maken met een trekhaak danwel met een afneembare trekhaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat rick76 zegt klopt ;) degene die altijd van achter raakt is altijd de klos, dat heeft niks met een trekhaak te maken, door een (afneembare) trekhaak probeer ik de schade aan mijn auto te beperken, dus het zou me verbazen dat er verzekeringen zijn die daar moeilijk over gaan doen.. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat achteropkomend verkeer altijd de klos is kan de verzekering van de achterop knallende auto zeggen dat voorste voertuig een afneembare trekhaak heeft die niet gebruikt werd en dus expliciet afgenomen moet worden daarom vergoeden wij de schade van de tegen partij niet omdat er een afneembare trekhaak opzat terwijl er geen gebruik van werd gemaakt en dus afgenomen moest worden.

 

Mijn vader heeft dit gehad, er klapt een auto achter op hem terwijl de afneembare haak er nog opzat, verzekering tegenpartij weigerde de schade te betalen omdat ten tijde van het ongeval er een trekhaak opzat die verwijderd kon worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, hoor/lees wat me (eigenwijze) vader zegt:

Dus als er iemand mij van achter raakt, betaald zijn verzekering het niet? niks daarvan, ze gaan mooi betalen, dan moet die cliënt van hun maar niet tegen mijn achterkant botsen. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzekeraars zoeken altijd een reden om niet te hoeven betalen. Klinkt voor mij als een vrij logisch verhaal...

 

Klopt en al helemaal als beide partijen van het ongeluk van dezelfde verzekering zijn. (verzekering Interpolis, geen goeie ervaring mee..)

 

Me vader werd geraakt terwijl die op de rotonde reed, nja helemaal gemaakt enz. nou zit er in de rechterkoplamp (aanzicht van bestuurdersstoel) een nieuwe Osram Xenon pit in van 250 euro ofzo.. en de andere is nog de ouwe die wouden ze niet vervangen, dus nu hebben we beetje last van beetje kleurverschil.. en daarna was de rechterbuitenspiegelglas los geworden door na het ongeluk, daar deden ze ook niks aan, uiteindelijk kwamen er rare geluiden als je scherp naar links stuurde en dat was een gebroken motorsteun.. die hebben ze wel uiteindelijk vervangen, (gelijk alle 3 vervangen) na lang zeiken en boos worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft VW geen inklapbare trekhaken? met 1 druk op de knop klapt die in of uit en hij gaat achter de bumper niemand ziet hem.

 

Dit heb je bij de audi a6 vanaf 2008 voor zover ik weet, bij mijn Passat is dat in ieder geval niet zo.. wel is dat stroomdopje ding inklapbaar en er komt een klepje op de onderlip van de bumper waardoor je niks ervan ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man man, wist niet dat er verplichtingen aan een afneembare trekhaak waren, als hij eraf kan moet hij er dus af ? :blink:

Net alsof wanneer je hem er dan toch af zou hebben die kerel dan toch niet achterop zal inrijden. 1 mooi potje zever maar zoals al eerder gezegd, verzekeringen doen er alles aan om niet te moeten betalen.

 

Btw,

ivm trekhaak laten zitten ivm veiligheid voor als er iemand achterop zou inrijden,

Is het niet zo dat je ook meer schade kan aanrichten wanneer je er hem wel op zitten hebt, aangezien de trekhaak gemonteerd is op het dragende chassis en de trekhaakinrichting dan een serieuze duw krijgt je een grotere kans hebt op een beschadigd en/of geplooid chassis dan wanneer er enkel wat bumperschade (en/of achterliggende delen) zou zijn.

Een geplooid chassis terug rechten (indien dit nog mogelijk is) zal financieel meer kosten dan een bumperschade of dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de impact van die aard is dat uw chassis geplooid zal zijn... dan zal het zonder trekhaak niet ophouden bij 'n beschadigde bumper hoor... dan steekt heel de achterkant in elkaar (achterkant van 'n auto is véél zwakker dan de voorkant)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het echt niet weten.. me vader laat m eigenlijk meer erop omdat bij de 3c sedan de zicht naar achteren beperkt is, bijvoorbeeld als ik een stoep raak ofzo, dan raakt de trekhaak het eerst, anders halen we de trekhaak wel er gewoon af :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om maar even op het topic terug te komen: inderdaad prutswerk wat ze geleverd hebben. Maar natuurlijk wel netjes zoals het opgelost wordt.

 

Of topic: Er is tegenwoordig voor de nieuwe Passat een wegklapbare trekhaak leverbaar. Ik neem aan handmatig, maar dan nog. Ik heb er ook eentje besteld op mijn opvolger, dat leek me makkelijker dan een afneembare :mrgreen:

En wat de schade betreft: het is niet alleen aan de eigen auto dat de trekhaak voor aanvullende schade kan zorgen, vergeet ook niet de schade aan de auto die van achter op je klapt. De uitstekende trekhaak zorgt ook daar voor vervelende schade. Eigen schuld meestal, maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat de schade betreft: het is niet alleen aan de eigen auto dat de trekhaak voor aanvullende schade kan zorgen, vergeet ook niet de schade aan de auto die van achter op je klapt. De uitstekende trekhaak zorgt ook daar voor vervelende schade. Eigen schuld meestal, maar toch.

 

We halen het er dan maar af denk ik (Als me eigenwijze vader hiermee akkoord gaat :mrgreen: ) en de verzekering van degene die bij mij in dit geval erachter op klapt mag dan mooi alles betalen, moest die maar niet zo dicht achter me rijden of gewoon beter opletten.. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man man, wist niet dat er verplichtingen aan een afneembare trekhaak waren, als hij eraf kan moet hij er dus af ? :blink:

Net alsof wanneer je hem er dan toch af zou hebben die kerel dan toch niet achterop zal inrijden. 1 mooi potje zever maar zoals al eerder gezegd, verzekeringen doen er alles aan om niet te moeten betalen.

 

Btw,

ivm trekhaak laten zitten ivm veiligheid voor als er iemand achterop zou inrijden,

Is het niet zo dat je ook meer schade kan aanrichten wanneer je er hem wel op zitten hebt, aangezien de trekhaak gemonteerd is op het dragende chassis en de trekhaakinrichting dan een serieuze duw krijgt je een grotere kans hebt op een beschadigd en/of geplooid chassis dan wanneer er enkel wat bumperschade (en/of achterliggende delen) zou zijn.

Een geplooid chassis terug rechten (indien dit nog mogelijk is) zal financieel meer kosten dan een bumperschade of dergelijke.

 

Gepooid chassis kan en mag niet meer gerecht worden auto is dan gewoon totaal los.

 

Een kennis van mij had een nieuwe auto van een half jaar auto met vaste trekhaak. Bij een stoplicht een andere auto achterop gekomen, van buiten niks raars te zien. Maar voor de zekerheid toch even bij een gagare op de brug gezet, bleek dat het chassis geplooid/verwrongen was..auto totaalloss van nog geen half jaar oud. De klap was volgens mijn kennis niet zo hard en dus was waarschijnlijk zonder trekhaak alleen een nieuw bumpertje geweest. Dus als je ooit achteren wordt aan gereden met trekhaak, laat hem dan goed op een brug controleren ook al is er van buitenaf niks te zien..wat als met de apk naar buiten komt is die als nog totaalloss.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man man, wist niet dat er verplichtingen aan een afneembare trekhaak waren, als hij eraf kan moet hij er dus af ? :blink:

Net alsof wanneer je hem er dan toch af zou hebben die kerel dan toch niet achterop zal inrijden. 1 mooi potje zever maar zoals al eerder gezegd, verzekeringen doen er alles aan om niet te moeten betalen.

 

Btw,

ivm trekhaak laten zitten ivm veiligheid voor als er iemand achterop zou inrijden,

Is het niet zo dat je ook meer schade kan aanrichten wanneer je er hem wel op zitten hebt, aangezien de trekhaak gemonteerd is op het dragende chassis en de trekhaakinrichting dan een serieuze duw krijgt je een grotere kans hebt op een beschadigd en/of geplooid chassis dan wanneer er enkel wat bumperschade (en/of achterliggende delen) zou zijn.

Een geplooid chassis terug rechten (indien dit nog mogelijk is) zal financieel meer kosten dan een bumperschade of dergelijke.

 

Gepooid chassis kan en mag niet meer gerecht worden auto is dan gewoon totaal los.

 

Een kennis van mij had een nieuwe auto van een half jaar auto met vaste trekhaak. Bij een stoplicht een andere auto achterop gekomen, van buiten niks raars te zien. Maar voor de zekerheid toch even bij een gagare op de brug gezet, bleek dat het chassis geplooid/verwrongen was..auto totaalloss van nog geen half jaar oud. De klap was volgens mijn kennis niet zo hard en dus was waarschijnlijk zonder trekhaak alleen een nieuw bumpertje geweest. Dus als je ooit achteren wordt aan gereden met trekhaak, laat hem dan goed op een brug controleren ook al is er van buitenaf niks te zien..wat als met de apk naar buiten komt is die als nog totaalloss.

 

Ja.. wij werden ook is geraakt van achter toen we onze Bora nog hadden, maar dat was meer een tikje van 10km/h, omdat we volop de rem gingen en hij ook, maar alsnog een zachte tik gaf, mja nooit naar gekeken en de Bora hebben we nu toch al niet meer :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden