Ga naar inhoud

  • 0

Standkachel


fahrvergnugen

Vraag

  • Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Uiteindelijk heb ik de module terug ontvangen met een nieuwe zender, de modules zijn allemaal hetzelfde en het verschil zit in de handzender volgens mijn poolse vrind.

Na alles weer aangesloten te hebben, de handzender aangeleerd en op "on" gedrukt, de handzender reageerd wel anders (ik krijg nu terugmelding) maar het werkt nog steeds niet. Vanmiddag heb ik met Lucas (Vagtechniek) afgesproken dat we het eens met andere modules gaan proberen.

 

Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is nu echt weer voor de standkachel, lekker koud buiten.

IK heb zelf geen standkachel, maar ik los het anders op. Als m'n vrouw weg moet met de auto, dan start ik de auto, zet de kachel en ruitverwarming aan en ga dan naar binnen. Ut vrouwke kan dan na ongeveer 15 min in een warme auto de kinderen naar school brengen.

Alleen 1 nadeel de deuren kunnen dan niet opslot, de auto kan dan zo door iemand anders meegenomen worden, Ik heb daar een oplossing voor gevonden.

post-9052-1423826791,2824_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is nu echt weer voor de standkachel, lekker koud buiten.

IK heb zelf geen standkachel, maar ik los het anders op. Als m'n vrouw weg moet met de auto, dan start ik de auto, zet de kachel en ruitverwarming aan en ga dan naar binnen. Ut vrouwke kan dan na ongeveer 15 min in een warme auto de kinderen naar school brengen.

Alleen 1 nadeel de deuren kunnen dan niet opslot, de auto kan dan zo door iemand anders meegenomen worden, Ik heb daar een oplossing voor gevonden.

 

Mooie modificatie, gaat een trend worden denk ik :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is nu echt weer voor de standkachel, lekker koud buiten.

IK heb zelf geen standkachel, maar ik los het anders op. Als m'n vrouw weg moet met de auto, dan start ik de auto, zet de kachel en ruitverwarming aan en ga dan naar binnen. Ut vrouwke kan dan na ongeveer 15 min in een warme auto de kinderen naar school brengen.

Alleen 1 nadeel de deuren kunnen dan niet opslot, de auto kan dan zo door iemand anders meegenomen worden, Ik heb daar een oplossing voor gevonden.

 

 

Lijkt Mister Bean wel.... :mrgreen::P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is nu echt weer voor de standkachel, lekker koud buiten.

IK heb zelf geen standkachel, maar ik los het anders op. Als m'n vrouw weg moet met de auto, dan start ik de auto, zet de kachel en ruitverwarming aan en ga dan naar binnen. Ut vrouwke kan dan na ongeveer 15 min in een warme auto de kinderen naar school brengen.

Alleen 1 nadeel de deuren kunnen dan niet opslot, de auto kan dan zo door iemand anders meegenomen worden, Ik heb daar een oplossing voor gevonden.

 

Geweldig! Kun je misschien een how-to schrijven met een materiaallijst? Dan kan een van de moderators dit in de kennis bank duwen.

Is misschien ook een idee voor je navigatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraagje;

Als het koud is werken de gloeibougies langer dan wanneer het minder koud is, waar wordt deze temperatuur gemeten?

 

Ik heb nl. het volgende gemerkt;

Wanneer ik (tijdens deze koude nachten) de auto opwarm met de standkachel, is het koelwater wel warm maar de motor nog niet goed doorgewarmt (ook de olie niet). Als ik nu 'smorgens de auto start, gloeid hij maar heel even en valt hij meteen, na het loslaten van de sleutel, stil (iets langer doorstarten is dan de oplossing). Wanneer ik de auto start zonder dat ik de standkachel heb gebruikt, gloeid hij langer en start hij na de eerste poging.

 

Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gloeitijd wordt denk ik medebepaald door de motortemperatuur (koelwater) welke gemeten wordt in de cilinderkop.

In principe is je cilinderblok al zodanig opgewarmd door de standkachel dat voorgloeien niet meer nodig is om het mengsel goed te laten ontbranden.

Ik heb hetzelfde maar stilvallen doet ie zeker niet, tikkie lopen zal ik maar zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om de standkacheltijd te programmeren had ik 2 keuzes.

1) Andere tellerunit

2) Webasto 1533 timer

 

Het is niet OEM, maar ik heb voor de Webasto timer gekozen (ook goedkoper). Omdat ik geen lelijke timer op mijn dashboard geschoefd wil hebben, heb ik het linker opberkastje met een kunstofplaat dicht gemaakt en hier de timer op gomonteerd. Poppetje gezien, kastje dicht. 8-)

Timer.jpg

 

Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden