Ga naar inhoud

  • 0

Standkachel


fahrvergnugen

Vraag

  • Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij de allereerste 3C modellen was de 'standkachel' als bijverwarming gemonteerd. (Mogelijk omdat de electrische bijverwarming die later standaard werd nog niet beschikbaar was). Het is dus mogelijk dat de standkachel er al in zit, maar alleen als bijverwarming, check dat eerst even met vag-com. Als dat zo is, is deze wel uit te breiden met standkachel functionaliteit via het MFA of zelfs met remote!

 

Hier staan wel een standkachel ombouw, maar die is mij niet geheel duidelijk.

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=162

 

Aanpassing van standkachel zodat deze ook de motor opwarmt:

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=184

 

VW (in Duitsland althans) biedt het zelfs als accessoire aan:

http://www.volkswagen-zubehoer-shop.de/ ... iesel.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mischien is dit wat voor je? viewtopic.php?f=106&t=30932

Stuk goedkoper en makkelijk in te bouwen...........

Je hebt alleen toegang tot een 220V stopcontact nodig.

 

Bedankt, maar dit is niet wat ik zoek. ik wil gewoon een kacheltje op diesel wat ik evt. met afstandsbediening kan schakelen.

 

Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi bm-er,

 

Bedankt voor je reactie.

Die eerste link is idd niet echt duidelijk. De tweede gaat over een ombouw maar ik heb helemaal nog geen standkachel, de derde link werkt helaas niet.

 

Eigenlijk zoek ik iets waarin staat hoe ik de kachel op de bestaande auto installatie kan/moet aansluiten. in mijn dash zitten 3 draaiknoppen, 1 voor auto/econ, 1 voor ... en 1 voor voor en achterruit. moeten deze knoppen vervangen worden zodat de middelste knop de kachel kan inschakelen? zo ja, moet er dan iets aan de bedrading gebeuren. Moet/kan deze kachel aan CAN bus etc. etc.

 

PS, ik heb een originele Webasto Themo Top V gekocht.

 

Alvast bedankt voor alle info, Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het hangt af van wat voor set je koopt, ik zou persoonlijk gewoon een Webasto of Eberspacher set kopen, met de daarbij geleverde afstandsbediening(en) kun je de boel comfortabel bedienen..

 

Ik heb ook nog steeds een setje liggen die ik nog een keer in wil bouwen.. moet nu alleen ivm inbouw PD motor nog even wat extra spullen bestellen die je bij een VP niet nodig was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondertussen heb ik ook een T91 set, brandstofpompje, draadboom en brandstofleiding aangeschaft. Nu alleen nog een Canbus kabel en dan ga ik het gewoon proberen. Helaas kan ik na dagen zoeken en vragen op internet niet de juiste of voldoende info vinden, dus ik zie wel waar ik tegenaan loop.

 

Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

normaal weet dre wel welke kabels je nodig hebt , moet ie wel even in zijn schemas gaan puzzelen

sommige kabels zijn wel zelf te maken

ook een beetje uitleg en foto's aub bij het bouwen ,

kwil je verder wel helpen ma heb me er nooit in verdiept in die standkachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
normaal weet dre wel welke kabels je nodig hebt , moet ie wel even in zijn schemas gaan puzzelen

sommige kabels zijn wel zelf te maken

ook een beetje uitleg en foto's aub bij het bouwen ,

kwil je verder wel helpen ma heb me er nooit in verdiept in die standkachel

 

Dit is de kabelboom die ik heb gekocht, ik had al ergens gelezen dat het vrij simpel zelf te maken is maar nu hoef ik ook niet naar de juiste connectors ed. te zoeken. http://www.richter-standheizungen.de/er ... onzern.php

 

Als Dre (of iemand anders) me kan helpen met het aansluiten van deze kachel (zowel elektrisch als waterzijdig); GRAAG. uiteindelijk zal ik er wel uitkomen maar wat info vooraf is altijd prettig.

 

Zodra ik ga beginnen met bouwen zal ik ook de plaatjes toevoegen, bij deze alvast de plaatjes van de auto.

144000.jpg

filmpje.jpg

metR32.JPG

 

 

 

 

Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben benieuwd ben zelf ook aan het dubben voor de standkachel mijn vriendin heeft dit ook in haar mercedes een E290 ideaal ik krabben en zij in de kamer aan de koffie. Je zou eingelijk nog een grote mfa moeten hebben met stuur dan kun je de standkachel ook bedienen via de boordcomputer

 

Gr Eef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

of via een externe afstandsbediening vanuit je bed direct na het opstaan , of via een tijdschakelaar die je insteld een half uur voordat je gaat vertrekken , en zo een lekker warme motor en ijsvrij zicht hebt

 

heb dit toevallig allemaal op mijn slopel vivaro :embarassed: , maar helaas niet op de passat :cry::cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wederom bedankt voor de info, ik kom steeds een stukje verder.

 

Het volgende is me nog niet geheel duidelijk;

- Wat ik precies moet doen om met de Thermo Top V ook de ventilatie aan te sturen.

- Als ik met de afstand bediening (T91) de kachel aanzet (kan dat met deze kachel) stuurt hij dan de ventilatie aan dmv de CAN BUS?

- Als ik standaard geen standkachel op mijn auto heb, dan zou ik een elektrische verwarmer in het koelsysteem moeten hebben..toch? kan ik de aansturing en voeding van deze elektrische verwarmer gebruiken voor de standkachel?

 

Gr, Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij de locale VW sub-dealer geweest om een canbus kabel te bestellen. Hij zou voor mij uitzoeken welke slangen ik op mijn auto nodig heb, toen ik om een exploded view vroeg zij hij dat hij wel een inbouwinstruktie zou regelen. Ook zou ik volgende week onder de kap van de passat van een van zijn monteurs mogen kijken, die auto heeft een kachel af fabriek ingebouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden