Ga naar inhoud
  • 0

Vervangen remschijven en -blokken achter


Willem nunspeet

Vraag

Omdat er regelmatig vragen voorbij komen over het vervangen van de achterremmen van de 3C heb ik een topicje gemaakt. Ik krijg hem wegens de grootte niet op deze site, je kunt hem daarom downloaden of bekijken via deze link:

 

http://www.mediafire.com/?10bu0bgisb5oa8n

 

Naam is: Vervangen remschijven en remblokken achterzijde van een Passat 3C.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb een vraag is VCDS nodig voor het vervangen?

 

mvg

Helge

 

Je kunt de electromotoren van het handrem systeem verwijderen, dan kun je de blokken lossen met een inbussleutel.

VCDS is wel een stuk handiger.

 

Er zijn van die kleine doosjes verkrijgbaar die je in de OBD stekker kunt steken om je remmen te openen en sluiten.

Zoiets als dit: http://www.griffintoolsandsupply.com/St ... /BRAKE.htm en dan ff naar beneden scrollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Goeie beschrijving Willem.

 

Heb deze klus zelf ook een aantal maanden geleden gedaan, ziet er een stuk beter uit met alle onderdelen in de verf ipv roest!

 

Groeten Dimitri

 

Bedankt,

 

Matthijs heeft hem ondertussen in de KB van 3C gezet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nu nog een pdfje voor de voorzijde aub xD dan kan ik het zelf mss :D

 

De achterremmen zijn het handigst met vcds te vernieuwen, de voorremmen zijn van een kinderlijke eenvoud, met een imbusdop kun je remklauwen losmaken, de zuigers zijn niet gedraaid, je kunt ze eenvoudig terug drukken. Wanneer dit te moeilijk is???

Blijf er in hemelsnaam vanaf en laat het door een vakman doen!!!

 

Je kunt een hoop zelf knutselen aan je Passat maar remmen repareren zonder kennis van zaken is een aanslag op je rij veiligheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Moet de verf niet hittebestendig zijn?!

 

Ik heb het met een busje zilververf van de Action gedaan voor een paar euro, er kan weinig mee gebeuren, Hittebestendige verf van Hammerite kost iets van 14 euro en Remklauwenspray iets van 30... is net wat je voorover hebt, Je moet toch wel heel idioot remmen om de verf van de klauwen af te krijgen, zeker aan de achterzijde :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn vraag gaat niet over het zelf vervangen van blokken en schijven, maar over het moment wanneer dit moet gebeuren.

Ongeveer een half jaar nadat mijn remblokken voor vervangen waren, gaf de garage aan dat alle remschijven aan vervanging toe zijn. (NB: deze garage adverteert ook op deze site). Vond het een beetje te vroeg en zonde van de remblokken, want die zouden dan weer vervangen moeten worden.

Nu zijn we 2 jaar verder en de auto moet APK gekeurd worden. De auto remt nog steeds prima dus ik wil eigenlijk geen blokken/schijven laten vervangen. De auto heeft nu 195.000km gelopen en ik rij weinig snelweg.

 

De vraag is: wanneer weet je dat de schijven ECHT aan vervangen toe zijn ? Moeten de remmen dan een piepend/schavend geluid gaan maken bij het remmen ? Ik heb geen verstand van auto-onderhoud (ben een leek wat dat betreft).

Bedankt voor jullie reacties !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

info.

 

Dikte remschijven

 

De remschijven hebben een minimale dikte nodig om goed hun werk te kunnen doen. Door het remmen word de remschijf afgesleten. Na verloop van tijd wordt de remschijf te dun. Dit is vaak zichtbaar aan de buitenrand. De buitenrand steekt meer uit t.o.v. het remoppervlak. Dit wordt ook wel ingesleten genoemd. Sommige remschijven hebben de minimale maat er op staan zodat je deze zelf kunt nameten met een schuifmaat. Indien er niets op staat dan moet je het werkplaatshandboek of de fabriek specificaties er op naslaan. Een te dunne remschijf kan breken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn vraag gaat niet over het zelf vervangen van blokken en schijven, maar over het moment wanneer dit moet gebeuren.

Ongeveer een half jaar nadat mijn remblokken voor vervangen waren, gaf de garage aan dat alle remschijven aan vervanging toe zijn. (NB: deze garage adverteert ook op deze site). Vond het een beetje te vroeg en zonde van de remblokken, want die zouden dan weer vervangen moeten worden.

Nu zijn we 2 jaar verder en de auto moet APK gekeurd worden. De auto remt nog steeds prima dus ik wil eigenlijk geen blokken/schijven laten vervangen. De auto heeft nu 195.000km gelopen en ik rij weinig snelweg.

 

De vraag is: wanneer weet je dat de schijven ECHT aan vervangen toe zijn ? Moeten de remmen dan een piepend/schavend geluid gaan maken bij het remmen ? Ik heb geen verstand van auto-onderhoud (ben een leek wat dat betreft).

Bedankt voor jullie reacties !

 

Wanneer je je motorcode etc even invoert op bijv deze site..

 

https://www.atp-autoteile.eu/products/g ... 1-20-2.htm

 

Dan krijg je een hele diarree aan remschijven voor jouw Passat met de geleverde en de minimum dikte. Bij nieuwe schijven staat de minimum dikte in de rand geslagen maar is meestal snel onleesbaar vanwege de roest.

Voor de meeste 3 C's. Is dikte schijven voorremmen 25 mm nieuwe en minimum 22 mm, achter 22 mm en minimum 20 mm.

En als je er geen verstand van hebt is niet erg maar besteedt het dan helemaal uit en wanneer je aan de diagnose van de garage twijfelt kun je altijd een second opinion laten uitvoeren. Maar om remmen goed te kunnen beoordelen zal er toch minstens voor en achter 1 wiel moeten worden verwijderd. En wanneer je een schavend geluid hoort dan zou ik er maar snel naar laten kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn schijven en blokken zitten er ook aan te komen. Ik denk nog een 10 of hooguit 20dkm.

Dacht even bij de Pon dealer een prijs op te vragen. V+A Blok+schijf.

 

729,99 euro !!!!!!

Niet te geloven.

 

Ik ga eerst eens proberen om de juiste maten van mijn blokken en schijven te vinden. er zijn  namelijk nogal wat verschillende maten in omloop.

aangepast door killerbean
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou zelfs op kenteken komen er meerdere versies uit.

Onze buren hebben dezelfde auto (maar dan net een andere versie) en daarvoor had ik op mister auto de complete remmerij besteld.

Dit bleek toen toch niet goed en ivm het gewicht kostte het 50 euro om het te retouneren.

 

Misschien met motorcode kom ik wat verder.

Of op vin nummer. Gewoon brutaal vragen bij de dealer. Niet geschoten...

 

maar ik ben nu, t/m de zomer eerst druk in verbouwing thuis. En ja ik bedoel draden uit het plafond en muren, vloeren die uitgebikt moeten worden en wanden waarvan de tranen je in de ogen springen.

En niet geheel onbelangrijk, stof stof en nog eens stof.

 

Dat gaat toch wel voor. :smile:

 

Ik weet niet of forumleden dit ook willen doen?

Dat ik de onderdelen bestel, en samen eronder zetten. Althans ik geef t gereedschap wel aan hahah.

Uiteraard niet voor niks

aangepast door killerbean
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden