Willem nunspeet Geplaatst 18 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2011 Omdat er regelmatig vragen voorbij komen over het vervangen van de achterremmen van de 3C heb ik een topicje gemaakt. Ik krijg hem wegens de grootte niet op deze site, je kunt hem daarom downloaden of bekijken via deze link: http://www.mediafire.com/?10bu0bgisb5oa8n Naam is: Vervangen remschijven en remblokken achterzijde van een Passat 3C.pdf Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
1 dreke Geplaatst 7 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 7 april, 2012 Je kan ook de stekker van de motor verwijderen en 12 volt aansluiten... ompolen om terug in de andere richting te laten gaan.... grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 6 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 april, 2012 Ik heb een vraag is VCDS nodig voor het vervangen? mvg Helge Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 6 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 april, 2012 Ja, dit is aan de achterzijde nodig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 6 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 april, 2012 Mooi stukkie Willem! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 6 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 april, 2012 hoi , is er iemand in de regio rotterdam die ons kan helpen met het wisselen van de remschijven achter (VCDS)? gr. Helge Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 6 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 april, 2012 Ik heb een vraag is VCDS nodig voor het vervangen? mvg Helge Je kunt de electromotoren van het handrem systeem verwijderen, dan kun je de blokken lossen met een inbussleutel. VCDS is wel een stuk handiger. Er zijn van die kleine doosjes verkrijgbaar die je in de OBD stekker kunt steken om je remmen te openen en sluiten. Zoiets als dit: http://www.griffintoolsandsupply.com/St ... /BRAKE.htm en dan ff naar beneden scrollen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dim70 Geplaatst 21 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2012 Goeie beschrijving Willem. Heb deze klus zelf ook een aantal maanden geleden gedaan, ziet er een stuk beter uit met alle onderdelen in de verf ipv roest! Groeten Dimitri Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 21 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2012 Goeie beschrijving Willem. Heb deze klus zelf ook een aantal maanden geleden gedaan, ziet er een stuk beter uit met alle onderdelen in de verf ipv roest! Groeten Dimitri Bedankt, Matthijs heeft hem ondertussen in de KB van 3C gezet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 HotSpot79 Geplaatst 6 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2014 Iemand een how-to van de vooras? Die zijn bij mij harder aan vervanging toe dan achter Groet, Bernd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SpeedyBE Geplaatst 6 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2014 nu nog een pdfje voor de voorzijde aub xD dan kan ik het zelf mss Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 6 juni, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2014 nu nog een pdfje voor de voorzijde aub xD dan kan ik het zelf mss De achterremmen zijn het handigst met vcds te vernieuwen, de voorremmen zijn van een kinderlijke eenvoud, met een imbusdop kun je remklauwen losmaken, de zuigers zijn niet gedraaid, je kunt ze eenvoudig terug drukken. Wanneer dit te moeilijk is??? Blijf er in hemelsnaam vanaf en laat het door een vakman doen!!! Je kunt een hoop zelf knutselen aan je Passat maar remmen repareren zonder kennis van zaken is een aanslag op je rij veiligheid! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 HotSpot79 Geplaatst 8 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 8 juni, 2014 Helemaal mee eens. Soms wil je van te voren weten of je voor verrassingen komt te staan. Grtz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 HotSpot79 Geplaatst 11 augustus, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2014 Ik heb mijn schijven vervangen met behulp van de How-to van Willem Nunspeet. Thanks. Ging perfect. Net zo makkelijk als voor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 querex Geplaatst 11 augustus, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2014 Moet de verf niet hittebestendig zijn? Of mag dit standaard verf zijn? Thanks voor de handleiding! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 11 augustus, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2014 Moet de verf niet hittebestendig zijn?! Ik heb het met een busje zilververf van de Action gedaan voor een paar euro, er kan weinig mee gebeuren, Hittebestendige verf van Hammerite kost iets van 14 euro en Remklauwenspray iets van 30... is net wat je voorover hebt, Je moet toch wel heel idioot remmen om de verf van de klauwen af te krijgen, zeker aan de achterzijde Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JanSL Geplaatst 15 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 januari, 2015 Mijn vraag gaat niet over het zelf vervangen van blokken en schijven, maar over het moment wanneer dit moet gebeuren. Ongeveer een half jaar nadat mijn remblokken voor vervangen waren, gaf de garage aan dat alle remschijven aan vervanging toe zijn. (NB: deze garage adverteert ook op deze site). Vond het een beetje te vroeg en zonde van de remblokken, want die zouden dan weer vervangen moeten worden. Nu zijn we 2 jaar verder en de auto moet APK gekeurd worden. De auto remt nog steeds prima dus ik wil eigenlijk geen blokken/schijven laten vervangen. De auto heeft nu 195.000km gelopen en ik rij weinig snelweg. De vraag is: wanneer weet je dat de schijven ECHT aan vervangen toe zijn ? Moeten de remmen dan een piepend/schavend geluid gaan maken bij het remmen ? Ik heb geen verstand van auto-onderhoud (ben een leek wat dat betreft). Bedankt voor jullie reacties ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 15 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 januari, 2015 Schijven hebben een minimale dikte. Dus simpel gezegd, te dun is vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JanSL Geplaatst 15 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 januari, 2015 Heeft de 3C daar ook een sensor voor, net als voor de remblokken ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 15 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 januari, 2015 Nope, dikte wordt gewoon handmatig gemeten, andere mogelijkheid is er niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 15 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 januari, 2015 De minimale dikte staat meestal ook ergens op de schijf. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 15 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 januari, 2015 info. Dikte remschijven De remschijven hebben een minimale dikte nodig om goed hun werk te kunnen doen. Door het remmen word de remschijf afgesleten. Na verloop van tijd wordt de remschijf te dun. Dit is vaak zichtbaar aan de buitenrand. De buitenrand steekt meer uit t.o.v. het remoppervlak. Dit wordt ook wel ingesleten genoemd. Sommige remschijven hebben de minimale maat er op staan zodat je deze zelf kunt nameten met een schuifmaat. Indien er niets op staat dan moet je het werkplaatshandboek of de fabriek specificaties er op naslaan. Een te dunne remschijf kan breken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 16 januari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 januari, 2015 Mijn vraag gaat niet over het zelf vervangen van blokken en schijven, maar over het moment wanneer dit moet gebeuren.Ongeveer een half jaar nadat mijn remblokken voor vervangen waren, gaf de garage aan dat alle remschijven aan vervanging toe zijn. (NB: deze garage adverteert ook op deze site). Vond het een beetje te vroeg en zonde van de remblokken, want die zouden dan weer vervangen moeten worden. Nu zijn we 2 jaar verder en de auto moet APK gekeurd worden. De auto remt nog steeds prima dus ik wil eigenlijk geen blokken/schijven laten vervangen. De auto heeft nu 195.000km gelopen en ik rij weinig snelweg. De vraag is: wanneer weet je dat de schijven ECHT aan vervangen toe zijn ? Moeten de remmen dan een piepend/schavend geluid gaan maken bij het remmen ? Ik heb geen verstand van auto-onderhoud (ben een leek wat dat betreft). Bedankt voor jullie reacties ! Wanneer je je motorcode etc even invoert op bijv deze site.. https://www.atp-autoteile.eu/products/g ... 1-20-2.htm Dan krijg je een hele diarree aan remschijven voor jouw Passat met de geleverde en de minimum dikte. Bij nieuwe schijven staat de minimum dikte in de rand geslagen maar is meestal snel onleesbaar vanwege de roest. Voor de meeste 3 C's. Is dikte schijven voorremmen 25 mm nieuwe en minimum 22 mm, achter 22 mm en minimum 20 mm. En als je er geen verstand van hebt is niet erg maar besteedt het dan helemaal uit en wanneer je aan de diagnose van de garage twijfelt kun je altijd een second opinion laten uitvoeren. Maar om remmen goed te kunnen beoordelen zal er toch minstens voor en achter 1 wiel moeten worden verwijderd. En wanneer je een schavend geluid hoort dan zou ik er maar snel naar laten kijken! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 killerbean Geplaatst 19 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2017 (aangepast) Mijn schijven en blokken zitten er ook aan te komen. Ik denk nog een 10 of hooguit 20dkm. Dacht even bij de Pon dealer een prijs op te vragen. V+A Blok+schijf. 729,99 euro !!!!!! Niet te geloven. Ik ga eerst eens proberen om de juiste maten van mijn blokken en schijven te vinden. er zijn namelijk nogal wat verschillende maten in omloop. 19 januari, 2017 aangepast door killerbean Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 19 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2017 Als je de maten weet kijk dan eens op misterauto.nl Zeer betaalbaar daar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 killerbean Geplaatst 22 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2017 (aangepast) Nou zelfs op kenteken komen er meerdere versies uit. Onze buren hebben dezelfde auto (maar dan net een andere versie) en daarvoor had ik op mister auto de complete remmerij besteld. Dit bleek toen toch niet goed en ivm het gewicht kostte het 50 euro om het te retouneren. Misschien met motorcode kom ik wat verder. Of op vin nummer. Gewoon brutaal vragen bij de dealer. Niet geschoten... maar ik ben nu, t/m de zomer eerst druk in verbouwing thuis. En ja ik bedoel draden uit het plafond en muren, vloeren die uitgebikt moeten worden en wanden waarvan de tranen je in de ogen springen. En niet geheel onbelangrijk, stof stof en nog eens stof. Dat gaat toch wel voor. Ik weet niet of forumleden dit ook willen doen? Dat ik de onderdelen bestel, en samen eronder zetten. Althans ik geef t gereedschap wel aan hahah. Uiteraard niet voor niks 22 januari, 2017 aangepast door killerbean Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Willem nunspeet
Omdat er regelmatig vragen voorbij komen over het vervangen van de achterremmen van de 3C heb ik een topicje gemaakt. Ik krijg hem wegens de grootte niet op deze site, je kunt hem daarom downloaden of bekijken via deze link:
http://www.mediafire.com/?10bu0bgisb5oa8n
Naam is: Vervangen remschijven en remblokken achterzijde van een Passat 3C.pdf
Link naar reactie
Delen op andere sites
31 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten