Ga naar inhoud
  • 0

Lichten overdag aan?


JoVos

Vraag

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Staat je schakelaar op auto?

 

Dan gaan ze branden als het donker wordt of als de ruitenwissers werken.

Tevens kan het mogelijk zijn dat de highway schakeling aktief is dan gaan ze aan bij een bepaalde snelheid (120?).

Ook gaan ze werken als de naar de auto loopt en coming home of leaving home hebt geactiveerd. Hierbij gaan ze wat eerder aan dan ze bij het donker worden doen.

 

Voor de rest staan ze bij mij uit.

 

Ik heb trouwens wel verlichte naalden in het dashboard, maar de verlichting is dan wel uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die auto knop is niet goed doordacht. Houdt geen rekening met bijv. mist.

Kwam gisterochten (in de mist) weer een aantal auto's tegen (nieuwe types) die geen lichten aan hebben.

9 van de 10 gevallen komt dat door o.a. de automatische verlichting.

De bestuurder verwacht dat de auto het zelf regelt en denkt niet meer na of zijn verlichting wel of niet aan staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tevens vindt ik het lastig om bij de 3C te zien wanneer de verlichting aan is, als deze op auto staat.

dus wat dieseltje aan haalt kan je zelf niet checken. dus bij mist gewoon je lampen handmatig aanzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb dit fenomeen ook soms en enkel afhankelijk van de stand van de zon, denk dat het met reflectie te maken heeft dat de zon op de sensor zit meer door reflectie een soort schaduweffect creëert in de sensor zodat de sensor denkt dat het donker is.

 

het is inderdaad moeilijk te zien als de lichten aanstaan of niet. Enkel kan je het zien aan het symbooltje van het tunneltje (op de schakelaar) dat dan rood gekleurd is ipv groen en ook kan je het zien aan de clima, daar gaat de achtergrond verlichting van aan (blauw) of als je de 2010 versie hebt gaan de toetsen oplichten.

 

Ikzelf heb de witte CC tft tacho erin en wat me opvalt is dat de lichtsensor in de tacho omgekeerd werkt dan dat ik zelf logisch vind

overdag zonder lichten aan (schakelaar op off stand) gaat de achtergrondverlichting gewoon branden - hoe lichter hoe feller de achtergrondverlichting. Wanneer ik mijn garage binnenrij of in een tunnel (donker) gaat de achtergrondverlichting gewoon uit - enkel de naalden branden rood. Raar maar ik zou het net andersom doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus peter, als het donker is, en je lichten zijn niet aan zie je de tacho niet. Bij normale werking merkt je echter geen verschil... zo is het bij mij toch.

Dat dimmen vind ik wel logisch. De RNS doet het ook : hoe lichter de omgeving, hoe lichter het scherm, hoe donkerder de omgeving, hoe donkerder het scherm (en ook de tacho), anders gaat het alleen maar verblinden...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus peter, als het donker is, en je lichten zijn niet aan zie je de tacho niet. Bij normale werking merkt je echter geen verschil... zo is het bij mij toch.

Dat dimmen vind ik wel logisch. De RNS doet het ook : hoe lichter de omgeving, hoe lichter het scherm, hoe donkerder de omgeving, hoe donkerder het scherm (en ook de tacho), anders gaat het alleen maar verblinden...

 

grtz, dre

 

Even herhalen,

als ik de lichtschakelaar op OFF heb staan en dan gewoon overdag rij dan is de verlichting van de tacho zo goed als maximaal, wanneer ik dan bv een donkere ruimte of tunnel binnenrij naar gelang het donkerder wordt zal de tachoverlichting meer gaan dimmen tot zelfs uitgaan, enkel de naalden branden dan nog rood.

Bij de Navi vind ik dat nog aannemelijk maar de tacho reageert naar mijn mening toch wel omgekeerd dan wat logisch zou zijn toch ?

Op de auto stand heeft hij dit fenomeen niet, enkel wanneer ik de lichtknop op off zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik krijg van de week mijn Passat en ben benieuwd of het mogelijk is de lichten zo te programmeren dat ze altijd aan zijn; ik heb dat nu in mijn Mondeo ook en dat bevalt uitstekend

 

Als het de passat B7 - 3AA is zal er altijd wel iets branden vooraan omdat ze verplicht zijn van dagrij toe te passen.

Indien het een tweedehands is dan kan je hem instellen op Scandinavisch dacht ik dan is het licht altijd aan.

 

Tevens kan het mogelijk zijn dat de highway schakeling aktief is dan gaan ze aan bij een bepaalde snelheid (120?).

 

Bij mij is dit 150km/u of tenzij dit ergens in te stellen is maar standaard gaan de mijne aan bij 150.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Highwaylight is niet in te stellen, gaat normaal aan bij 140 km/u, terug uit na een tijdje max. 85 km/u gereden te hebben. Je kan het wel uitschakelen (in codering van regensensor)

 

@DVDguy : Er kan ergens een bit gezet worden 'Dimlicht altijd aan'....

 

@Peter: je hebt wel gelijk dat de tacho niet helemaal donker zou mogen worden. Had ik gisteren zelfs al bij het rijden onder bomen met bewolkte hemel....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik krijg van de week mijn Passat en ben benieuwd of het mogelijk is de lichten zo te programmeren dat ze altijd aan zijn; ik heb dat nu in mijn Mondeo ook en dat bevalt uitstekend

 

Geen probleem, kan met VagCom geprogrameerd worden.

Scandinavie aanvinken...........

 

Ik heb zelf de mistlampen onder in de bumper als dagrijverlichting branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat een gedoe allemaal. Ik rij gewoon altijd met de lampen aan. Vind ik een stuk veiliger.

dat doe ik nu ook, maar ja het zit er op en dan wil je het ook gebruiken toch :wink: heb de drl ingebouwd zitten maar nog altijd de xenon aan, kan iedereen mooi mijn bieg mod zien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus peter, als het donker is, en je lichten zijn niet aan zie je de tacho niet. Bij normale werking merkt je echter geen verschil... zo is het bij mij toch.

Dat dimmen vind ik wel logisch. De RNS doet het ook : hoe lichter de omgeving, hoe lichter het scherm, hoe donkerder de omgeving, hoe donkerder het scherm (en ook de tacho), anders gaat het alleen maar verblinden...

 

grtz, dre

 

Even herhalen,

als ik de lichtschakelaar op OFF heb staan en dan gewoon overdag rij dan is de verlichting van de tacho zo goed als maximaal, wanneer ik dan bv een donkere ruimte of tunnel binnenrij naar gelang het donkerder wordt zal de tachoverlichting meer gaan dimmen tot zelfs uitgaan, enkel de naalden branden dan nog rood.

Bij de Navi vind ik dat nog aannemelijk maar de tacho reageert naar mijn mening toch wel omgekeerd dan wat logisch zou zijn toch ?

Op de auto stand heeft hij dit fenomeen niet, enkel wanneer ik de lichtknop op off zet.

 

Dat het helemaal uitgaat lijkt me wel raar. Maar dat het minder fel wordt is normaal hoor. Hoe donkerder het er omheen is, hoe minder licht je nodig hebt om het verschil te zien. Zoals bijv. ook bij mijn iPhone; overdag staat de verlichting harder dan in het donker. Als het dan op fel staat, doet het 'pijn' aan je ogen. Gaat gewoon om het contrast tussen de omgeving en je tacho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden