Ga naar inhoud

  • 0

Skoda OEM LED dagrijlichten passen perfect in 3C mistlampen!


bm-er

Vraag

Op Motor-talk weer een leuke mod gezien die voor leden hier ook wel eens interessant kon zijn:

http://www.motor-talk.de/forum/skoda-le ... 73758.html

 

Het gaat dus om het plaatsen van de Skoda OEM led's in de mistlampen van de 3C. Het binnenwerk schijnt goed te passen en het stuurapparaat accepteert de leds zonder verdere foutmeldingen. Er is dus geen extra weerstand benodigd.

Dit ziet er wel netjes en lekker OEM uit en nog niet iedereen rijdt er mee rond. 8-)

Zal waarschijnlijk ook wel op de Golf V passen denk ik.

 

De unit heeft de volgende aansluitingen:

Pin 1: DRL (alle 4 branden 100%, I=380 mA)

Pin 2: Massa

Pin 3: PO (Positionlight) alle 4 LED`s gedimt, I=55 mA

 

Onderdeelnummers:

- SKODA Fabia Scout / VRS 2011 -> Skoda onderdeelnummer: 5J0941067 / 5J0941068

- Stekker voor op Skoda LED lamp: 1J0973723

 

tfl-100-5723984752552575959.jpg

 

tfl-15-7894525740280333735.jpg

 

umbau-nebel-auf-tfl-154745926007739794.jpg

 

gehaeuse-8704238142394969908.jpg

 

stecker-9016158286285352125.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Wulfke,

 

Blijkbaar is er een fysiek verschil tussen de 3C8 (passat CC) en de 3C0 (Passat 3C) highend boordnetmodules... Met de CC module kan je uitgangen aansturen die bij een 3C niet kunnen, zoals dagrijlicht e.d.

Maar inderdaad : DRL aan te sturen via boordnet, dimmen (aan één zijde) bij richtingaanwijzer, dimmen bij aanstken van lichten, mogelijkheid om stadslicht uit te schakelen, DRL te gebruiken als parkeerlicht... Eindelijk zoals het moet zijn.

Er zijn nog een aantal opties : standlicht achter als remlicht.... ik heb nu het buitenste unit bij remmen volledig branden (stip + ring) én de ring van de bieg...

 

Eén nadeel : autolicht werkt niet meer op dit ogenblik....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wulfke,

 

Blijkbaar is er een fysiek verschil tussen de 3C8 (passat CC) en de 3C0 (Passat 3C) highend boordnetmodules... Met de CC module kan je uitgangen aansturen die bij een 3C niet kunnen, zoals dagrijlicht e.d.

Maar inderdaad : DRL aan te sturen via boordnet, dimmen (aan één zijde) bij richtingaanwijzer, dimmen bij aanstken van lichten, mogelijkheid om stadslicht uit te schakelen, DRL te gebruiken als parkeerlicht... Eindelijk zoals het moet zijn.

Er zijn nog een aantal opties : standlicht achter als remlicht.... ik heb nu het buitenste unit bij remmen volledig branden (stip + ring) én de ring van de bieg...

 

Eén nadeel : autolicht werkt niet meer op dit ogenblik....

 

grtz, dre

 

Dan ga ik het zo laten zoals het nu is. Als ik dan toch terug de boordnetmodule moet gaan wijzigen (incl kabelage naar de drl's) en dat enkel voor de meerwaarde dat de drl's gaan dimmen bij richting aanwijzen.

toch bedankt voor het antwoord :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hey heren,

 

Zojuist de led dagrijlampen geplaatst, dit is echt super,fel helder wit licht!

Ze gaan uit als het dimlicht word ingeschakeld.de mistlampfunctie blijft behouden.en als je de handrem gebruikt gaan ze ook uit.

De ledlampen hebben me met korting €130 gekost en dan nog wat bedrading en 2 stekkers €7.50.

 

Foto-4D7KOIBO.jpg

Foto-HMFPNSTQ.jpg

Foto-8GZPRSBN.jpg

 

met VAGCOM nog wat instellingen veranderen naar je eigen smaak en het werkt

 

groeten paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry dat ik dit topic bovenhaal, maar ik ben er pas recent van de mogelijkheid op de hoogte en had wat vraagjes.

Ik heb een audi a4 b8 en er zijn wel meerdere mensen (internationaal) die interesse zouden hebben in deze skoda dagverlichting. Ik wil niet veralgemene, maar in de eerste plaat zou het zijn om echte leds te hebben in de mistlichten.

Zouden perfect passen bij onze xenon en led dagverlichting.

Ik heb vandaag eens bij de skoda dealer zo'n licht opgemeten en ze zouden passen.

Maar het belangrijkste is natuurlijk het verbruik van deze lichten en het vermijden van canbus errors.

Ik lees hier dat het niet nodig is om weerstanden erbij te steken, maar dan vermoed ik dat de gebruikte passat geen canbus heeft op de mistlichten. Als ik me niet vergis zijn de meeste mistlichten 55W (soms meer) en ik dacht dat ik op een duitse site had gelezen dat 1 led 7,5W was. Dus per kant 30W en zouden normaal gezien een DIS error moeten geven.

 

Weet toevallig iemand meer en of de skoda led lichten dus werkelijk slechts 30W verbruiken?

Dealer (verkoper) kon niks terugvinden. ETKA en elsa ook niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik me niet vergis zijn de meeste mistlichten 55W (soms meer) en ik dacht dat ik op een duitse site had gelezen dat 1 led 7,5W was. Dus per kant 30W en zouden normaal gezien een DIS error moeten geven.

 

Weet toevallig iemand meer en of de skoda led lichten dus werkelijk slechts 30W verbruiken?

Dealer (verkoper) kon niks terugvinden. ETKA en elsa ook niks.

 

Staat in de Openingspost;

 

De unit heeft de volgende aansluitingen:

Pin 1: DRL (alle 4 branden 100%, I=380 mA)

Pin 2: Massa

Pin 3: PO (Positionlight) alle 4 LED`s gedimt, I=55 mA

 

Vermogen is dus 4,56W of 0,66W, per kant.

Passat stuurapparaat accepteert de Skoda led's zonder foutmeldingen.

 

viewtopic.php?f=189&t=38717#p427111

 

Ik zou zeggen test het uit, en meldt het hier terug. We zijn benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb de mijne hier al 3 maanden liggen maar nog steeds niet aangesloten :cry:

ga proberen ze werkend te krijgen voor de meeting bij mijn thuis

natuurlijk had ik ook een 30 bit high end boornet er bij besteld

zodra ze aangesloten zijn krijgen jullie pics van deze kant uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wou nog vlug even verslag uitbrengen. De recfhter led mistlicht aangesloten en geen errors :) .

Ik heb zelfgemaakte houdertjes moeten maken, maar zit goed vast op bestaande gaten en in de mate van het mogelijke zitten ze goed qua positie (geen spleten enzo).

ledfog1b.jpg

ledfog1c.jpg

ledfog1a.jpg

T'is een beetje wennen aan de stijl, maar ben zeer tevreden.

Ondertussen de linker besteld en de stekkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Best hier even kijken voor meer foto's van m'n aangepast a4b8 avant.

http://www.audiforum.nl/forum/showroom/63422-dasquades-b8-avant-wip-2.html#post1128642

Mods zoals: RS5 grill, S4 voorbumper met aangepaste luchtkokers/mistlicht grillen voor de remmen, RS5 remmen, 20" RS6 (replica) wielen, PDC+ , LED nummerplaat-interieur verlichting, RS6 stuur, zwarte dashbord trim met Osir boord, KW v1 vering.... misschien nog een paar dingen die ik nu over het hoofd zie.

Toekomst plannen (besteld): RS5 valence en RS stijl uitlaat (links-rechts). Daarna sound onder handen nemen (isolatie, boxen, versterker...eventueel Q7 B&O tweeters in dashbord), daarna misschien wat performence upgrades (luchtfilter - chiptune - intercooler).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden