Ga naar inhoud
  • 0

Hoe start die van jullie


Tiefleger

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat een prachtig stukje Proza Den :D Moest echt even lachen om je omschrijving (daarna huilen omdat ik een "boeren rock concert" heb van 4 man, haha).

 

Maar goed, gloeien, starten, lopen 900rpm, geen centje pijn tot nu toe! Heel af en toe maakt de startmotor 1 of 2 rondjes extra, maar goed, dat is natuurlijk niet zo verwonderlijk gezien het weer beneden het vriespunt ligt. Niet te veel rook (dat me opgevallen is in ieder geval).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat een prachtig stukje Proza Den :D Moest echt even lachen om je omschrijving (daarna huilen omdat ik een "boeren rock concert" heb van 4 man, haha).

 

Dank je ! Mijn plezier is sinds een week of twee weer terug, zie: viewtopic.php?f=183&t=43112

En dan geniet je nóg meer van een heerlijk soepel lopende auto... :P

(Met dank aan Ad.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij worden er met deze temperaturen 6 boze beren wakker, eenmaal op temperatuur worden ze wat knuffelliger..

 

Mn V8 start overigens koud bijna zonder 1x volledig rond te gaan, zelfs na 3mnd stilstand(accu wel aan druppellader eens in de 2mnd)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die vier turbo-kids van mij komen terstond tot leven zodra ze 's morgens gewekt worden bij deze lage temperaturen (-2 graden C.). Zonder protest of wat dan ook, integendeel, zolang de koelwatertemperatuur niet boven de 50 graden is, wordt stationair een toerental van 1000rpm aangehouden ipv 850 bij deze lage buitentemperaturen. Dat laatste was nieuw voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die van mij heeft wel moeite met een nachtje -12 hoor,

 

2 keer gloeien, moeizamer starten, pluimen en 2 a 3 seconden onregelmatig lopen, dan nagelen, pas na een minuutje of 5 wordt het geluid wat beschaafder.. Van dit alles heeft hij wel pas onder de -10 last van.

 

1 keer een hele slechte start gehad, maar toen had hij de hele dag met zijn neus in de oostenwind gestaan, gemiddelde temperatuur die dag -8.

 

Mijn gloeisbougies zouden best wel eens slechter kunnen zijn, of misschien de accu wel. dat weet ik niet. Hij heeft ondertussen wel bijna 340000 kilometer gedraait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die van mij start altijd direct zonder te gloeien.

Ook vorige week toen het echt koud was.

Staat 's nachts wel meestal in de garage, maar die was ook niet meer vorstvrij.

Bij het werk staat ie natuurlijk wel buiten, het lijkt de passat niets uit te maken.

Het is een 81 Kw VP uit 2000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier hetzelfde als Hein.

Vorige week met de nachten waar het hier ruim onder de -10 vroor had mijn Passie het 's morgens wel even moeilijk om wakker te worden.

2 of 3 keer voorgloeien en dan met moeite uit de slaap te krijgen.

Maar nu de temperaturen ook voor ons hollanders beter te doen zijn heeft de Passat het ook beter naar zijn zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden