Ga naar inhoud

kustkruiser

Members+
  • Aantal items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over kustkruiser

Profile Information

  • Plaats
    Heemskerk
  • Interests
    machines en
    motorentechniek
  • Naam
    Frank Stroet

Overige

  • Vagcom
    311-2

kustkruiser's Achievements

2

Community reputatie

  1. G89 sensor is nummer 23 op deze tekening. Meet de instromende luchttemperatuur. Is te vinden door aan de passagierzijde met je hand omhoog gaat, handpalm tegen het schutbord. Is even zoeken, kwartslag draaien en dan kan je de sensor verwijderen.
  2. ik heb even gekeken voor je, de sensor die ik eerder noemde is voor jouw motor ook de juiste. Succes met de reparatie.
  3. Ik had exact dezefde melding, na vervanging van de sensor onder in het carter was de melding weg. Ik weet niet wat voor motor jij in de auto hebt, maar in mijn AFN motor is dit zeker de juiste sensor. In tegenstelling tot de oliedruksensor kan je deze niveausensor alleen vervangen na aftappen van de motorolie. groeten Frank
  4. http://www.mijnautoonderdelen.nl/volkswagen/passat/262833/262834/motoroliepeil-sensor volgens mij moet je deze hebben.
  5. https://www.majacwatersport.nl/category/fort-producten/ Hier heb ik divers forte producten besteld.
  6. Zou dit een probleem met relais 109 kunnen zijn. Lees op de site van Gerrit Speek voor verdere uitleg. Succes.
  7. Die van mij start altijd direct zonder te gloeien. Ook vorige week toen het echt koud was. Staat 's nachts wel meestal in de garage, maar die was ook niet meer vorstvrij. Bij het werk staat ie natuurlijk wel buiten, het lijkt de passat niets uit te maken. Het is een 81 Kw VP uit 2000.
  8. Ik heb nog een kleine aanvulling op bovenstaande. Bij mij was de homokineet uit het wiellager te halen nadat ik de achterste wieldraagarm had losgemaakt. De homokineet is dan heel eenvoudig van de aandrijfas af te trekken. Wanneer de homokineet uit het wiellaget is gehaald kun je de centrale bout weer in de astap van de homokineet draaien. Door de bout er helemaal in te draaien gaat hij als poelietrekker werken. Op deze manier is het niet nodig de totale aandrijfas uit te bouwen. Succes.
  9. Ik heb bij mijn afn ook het stuurventiel en alle overbodige slangen verwijdert. Rest van de slangen vervangen door kunstof pneumatiek slangen. Na een aantal jaren gaan de standaard gebruikte slangen snel lekken of scheuren. Op het forum kom je veel storingen tegen die hier mee te maken hebben. Stekker van het stuurventiel isoleren en vastmaken zodat er geen sluiting ontstaat.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden