Ga naar inhoud

  • 0

ervaringen winterbanden...


Fopperr

Vraag

Wie heeft hier ervaring met de goedkopere winterbanden?

 

Rijd nu de conti ts810 en ts790 en bevalt me in principe goed, alleen komt achter vervanging aan. Aangezien de banden 235.45 17" zijn, zijn het geen goedkope banden.

 

Daarom vraag ik me af of de sunny banden e.d. ook ok zijn? (zijn de helft goedkoper)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

maar daar komt mijn probleem, ik wil in de winter ook nette wielen eronder, zit zelfs te twijfelen om mijn huidige 18" zomer wielen te gaan gebruiken in de winter en in het voor jaar 19" te gaan rijden....

 

Moet zeggen dat het verschil tussen mijn vorige en huidige banden in de sneeuw me hartstikke mee valt.

 

Ik had een setje 205 50 17". dus 3cm smaller als de huidige en verwachtte dat de bredere banden meer op de sneeuw zou blijven en minder er doorheen zou drukken. Maar valt me echt heel erg mee....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wie mooier wil zijn moet pijn lijden in z'n portomonaie, niet meer en niet minder.

Low budget winterbanden is gewoon bagger, vooral niet kopen als je al gevoelig bent op elk trillinkje.

Mischien bruikbaar als je je dorp niet uitkomt, supermarkt vv, anders nooit kopen.

 

Beter is dan terug gaan naar 205/55/16 velg met een kwaliteitsband, voldoet uitstekend onder een 3C en is aanzienlijk goedkoper dan de "grotere" maten en veel beter dan groot en goedkoop.

 

Maar goed, eigelijk wist je dat zelf ook wel............. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar ging ik idd een beetje van uit, maar voor het zelfde geld zijn er wel wat prijs vriendelijke budget banden.

 

Ik zal pijn moeten lijden want ik wil wel de 17 of 18" alu's houden....

 

Naja, je moet er wat voor over hebben en ik rij teveel om met slechte banden te rijden....

 

 

Hoe ist in Noorwegen? Veel sneeuw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe ist in Noorwegen? Veel sneeuw?

 

Verder prima hier, alleen nog te weinig sneeuw. :(

Afgelopen weekend zo'n 5-10cm gehad, maar dat is nog steeds te weinig om de skispoormachine eropuit te laten laten rijden.

Als het goed is komt er v/d week meer..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maar daar komt mijn probleem, ik wil in de winter ook nette wielen eronder, zit zelfs te twijfelen om mijn huidige 18" zomer wielen te gaan gebruiken in de winter en in het voor jaar 19" te gaan rijden....

 

Moet zeggen dat het verschil tussen mijn vorige en huidige banden in de sneeuw me hartstikke mee valt.

 

Ik had een setje 205 50 17". dus 3cm smaller als de huidige en verwachtte dat de bredere banden meer op de sneeuw zou blijven en minder er doorheen zou drukken. Maar valt me echt heel erg mee....

 

Bij winterbanden geldt: hoe smaller hoe meer grip (top op zekere hoogte, geen fietsband onder je auto gooien :mrgreen: ).

 

Maar inderdaad, investeer gewoon in een goede band.. Het is het enige wat je met de weg verbindt.

 

En mocht je alsnog grote velgen nemen voor de winter en je gaat op wintersport, let dan wel op of er sneeuwkettingen omheen kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een setje 15" snowtrac 2(gebruikt) onder de quattro zitten en ik moet zeggen dat ze niet de kwaliteit halen van de Snowtrac 3 maar ik heb er icm de quattro wel veel lol mee..

 

Same here, icm de 4Motion kom ik niet gauw vast te zitten :mrgreen: (heb zelf Pirelli's).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Qua grip kunnen sommige goedkopere merken soms nog wel meekomen met de merkbanden maar zo gauw je inderdaad op snelheid komt hebben ze toch vaak meer last van herrie en/of onbalans. Hier in NL is het toch zo dat 90% van de kilometers met winterbanden op een schone weg gereden worden, dus dan is dat comfort ook niet helemaal onbelangrijk :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb Goodyear Ultragrip 7+ gemonteerd (195/65/15) en deze bevallen erg goed, komen erg goed uit de consumentenbondtest 2010 en werd voorgaande jaren ook aanbevolen door verschillende instanties, de prijs viel ook mee: 260 euro 4 stuks nieuw 4 maanden geleden geproduceerd. Wel zelf gemonteerd en uitgebalanceerd voor dat geld. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 en 16 inch winterbanden zijn gangbaar, 17 en 18 inch wordt al duidelijk minder gangbaar en dan zie je terug in de prijs: mijn 18 inch conti sp3 zijn goedkoper als mijn 17 inch vredestein wintrac extreme.

 

Tja, de tijd dat we konden zeggen dat winterbanden in de wintermaanden de slijtage aan de 'dure' zomerbanden voorkwam gaat niet meer op zodra je op 17" of 18" gaat rijden. Ik betaalde ook ruim 800 euro voor 4 stuks 215 brede Conti 830P 17" winterbanden.

 

Fopperr, ik zou niet besparen door een goedkoop pruts merk te kopen, jij rijdt toch ook veel in Duitsland? Misschien kun je dan beter een set 16" highline velgen kopen voor de wintermaanden en de andere set wielen te koop zetten. Ik had onder mijn vorige Passat 3 jaar oude Michelin Alpin banden liggen (215/55/16) . De banden die ik nu heb bieden veel meer grip (vooral op ijzel) en maken minder geluid. Ik kan het verschil met een 18" zomerband zo goed als niet horen.

 

Ga voor kwaliteit, je zult er geen spijt van krijgen. (Alleen pijn in de portemonnee maar dat ben je twee maand verder ook weer vergeten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook de Goodyear Ultragrip. In dezelfde maat als de zomerband: 235/45/17.

Prima winterband die het in de sneeuw goed doet, wel aan de prijzige kant. Volgens de website van Kwikfit rond €250 per stuk :roll: .

Tip: laat ze niet te veel afslijten, dan heb je absoluut geen grip meer. Ik had nog 4.3mm op de voorbanden en ik gleed alle kanten op in de sneeuw. Inmiddels een paar nieuwe en het glijden is over :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden