Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wilde een boek schrijven, maar ga toch mijn verhaal hierop dit forum zetten.

 

ik heb een BKP zoals inmiddels bekend is.

 

Verstuiver 1:

Ging kapot bij 130.000km voor de deur van mijn huis: Onder mobiliteit afgesleept en onder coulance gemaakt.

Ik had de auto toen net 2 weken. Daarna ging ik op forums kijken en kwam ik uit op dit forum. Vertrouwen in de auto werd iets minder.

 

Verstuiver 2:

Ging kapot bij 135.000km tijdens de spits op de A50, nabij Apeldoorn. Geen vluchtstrook, dat was immers spitsstrook geworden. Levensgevaarlijke taferelen met vrachtwagens meegemaakt. Maar goed, afgesleept en gemaakt bij Autohaas in Apeldoorn onder mobiliteit en Coulance.

 

Verstuiver 3:

145.000KM op de teller

Mijn vrouw, onze baby en ik vertrouwen de auto voor geen meter meer en willen hem weg doen. Helemaal na dit gevaarlijke gedoe op de A50. Als vrouw en kind alleen in de auto zaten was het wellicht tot zware ongevallen gekomen.

Boos en emotioneel verhaal gedaan bij de dealer. Deze stelt voor om er zelf een storing in te zetten bij PD 3 en PD 4, allebei afzonderlijk, aangezien er nooit 2 tegelijk kapot gaan.

Eerst is 3 aan de beurt. Heeft me een dag gekost, maar goed, ze hebben nummer 3 gemaakt en dat is gelukt onder coulance. Goede service aan mij van de dealer. 2 maanden later zou ik terugkomen om PD4 te laten repareren.

 

Verstuiver 4:

Vakantie in de Ardennen te Belgie.

In La roche (30km van ons huisje) ging de PD4 kapot (na de vakantie wilde ik ermee naar de dealer om hem daar te laten vervangen, zoals ik met hen was overeen gekomen). Heb dus direct mobiliteit gebeld en ben afgesleept naar de dbz dealer in Marche en Femme (AllardMoto VW). Daar hadden ze geen vervangend vervoer en kon de auto pas de dag erna worden uitgelezen en zou ik hem achteraf 3 dagen kwijt zijn. Vervangend vervoer hadden ze niet. Ook Avis Kav en Europcar had geen mogelijkheid voor vervangend vervoer.

De eigenaar van deze dealer heeft mij 3 uur na sluitingstijd in zijn eigen nieuwe Audi A8, 60km verderop naar ons huisje gebracht.

De volgende dag heb ik ook geen vervangend vervoer kunnen regelen en uiteindelijk heb ik helemal geen vervangend vervoer gehad. Wat VW mobiliteitsgarantie dan waard is weet ik niet, maar de garantie waar ze erg trots mee rond paraderen, kunnen ze niet waarmaken.

De " taxirit" heeft de eigenaar van de dealer op de bon gezet, en dit moest ik in NL maar uitzoeken. Ik had intussen al gebeld naar de dealer in NL om mijn verhaal te doen ivm Coulance en vervangend vervoer.

Komen ze er als klap op de vuurpijl achter dat ik helemaal geen recht heb op mobiliteitsgarantie.

De vorige eigenaar heeft de laatste beurt bij een andere garage laten uitvoeren dan VW en daarbij vervalt mijn recht op mob. gar.

Ikzelf ga altijd naar de dealer voor onderhoud en koop daar ook mijn auto's.

Dit alles is dus nog steeds op vakantie en bij terugkomst in NL zou ik langgaan bij de dealer om een en ander kort te sluiten.

Ik dus na terugkomst in NL naar de dealer. In eerste instantie blijven ze erbij dat ik geen recht heb op mob. gar. Maar gezien mijn staat van klant zijn, (zo zie ik het maar) willen ze het toch overleggen.

Vorige week telefoontje gehad. PD4 valt onder coulance en krijg ik terug. Gemaakte kost van mob. gar. krijg ik ook allemaal terug.

 

Conclusie:

Erg veel geouwehoer gehad met mijn mooie maar toch zwakke Passat 3C variant 2.0TDI BKP.

Alle PD's zijn nu vervangen en het heeft me geen cent gekost. Alleen al het geouwehoer er omheen. Heb nu meer vertrouwen in de auto dan toen ik nog PD's te gaan had die kapot konden gaan.(natuurlijk kunnen ze nu ook nog kapot gaan, het blijft een auto he)?)

VW dealer in NL heeft me al met al netjes geholpen en na mijn twijfel of ik terug zou gaan naar een dealer, heb ik nu toch weer een afspraak staan bij VW voor groot onderhoud.

 

Moest het ff van me af schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sow... jij hebt wel heel veel meegemaakt binnen 15 - 20.000km.. :shock: , maar wel gelukkig allemaal onder coulance.

 

Maar je hebt nu iig meer vertrouwen in je Passat, sinds je nieuwe verstuivers erin hebt liggen, die schijnen niet zo slecht te zijn als die van fabrieksaf zegt men.. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen idee.

Ik tank gewoon diesel bij shell.

Ik rijdt 200km per dag, en dat doe ik netjes met 120 km/u. Als je zoveel rijdt en je moet het zelf betalen dan is het een sport om zuinig te rijden ipv flink gas te geven.

 

Ik heb de auto sinds 130.000km in nov. 2011.

 

Wel begrepen dat de vorige eigenaar een keer verkeerd getankt heeft. Maar dat is via de dealer volledig opgelost.

Kan daar misschien nog een bacterie van zijn achtergebleven? Waar ik nu de vruchten van pluk?

 

Ik hoop in ieder geval dat ik nu van het probleem verlost ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verkeerd tanken in de zin van benzine dan hebben je injectoren geleden.. ze gaan vanzelf al stuk.. en ze gaan stuk als ze benzine ruiken.

 

Zijn ze niet alle 4 vervangen tijdens/na de verkeerd tankenactie dan heeft dit mede bijgedragen aan de snelle slijtage.

Ook brandstofpomp en tandempomp, filter en schone leidingen zijn uitermate belangrijk bij zon tank-actie,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is positief dat je dat zegt en dat zou een hoop kunnen verklaren.

Vorige eigenaar heeft verkeerd getankt. Toen zijn de brandstofpomp, tandempomp, filter en leidingen vervangen.

 

Daarna toen ik hem kreeg zijn de 4 verstuivers vervangen. In het kader van de coulance, fijn dat die vent verkeerd heeft getankt en daarbij heeft meegeholpen om snel die verstuivers te vervangen, zonder dat het me een cent kost.

 

Alleen jammer van al het geouwehoer eromheen.

 

Nogmaals: Ik hoop dat ik er nu geen geouwehoer meer mee heb!!!

Ben er wel helemaal klaar mee moet ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een reactie van Pon gehad op mijn brief (zie post van 8 september):

Ik krijg de eerste 2 verstuivers vergoed en, als goedmaker voor mijn vakantie ellende, worden de overige 2 op kosten van Pon vervangen.

Ik ben dus van alle oude verstuivers af en kan nu (hoop ik) zonder verstuiverpech op naar de volgende vakantie....

Hulde aan PON!

en niet te vergten: zonder dit forum item had ik niet geweten dat er een coulance regeling bestond, dus ook voor de VW Passat club NL: bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een reactie van Pon gehad op mijn brief (zie post van 8 september):

Ik krijg de eerste 2 verstuivers vergoed en, als goedmaker voor mijn vakantie ellende, worden de overige 2 op kosten van Pon vervangen.

Ik ben dus van alle oude verstuivers af en kan nu (hoop ik) zonder verstuiverpech op naar de volgende vakantie....

Hulde aan PON!

en niet te vergten: zonder dit forum item had ik niet geweten dat er een coulance regeling bestond, dus ook voor de VW Passat club NL: bedankt!

 

Goed nieuws voor je, kun je voorlopig weer vrolijk Passat blijven rijden, geniet ervan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mooi man,

 

Net als ik heb jij nu ook nieuwe verstuivers.

Zitten we beiden in hetzelfde schuitje.

 

Echter vrees ik dat het probleem met de pompverstuivers pas stilte voor de storm is.

 

Mijn passat staat nu bij de dealer voor groot onderhoud plus APK.

Ik heb meegelopen met een servicedialoog met de monteur.

Ik heb hem gezegd dat de auto een slechte warme start heeft. De auto start dan uiterst zenuwachtig.

Verklaring:

 

Dit model + type (2.0tdi) heeft vaker last van slechte pompverstuivers en het komt ook vaak voor dat ze een slechte warme start hebben.

De verstuivers zitten in de kop van het motorblok. het slechte starten heeft als gevolg dat de pompverstuivers een trillende beweging maken in de cillinderkop. Aangezien dit slijt in de cillinderkop, wordt het probleem alleen maar erger.

Je kunt de waarden meten van het gelijkmatig lopen van de pompverstuivers. Het beste is 0.00. Die van mij waren nu alle 4 gemiddeld rond de 0.50. Bij de 2.0 is het probleem zo erg dat de kop gereviseerd moet worden. Ze brengen dan een soort van buisjes in de cillinderkop, wat de versleten ruimte om de pompverstuivers weer opvult, en wat er voor zorgt dat ze niet weer slijten. Kosten: rond de 3000,- euro.

Ik verwacht dat dit probleem zich voort gaat doen rond de 250.000km, aangezien hij nu op 0.50 zit.

 

Je kunt merken dat je aan rivisie toe bent als je ook een slechte koude start hebt. Als je auto gechiptuned is kan dit een versnelde werking hebben op de slijtage.

Deze info komt rechtstreeks van de monteur van de dealer die dit basseerd op meerdere ervaringen.

 

Je kunt je voorstellen dat dit nieuws na alle ellende die ik al met mijn passat en bijbehorende pompverstuivers heb gehad, aankwam alsof je wordt verteld dat je nog maar even te leven hebt.

 

Is iemand bekend met dit probleem???????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De dealer doet daar niet aan, voor zover ik weet.

 

Waarom denk je dat bijna niemand van hier voor onderhoud naar de dealer gaat? Moet je is effe over nadenken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat van die verstuivers is onzin, dat 0,0 het beste is klopt maar dat is bij nieuwe verstuivers niet eens, bij een nieuwe kop ook niet(heb ik van de week nog getest). Warme startcorrectie kent de dealer niet, een nieuwe startmotor wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Echt weer prietpraat van iemand die denkt dat ie er verstand van heeft. Geef me het nummer maar even van deze beste meneer dan zal ik hem wel even bijbrengen wat de kwalen van de passat zijn, maar ingeslagen pompverstuivers komt bij de 2.0 TDI heel einig voor.

Zou geen monteur genoemd mogen worden als je zo praat. Niet intrappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3000 euro zegt die kerel je zomaar? die schiet niet met spek, die neemt ineens het hele varken ofzo...?

 

wordt dan ineens de rest van het motorblok mee geswapt ofzo, voor dat geld, want da's absurd veel :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja volgens mij is het geen monteur vw waardig.

Rij ik weg bij de dealer gaat het lampje branden van de airbag. AIRBAG FAULT!

Ik weer terug. Zegtie dat hij alles moet doormeten en daarvoor de stoelen moet demonteren en uit elkaar moet halen.

Wat bleek nou, doordat hij tijdens de beurt de stoel met kracht van meer dan geringe betekenis ( lees: geweld) naar achteren heeft geschoven ging het stekkertje van de airbag los. Hoe lomp kun je zijn.

Even aan friemelen en het was weer goed. Maar goed. We gaan nu teveel offtopic vrees ik.

Gelukkig geouwehoer met pompverstuivers verleden tijd (hoop ik) heb in ieder geval maximaal enruik gemaakt van de coulance.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden