Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat ik nu ook aan de beurt ben. :(

Zojuist op de weg terug vanuit mijn avondschool viel de motor ineens uit middenop de A27.

Ik schakelde terug, maar hij reageerde totaal niet meer op het gas.

 

Dus maar in zijn vrij gezet en uit laten rollen. Op 200m na het tankstation net niet gehaald...

Zal dit ook hetzelfde probleem zijn als hier beschreven?

Ik kreeg een uitroepteken in mijn display en de lampjes accu en motor gingen branden.

 

Morgen wordt hij naar de VW-dealer gebracht.

 

edit;

Het gaat om een 2006 2.0TDI Higline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee eerlijk gezegd. Dat staat op het kenteken neem ik aan?

 

Hieronder wat ik een tijdje geleden al eens had uitgelezen. Zou dit ermee te maken hebben gehad?

Diezelfde vraag stel ik ook aan de garage die morgenochtend diagnose gaat stellen.

Als dit ermee te maken heeft, dan kan ik me ook nog beroepen op de garantieperiode van 3maanden welke ik kreeg bij aanschaf.

 

Friday,19,August,2011,16:48:12:10074

VCDS Version: Beta 11.3.0 (x64)

Data version: 20110601

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Control Module Part Number: 03G 906 018 CE HW: 03G 906 018 CE

Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.5 G 9384

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 05311 000 00000

VCID: 6ADFC69B395A

1 Fault Found

 

005635 - Internal Control Module: Failed Self-Test

P1603 - 006 - Short to Plus - Intermittent

 

Readiness: N/A

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik denk dat ik nu ook aan de beurt ben. :(

Zojuist op de weg terug vanuit mijn avondschool viel de motor ineens uit middenop de A27.

Ik schakelde terug, maar hij reageerde totaal niet meer op het gas.

 

Dus maar in zijn vrij gezet en uit laten rollen. Op 200m na het tankstation net niet gehaald...

Zal dit ook hetzelfde probleem zijn als hier beschreven?

Ik kreeg een uitroepteken in mijn display en de lampjes accu en motor gingen branden.

 

Morgen wordt hij naar de VW-dealer gebracht.

 

edit;

Het gaat om een 2006 2.0TDI Higline.

 

 

 

Bij mij kreeg ik de melding "go to workshop" en ging het lampje van het gloeispiraaltje branden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De motorcode staat in je service boekje en op de sticker in de bagageruimte/ reservewiel. Wanneer het een BKP is , wat ik vermoed, dan heeft hij Siemens pompverstuivers waar heel veel problemen mee zijn die door VW tot zo'n 5 weken geleden werden ontkend. Het gaat meestal om de 2e of 3e cylinder, vaak i.c.m met een defecte Tandempomp en/of Tankpomp. Op dit forum topic kun je er alles over lezen van diverse gedupeerden. Probleem is dat een defecte pompverstuiver de boordcomputer= de ECU meteen uitschakelt en de motor niks meer doet wat tot hele vervelende en zelfs gevaarlijke situaties kan leiden zoals jezelf hebt kunnen ervaren.

Sinds enkele weken is er een soort van ongeschreven coulanceregeling waarop je zeker moet gaan beroepen bij de dealer.

 

Succes en sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer de garage in Gorichem er niet van op de hoogte is, wat ik ernstig betwijfel, dan kun je verwijzen naar de dealer in Veenendaal en Leeuwarden waar forum leden de afgelopen maand 100 procent coulance hebben gehad op hun defecte verstuivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist heb ik de garage aan de lijn gehad, het is dus inderdaad de pompverstuiver van cilinder 2.

En dit wordt vervangen onder 100% coulance!

 

De 3 cilinder zou natuurlijk in de toekomst ook kunnen komen, maar die kunnen ze niet preventief vervangen onder de coulanceregeling. De man aan de receptie gaf aan dat dit pas bespreekbaar is als dit probleem zich al eerder heeft voorgedaan.

 

Ze controleren nog even wat andere zaken welke eraan gelinkt zijn.

Vinden ze verder niets, dan zal de auto aan het einde van de middag klaarstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog een aanvulling op mijn verhaal;

Ik werd net weer gebeld door de garage. Ze dienen wat standaard testen uit te voeren bij het vervangen van de pompverstuivers e.d. Dit is gebruikelijk en is voorgeschreven om aan de PON-coulance regeling te kunnen vallen.

 

Nu kwam hieruit dat ook het motormanagementsysteem vervangen moest worden.

Dit kost ongeveer €1250,- Dit gaat ook vallen onder de coulanceregeling. Bij elkaar dus al €2000,- wat mij aan onkosten bespaard blijft. :x

 

Heeft iemand enig idee waarom dit nodig zou zijn en waarom het motormanagement kapot kan gaan?

Het lijkt mij dat het puur de aansturing is met input vanuit verschillende sensoren, enz.

Hoe kan het dan dat deze ook vervangen moet worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nog een aanvulling op mijn verhaal;

Ik werd net weer gebeld door de garage. Ze dienen wat standaard testen uit te voeren bij het vervangen van de pompverstuivers e.d. Dit is gebruikelijk en is voorgeschreven om aan de PON-coulance regeling te kunnen vallen.

 

Nu kwam hieruit dat ook het motormanagementsysteem vervangen moest worden.

Dit kost ongeveer €1250,- Dit gaat ook vallen onder de coulanceregeling. Bij elkaar dus al €2000,- wat mij aan onkosten bespaard blijft. :x

 

Heeft iemand enig idee waarom dit nodig zou zijn en waarom het motormanagement kapot kan gaan?

Het lijkt mij dat het puur de aansturing is met input vanuit verschillende sensoren, enz.

Hoe kan het dan dat deze ook vervangen moet worden?

 

Weet ik niet, gezien de leeftijd van jouw wagen zit waarschijnlijk nog wel oude software op maar een upgrade kost een tientje of 4 dacht ik, nu wordt denk ik de ECU vervangen, wellicht een hardware probleem, zolang onder coulance voor jou geen probleem dus! Ga er vanuit dat bij jou ook de kabelboom op de verstuivers mee wordt vervangen en met een beetje geluk kun je weer vele kilometers probleemloos rijden, ellende met deze kl-te serie Passats is dat wanneer alles het doet rijden ze heerlijk!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ allen Hebben alle BKP motoren kwetsbare verstuivers of hebben de latere type's, vanaf 2007 tot het uitkomen van de 2.0TDI commonrail, al een verbeterd type? (Kan me voorstellen dat Siemens na diverse meldingen iets gewijzigd heeft).

In het forum zie ik voornamelijk 2005 en 2006 auto's.Wellicht is de 2007 op het forum een 2006 die later op kenteken is

gezet? Inzake de tandempomp vlgs mij heb ik ergens gelezen op

motortalk dat deze sinds 2007 gewijzigd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij geldt dat alleen voor de BMP, dat is de 8 klepper. Maar deze heeft ook Bosch verstuivers..... het probleem van de pompverstuivers komt bijna niet voor maar die heeft ook last van een kapotte tandempomp/opvoerpomp.

 

Ik weet niet tot welk bouwjaar de BKP gebouwd is, maar volgens mij is daar geen "opvolger" van gekomen... ja, de BMP... in hoeverre dit een opvolger is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ allen Hebben alle BKP motoren kwetsbare verstuivers of hebben de latere type's, vanaf 2007 tot het uitkomen van de 2.0TDI commonrail, al een verbeterd type? (Kan me voorstellen dat Siemens na diverse meldingen iets gewijzigd heeft).

In het forum zie ik voornamelijk 2005 en 2006 auto's.Wellicht is de 2007 op het forum een 2006 die later op kenteken is

gezet? Inzake de tandempomp vlgs mij heb ik ergens gelezen op

motortalk dat deze sinds 2007 gewijzigd is.

 

Ik heb er een van eind augustus 2007 en daar zit ook een BKP in.

Na ongeveer 134 kilometer gereden te hebben had ik al z'n klote verstuiver kapot. Het is wel garantie, maar die ellende die je ermee hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@bgtdi erg vervelend!! Is de auto in augustus 2007 op kenteken gezet of is dat de echte productie maand? Ik heb ooit een Volkswagen gehad die 1,5 jaar op voorraad heeft gestaan en dus veel later op kenteken is gezet. Ik zie op motortalk.de bijna geen 2007.

Ik neem aan dat je de 170pk hebt. Al met al blijft een de Passat een schitterende auto, jammer dat Volkswagen geen verdere maatregelen neemt om problemen te voorkomen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de auto net weer opgehaald.

De pompverstuiver cilinder 2 is vervangen en daarbij ook de boordcomputer.

Wat blijkt, als er een storing in de boordcomputer is gemeld vanaf de pompverstuiven en deze blijft erin zitten na vervangen van de pompverstuiver, dan dient de boordcomputer ook vervangen te worden.

Bij elkaar een bedrag van 2000 euro wat dus volledig onder de coulanceregeling is gevallen.

Erg netjes!

 

Hij rijdt nu trouwens echt een stuk soepeler.

Normaal als ik in lage toeren draaide, bijv 2e versnelling, ging ie wat pingelen. Ook met goed gasgeven in 6e versnelling was er een bepaalde trilling.

Dat is nu allemaal volledig weg.

 

Of dat nu te danken is aan de verstuiver of aan de boordcomputer... ?

 

Alleen werkt mijn cruisecontrol helemaal niet meer nu.

Ik denk dat ze een stekkertje vergeten zijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb de auto net weer opgehaald.

Hij rijdt nu trouwens echt een stuk soepeler.

Normaal als ik in lage toeren draaide, bijv 2e versnelling, ging ie wat pingelen. Ook met goed gasgeven in 6e versnelling was er een bepaalde trilling.

Dat is nu allemaal volledig weg.

Een diesel 'pingelt' toch altijd? :wink:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pingelen

 

Je moet natuurlijk wel de hendel van de cruise control naar achter drukken zodat hij ingeschakeld wordt en het groene lampje daarvan op je dash oplicht.

Naar voren dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@bgtdi erg vervelend!! Is de auto in augustus 2007 op kenteken gezet of is dat de echte productie maand? Ik heb ooit een Volkswagen gehad die 1,5 jaar op voorraad heeft gestaan en dus veel later op kenteken is gezet. Ik zie op motortalk.de bijna geen 2007.

Ik neem aan dat je de 170pk hebt. Al met al blijft een de Passat een schitterende auto, jammer dat Volkswagen geen verdere maatregelen neemt om problemen te voorkomen :(

 

De auto is aug 2007 op kenteken gezet, ik ben sinds dit jaar de tweede eigenaar. het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de auto lang op voorraad heeft gestaan, vanwege de hoeveelheid opties die erop zitten.

Het is een 140 pk, de 170 pk is een ander type motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden