Ga naar inhoud

ben ik de enige gek?


Steph@n

Aanbevolen berichten

De vakantie zit er weer aan te komen. Met een paar 1000 kilometer voor de boeg is het weer tijd om de koets een grondige schoonmaakbeurt te geven. Je moet er toch een flinke poos in doorbrengen.

Van boven tot beneden, binnen en buiten wordt elk hoekje en kiertje onderhanden genomen met de daarvoor geschikte middelen.

 

Dit betekent dat we niet binnen een uurtje klaar zijn en trekken dus een paar uur uit voor de klus. Ik krijg dan ook wel eens de vraag of ik gek ben dat ik hieraan zoveel tijd spendeer. Vreemd genoeg zijn dit dezelfde mensen die je erna complimenten geven dat de auto er altijd zo mooi bij staat.

 

Andere mensen hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Alleen als je op vakantie gaat?

De mijne krijgt iedere week een grondige wasbeurt van een paar uur. En regelmatig wordt er gepolijst indien nodig, gewaxt, sealant opgezet en wat al niet meer.

Ik kan daar uren mee bezig zijn en vind het een heel ontspannend tijdsverdrijf. Voor buurmannen die zeggen "je zit zo direct door de lak"ben ik inmiddels immuun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hhaha, mooi topic

 

zitten hier wel een aantal jeukerts hoor

ik kan er zelf ook wel wat van, ofwel dit ritueel herhaald zich wekelijks bij mij, en interieur krijgt niet eens kans om vies te worden :mrgreen:

 

NU op vakantie en dit jaar voor het eerst niets meegenomen omdat auto toch in wintermodus is.

 

Straks als ik thuis ben kan ik weer los

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BlackPassat

 

Niet alleen als ik op vakantie ga hoor! Elke week bijhouden hè :) Voor de vakantie een extra grote schoonmaakbeurt, en bij terugkomst overigens weer.

 

Het is idd een stukje ontspannen. Vrouw met de kids bezig en papa auto wassen. Heerlijk!!

 

En dan het ergste.......Je bent druk aan het poetsen en dan, zit daar ineens een krasje wat er eerst nog niet zat Aaaargh :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha ha....Welkom bij de club :mrgreen:

 

(je bent niet gek hoor) die andere mensen zijn gek :mrgreen:

 

iid, sommige geven grof geld uit voor een dikke bolide en laten hem dan gewoon verpieteren( in mijn ogen dan).

vandaag is het interieur weer aan de beurt, zelfs de hoedenplank gaat eruit zodat ik de hele achterraam-sectie kan doen.

De buitenkant wordt wekelijks gedaan.

Mijn vrouw is ook besmet met het poetsvirus en haar Ibiza wordt regelmatig door haar vertroeteld :mrgreen:

 

Hans de Booij zou zeggen.. een beetje moe, maar voldaan :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha ha....Welkom bij de club :mrgreen:

 

(je bent niet gek hoor) die andere mensen zijn gek :mrgreen:

 

iid, sommige geven grof geld uit voor een dikke bolide en laten hem dan gewoon verpieteren( in mijn ogen dan).

vandaag is het interieur weer aan de beurt, zelfs de hoedenplank gaat eruit zodat ik de hele achterraam-sectie kan doen.

De buitenkant wordt wekelijks gedaan.

Mijn vrouw is ook besmet met het poetsvirus en haar Ibiza wordt regelmatig door haar vertroeteld :mrgreen:

 

Hans de Booij zou zeggen.. een beetje moe, maar voldaan :angel:

 

 

goed bezig :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep hier nog één.

Ik heb er dit jaar zelf een dag voor vrij genomen en ben dan gauw 5á6 uurtjes zoet.

Heerlijk om te zien hoe hij er steeds schooner uit komt te zien.

En als ik klaar ben altijd even op een klein afstandje na genieten.

Er gaat niks boven een schone auto.

 

Gr Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog zo'n "gek".

Mijn auto wordt ook iedere week gewassen, daarna vaak in de Quick Detailer van Meguairs. Een keer per twee maanden ga ik er even met de poetsmachine (DAP500) over heen om in de wax te zetten en zonodig even polijsten. Dat polijsten gebeurt sowsieso twee keer per jaar. In het voorjaar en in het najaar.

 

Ik word ook vaak voor "niet wijs" aangekeken omdat ik zo goed voor mijn auto zorg. Trek me daar niets van aan, is mijn hobby.

Mooie is dat ze me daarna vragen of ik hun auto niet een keer wil doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier nog zo een gek.

 

Mijn wagen wordt elke vrijdag met de hand gewassen, daarna vaak nog even met de last touch van meg.

ook hier 1x per 2maand volledig met de machine erover en weer een mooie laag M16 erover (kost me al snel een uurtje of 8)

Zowiezo voor de zomer en vlak voor de winter wordt hij helemaal door de mangel gehaald.

 

De binnenkant wordt bijna elke zaterdag gedaan, en krijgt dus net als bij Jee geen tijd om vies te worden.

 

Ik zie het meer als een beetje ontspanning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ook hoor...vrouw vindt het allemaal maar belachelijk, al die uren sleutelen en poetsen, maar vindt tegelijkertijd alle complimenten wel prettig :roll: en niet te vergeten, rijdt zelf ook het liefst in schone auto. Buren willen wel, maar niet iedereen heeft ruimte en tuinslang :P

 

Bakkie hoeft niet helemaal krasvrij, maar lekker schoon, blinkend en soepel leer is helemaal toppie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot lichte ergernis van mijn vrouw (die zelf te lui is om haar auto netjes te houden(Niet verder vertellen dat ik dat gezegd heb hoor )) vind ik het ook een fijne bezigheid om de auto vooral aan de buitenkant mooi schoon en glimmend te houden,binnen houd ik hem "gewoon"netjes.

 

Uit eigen irritatie was ik de auto van mijn vrouw dan maar af en toe omdat hij er dan echt niet meer uit ziet,dan zeurt ze ook niet over de tijd die het kost

 

IRRITANT: steeds dezelfde opmerkingen van buurt bewoners, zoals "zal ik die van mij er ook naast zetten" of"poets je het mooie er niet af?" of "als je klaar bent heb ik er nog wel een voor je"

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden