Ga naar inhoud

Tankinhoud 3C


Passat14TSI

Aanbevolen berichten

Over een maand mag ik mijn nieuwe passat in ontvangst nemen (variant 1.4 TSI DSG), één van de redenen om een passat te kiezen, was de grote brandstoftank van 70 liter. In mijn huidige auto zit een tank van 54 liter, maar ik heb er nog nooit meer dan 49 liter in gekregen. Ook niet met heel lang doorrijden met een knipperend lampje........

 

Daardoor vroeg ik me af hoe groot de bruikbare hoeveelheid van de tank in een passat is en hier vragen naar de ervaringen leek me de makkelijkste. Hoeveel benzine (of diesel, maakt waarschijnlijk niet uit) krijgen jullie in de tank als de tank volgens de meter of boordcomputer echt leeg is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

lampje brand bij mij bij 65L is een 1.8 TSI DSG 2010 helemaal leeg rijden doe ik nooit. (misschien beetje oudbollig, maar je weet nooit of de tank helemaal schoon is)

 

edit boord computer geeft aan dat er dan nog voor 60Km in zit (klopt wel met het verbruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vandaag met mn 3B, ruim voor het branden van het lampje, 62L getankt in een tank van 62L.. zeker als je het ontluchtingsnippeltje gebruikt kun je er veel meer in krijgen dan de tankinhoud gedocumenteerd is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij eigenlijk altijd te lang door, alvorens te gaan tanken. :angel: Ook nu is dat weer het geval. Volgens de boordcomputer kan ik nog 50 km rijden. Zal daarom vanavond vermelden hoeveel liter diesel er in gaat.

In het verleden al eens 68,6 liter getankt. Op een inhoud van 70 liter betekent dit nog 1,4 liter over in de tank en heul veul diesel dampen. :o

Ik tank de auto dan wel af tot de rand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wel oppassen met 't opzoeken van de grenzen, als je je dieseltank echt leegrijdt heb je wel een probleem, 't is dan niet altijd even een kwestie van een jerrycan vullen en erin miepen...

 

Je moet maar in Spanje o.i.d. zitten en 't dichtsbijzijnde pompstation is 80km ver..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn Fiscon carkit kan ik de actuele liters brandstof zien, als de MFD range 0 km aangeeft dan zit er volgens fiscon nog 5 liter in. Er lijkt dus een behoorlijke "veiligheidsmarge" in te zitten.

 

Huh, heb jij een Bluetooth dompelaar in de tank? :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden