Ga naar inhoud

El Ix

Members+
  • Aantal items

    139
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over El Ix

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Noord Holland Midden

El Ix's Achievements

0

Community reputatie

  1. Volgens mij zit de statische bochtverlichting bij de Xenon-uitvoeringen ook onder bij de mistlampen. Jammer, persoonlijk vind ik één zo'n in de bocht oplichtende mistlamp geen porum. Bij het 3C-model dat ik nu heb is het mooi geïntegreerd in de lampunit. Iets anders: is er al een fabriekscode bekend voor het huidige model, afgezien van B7? Bijvoorbeeld 3CG, analoog aan 3B/3BG?
  2. Inderdaad: zo te zien zijn ze nu een optie geworden, via één van de sportpakketten.
  3. Is deze lijst definitief? Zo zie ik nog nergens Xenon als optie staan.. Verder mag ik hopen dat de meerprijs voor 18" wielen zo laag blijft!
  4. Huh, is er een prijslijst? Heeft Pon die al? Op de site zie ik nog de configurator van het oude model.. Van Pon verbaast me dat niets, want daar blinken ze niet uit in communicatie.
  5. .. na even kijken begin ik de achterkant van de Variant toch wel mooi te vinden (en die van de sedan nog steeds niet). Bij beide zit er nu een nieuwe plooi in de C-stijl waardoor het model wat meer ' heupen' krijgt a la Volvo V70. Eén ding is mooi: de Bieg Mod is vanaf nu af fabriek te bestellen
  6. Hallo Hidde, ik rijd zelf in een BlueMotion uit augustus 2008 en heb er nu bijna een ton aan kilometers op zitten. De 1.9 TDI is best een fijne motor, met 105 PK is het geen stakkerd. Ik heb hem tot 130 PK / 300 Nm laten chippen, maar daar merk je in de praktijk niet eens zoveel van. Alleen in stoplichtsprintjes merk ik het: dan ben ik minstens even snel als een 2.0 TDI (140 PK) of een 2.0 FSI Verder is het doorgaans best een stille auto. Er rammelt wel eens iets bij het dashboard, en het bekende probleem met de krakende voortrein op verkeersdrempels heeft mij inmiddels een derde set dempers opgeleverd. Verder laat de pompverstuiver diesel zich best horen, maar als hij eenmaal op temperatuur is vind ik het geen onprettig geluid; alleen niet zo mooi als een 3.0 zespitter Daarentegen is hij wel een stuk zuiniger natuurlijk: gemiddeld rijd ik 1:18,5. Met het nieuwe rijden heb ik eens 1:24,5 gehaald op één tank. Daarmee red je het gemakkelijk van Noord Nederland naar Barcelona
  7. Complimenten Jeroen! Ik moet bekennen dat ik door de lange geheimzinnigheid in het kamp der sceptici was beland, maar ik zeg nu volmondig: een mooie en doeltreffende oplossing. Ik vermoed echter dat, eens gemonteerd, de beveiliging niet mee kan verhuizen als ik weer een auto met RNS510 neem?
  8. El Ix

    Tankinhoud 3C

    Huh, heb jij een Bluetooth dompelaar in de tank?
  9. El Ix

    Tankinhoud 3C

    Ik rijd soms zo'n 50 km verder door als de BC aangeeft dat het op is: met tanken tot het randje krijg ik er dan 75 liter in.
  10. Ik heb geen last in het westen van het land, maar dat kan ook aan de kleur van mijn lak liggen
  11. Is niet verkeerd als je in ogenschouw neemt dat de motor pas op z'n zuinigst is als die écht warm is. In mijn geval is dat pas na zo'n 15 km rijden.
  12. Dan zullen we deze daar gaan zien, daar durf ik wel een kratje op in te zetten:
  13. Die 64 was het laatste stuk van de afrit, en geloof me: zo langzaam rijden is ook niet echt mijn ding, die achteruitkijspiegel hield ik goed in de gaten. Volgende keer wel groeten hoor, of melden in de rubriek 'gespot'
  14. Een record gereden op één tank: 1608 km! (op 75 liter) Toch een bewijs dat je met een gechipte auto ver(der) kan komen zolang je de rechtervoet maar in bedwang houdt, terwijl je gewoon in flow bent met de rest van het verkeer. Na het tanken een nachtelijke rit over de snelweg naar huis gemaakt met een gangetje zo'n 80 km/u. Na 100km kreeg ik de volgende actieradius op de BC:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden