Ga naar inhoud

Passat14TSI

Members
  • Aantal items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Passat14TSI

Profile Information

  • Plaats
    Centraal NL

Passat14TSI's Achievements

0

Community reputatie

  1. Voor zover ik heb kunnen vinden, is dat de leverancier van de slotcylinder. Maar niet van het hele apparaat. Ik hoopte dat de uitvinder, die deze thread is gestart, verder zou kunnen helpen. Helaas staat op zijn profiel OFFLINE Laatst Actief sep 10 2009 15:29
  2. Sleutels en code heb ik nog (ook al zit daar het probleem niet in) Ik heb de dealer een e-mail gestuurd. Bedankt!
  3. Na 3 jaar trouwe dienst begon mijn navilock nu te storen. Het sluitmechanisme blokkeert regelmatig. Deze is na 3 inbraken door een schadebedrijf ingebouwd, maar dat was voor hen voor het eerst. Dus die kwamen helaas niet verder dan "geleverd door de groothandel" als herkomst. Inmiddels heb ik hem open gemaakt en er zit in het midden een soort schijf met metalen pinnetjes. Een van die pinnetjes is te kort en beschadigd. Iemand een idee wie de fabrikant is? Of waar ik terecht kan voor reparatie of een vervangend onderdeel?
  4. Naast goed advies worden er ook wat vragen gesteld, dus wel zo netjes om daarop te antwoorden: Het gaat hier om de originele VW velgen genaamd Le Mans die in het dynamic pakket werden geleverd, niet om de BBS velgen met (ook) de naam Le Mans. Volgens mij worden deze inderdaad altijd met 235 uitgerust. Dat is een van de redenen om naar 225 te gaan, want dat is volgens mij normaal bij een passat en wijkt VW nu af door 235 te monteren. Over de duur van 2 jaar heb ik bij allerlei pompen de spanning gemeten en lucht bijgevuld. Dus daar zal waarschijnlijk het grote gemiddelde wel werken. Maar ik weet zeker dat ik nooit de 2.6 bar van de tankklep heb gehaald, terwijl dat het advies is bij zware belading. Heb jij alle 4 de banden tegelijk vervangen of rijd je nu met voor andere banden dan achter? En als dat zo is: Hoe bevalt dat qua weggedrag?
  5. Op dit moment rijd ik met een 3c Variant comfortline 1.4TSI bluemotion met dynamic pakket. Deze is geleverd met Le Mans 17x7,5J velgen met Conti SportContact3 235/45R17 banden. Deze heb ik voor altijd rond de 2.2 bar gehad en achter zo'n 2.4. Na ongeveer 40.000km zijn de voorbanden vrijwel versleten, achter nog vrij goed. Op zich niet slecht, maar wat me opviel is dat het midden van het loopvlak veel verder gesleten is dan de buitenkant (midden nog 2mm over, buiten nog 4-5mm) De temperatuur van de voorbanden is na een langere rit handwarm, achter nog vrij koud. (buitentemperatuur ca. 22 graden) Google geeft aan dat de mogelijke oorzaken van dit slijtagepatroon een te hoge banden spanning en/of een te smalle velg zijn. Dus een mail gestuurd naar Conti met de vraag wat de correcte spanning is en of ik smallere banden moet monteren op deze velgen. Zij gaven dit antwoord: ----------- De toegestane velgbreedte voor deze band is van 7,5J t/m 9j. De band valt hierbinnen. De voorgeschreven bandenspanning bij weinig belading 2,1 voor en achter. De voorgeschreven bandenspanning bij veel belading 2,3 voor en 2,8 bar achter. Wij adviseren de hoge bandenspanning te hanteren. Er zijn meerdere factoren van invloed op deze middenslijtage w.o. - lange tijd berijden op hoge snelheden - veel gebruik van de trekhaak (caravan, kar). Een duidelijke oorzaak is daarom niet te benoemen. Een aanpassing van de bandenmaat is in onze ogen niet noodzakelijk. ---------- Op zich duidelijk, maar ik blijf twijfelen. De mogelijke oorzaken die zij noemen, lijken me namelijk niet van toepassing omdat ik geen trekhaak heb en vrijwel altijd in NL rijd, dus max 120-130 km/uur. Ook is de genoemde spanning lager dan de 2.6 en 3.0 die op de tankklep staat als max. spanning. Voor de nieuwe voorbanden twijfel ik om een maatje kleiner te nemen: 225/45R17 aangezien dat volgens mij de normale maat is voor een passat en de 235's extra breed zijn. De iets smallere band past dan wat beter bij de vrij smalle velg. Zou dit het probleem verminderen / verhelpen? En gaat dat goed, als ik voor 225 en achter 235 heb tot de achterbanden ook versleten zijn? En kan iemand hier een (onderbouwd) advies geven wat een goede bandenspanning is voor deze banden? Want ik ben bang dat deze veel hogere geadviseerde spanning het probleem verergert en ik dan ook de achterbanden en nieuwe voorbanden versneld kan afschrijven.
  6. Mijn collega heeft begin maart een Variant diesel bluemotion besteld en ikzelf eind maart een Variant 1.4 TSI bluemotion en beide worden half juli geleverd. Bij mijn auto zorgde de DSG-bak voor 5 weken extra levertijd.
  7. Passat14TSI

    Tankinhoud 3C

    Over een maand mag ik mijn nieuwe passat in ontvangst nemen (variant 1.4 TSI DSG), één van de redenen om een passat te kiezen, was de grote brandstoftank van 70 liter. In mijn huidige auto zit een tank van 54 liter, maar ik heb er nog nooit meer dan 49 liter in gekregen. Ook niet met heel lang doorrijden met een knipperend lampje........ Daardoor vroeg ik me af hoe groot de bruikbare hoeveelheid van de tank in een passat is en hier vragen naar de ervaringen leek me de makkelijkste. Hoeveel benzine (of diesel, maakt waarschijnlijk niet uit) krijgen jullie in de tank als de tank volgens de meter of boordcomputer echt leeg is?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden