Ga naar inhoud

Kilometerheffing update(Wet kilometerprijs)


Speedyace

Aanbevolen berichten

Mannen ik ben als eerste tegen de kilometerheffing, maar als ik dan weer op de site van autoweek kijk en daar mijn kenteken invoer krijg ik het volgende.

 

Ik zit tussen de 30.000 á 35.000km pj dan moet ik voordelig uitkomen :?: volgens de site van autoweek.

Mijn voordeel zou zijn +- 336 of 165 euro's :!:

 

VOLKSWAGEN PASSAT; TDI 103 KW (2005)

basistarief per kilometer 3,4 ct/km

motorrijtuigenbelasting (Noord-Holland)1 € 1.352

kilometeromslagpunt 2 39.854 km

 

1 Jaartarief motorrijtuigenbelasting 2010.

2 Rijdt u minder kilometers per jaar(ja), dan bent u goedkoper uit.

 

 

Rekenvoorbeelden bij verschillende kilometrages

km/jaar tarief MRB 2010 Noord-Holland kilometerheffing 2012 verschil

 

5.000 km € 1.352 €170 € 1.182 voordeel

10.000 km € 1.352 €339 € 1.013 voordeel

15.000 km € 1.352 €509 € 843 voordeel

20.000 km € 1.352 €678 € 674 voordeel

25.000 km € 1.352 €848 € 504 voordeel

30.000 km € 1.352 €1.018 € 334 voordeel

35.000 km € 1.352 €1.187 € 165 voordeel

40.000 km € 1.352 €1.357 € 5 nadeel

45.000 km € 1.352 €1.527 € 175 nadeel

50.000 km € 1.352 €1.696 € 344 nadeel

55.000 km € 1.352 €1.866 € 514 nadeel

60.000 km € 1.352 €2.035 € 683 nadeel

 

Snappen jullie het nog misschien Camiel :mrgreen:

 

 

 

Kwam weer wat tegen:Technische Briefing

Tweede Kamer

Wet kilometerprijs

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Image ... 272760.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van mij zou uitkomen op:

Rekenvoorbeelden bij verschillende kilometrages

km/jaar tarief MRB 2010 Noord-Holland kilometerheffing 2012 verschil

5.000 km € 1.220 €280 € 940 voordeel

10.000 km € 1.220 €561 € 659 voordeel

15.000 km € 1.220 €841 € 379 voordeel

20.000 km € 1.220 €1.121 € 99 voordeel

25.000 km € 1.220 €1.401 € 181 nadeel

30.000 km € 1.220 €1.682 € 462 nadeel

35.000 km € 1.220 €1.962 € 742 nadeel

40.000 km € 1.220 €2.242 € 1.022 nadeel

45.000 km € 1.220 €2.523 € 1.303 nadeel

50.000 km € 1.220 €2.803 € 1.583 nadeel

55.000 km € 1.220 €3.083 € 1.863 nadeel

60.000 km € 1.220 €3.364 € 2.144 nadeel

 

fijn, als je weet datje ongeveer 35k per jaar rijd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe komen zij aan het basis tarief van 3,4 ct?

was volgens de laatste info ca 6~7 ct p/km

 

Ik heb in mijn wagen een roetfilter(DPF) zitten af fabriek.

Als ik het kenteken van een collega in toets. Zijn wagen is niet voorzien van een roetfilter.

Die gaat dan meer betalen. en het omslagpunt ligt veel lager bij hem.

 

 

VOLKSWAGEN PASSAT; TDI 103 KW (2005)

basistarief per kilometer 5,9 ct/km

motorrijtuigenbelasting (Noord-Holland)2 € 1.352

kilometeromslagpunt2 22.945 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

5.000 km € 1.392 €323 € 1.069 voordeel

10.000 km € 1.392 €647 € 745 voordeel

15.000 km € 1.392 €970 € 422 voordeel

20.000 km € 1.392 €1.293 € 99 voordeel

25.000 km € 1.392 €1.616 € 224 nadeel

30.000 km € 1.392 €1.940 € 548 nadeel

35.000 km € 1.392 €2.263 € 871 nadeel

40.000 km € 1.392 €2.586 € 1.194 nadeel

45.000 km € 1.392 €2.909 € 1.517 nadeel

50.000 km € 1.392 €3.233 € 1.841 nadeel

55.000 km € 1.392 €3.556 € 2.164 nadeel

60.000 km € 1.392 €3.879 € 2.487 nadeel

 

 

en ik rij dus ruim 60.000 per jaar....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het basistarief (xx cent per kilometer) wordt vastgesteld aan de hand van het label (A-E) van het voertuig. En als je dan het jaarbedrag aan motorrijtuigenbelasting deelt door dit basistarief kom je op dat aantal kilometers. In eerste instantie ziet dat er gunstig uit, maar bovenop het basistarief komt nog een spitstarief, en de hoogte daarvan is nog niet bekend. En het basistarief blijft echt niet zo laag... :?

De motorrijtuigenbelasting zal de komende jaren in de aanloop van de kilometerheffing nog wel stijgen, dan is het niet zo moeilijk om te beweren dat de kilomerheffing goedkoper zal zijn voor hen die maar een paar kilometers rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de mensen die het niet weten waar ze moeten zoeken... http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php

 

Ik zie dat mijn omslag punt ook op 22.000 ligt!

 

Ik ben dus duurder uit! Terwijl ik zo'n 90% woonwerk verkeer rij! :evil: En dan nog het mooiste ik krijg geen kilometervergoeding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de mensen die het niet weten waar ze moeten zoeken... http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php

 

Ik zie dat mijn omslag punt ook op 22.000 ligt!

 

Ik ben dus duurder uit! Terwijl ik zo'n 90% woonwerk verkeer rij! :evil: En dan nog het mooiste ik krijg geen kilometervergoeding!

 

Ik heb 1 voordeel.

Mijn reiskosten/kilometervergoeding worden betaald door de overheid. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er van jullie ook al een aantal zo slim geweest om te kijken om een roetfilter in te bouwen? Daar zit nu nog tijdelijk 400 euro subsidie op. Navraag bij de dealer leert overigens dat het 1600 euro ongeveer gaat kosten zo'n filter (netto dus ongeveer 1200) ... slik, daar kan ik veel km's voor rijden, en er komt bij dat vooralsnog niemand me kan vertellen naar welke co2 uitstoot m'n auto gaat en dus wat het betekent voor m'n kmheffing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passat-vrienden,

 

Laat je toch niets wijsmaken! Het rekeningrijden moet kostenneutraal worden ingevoerd. Dat betekent dat de staat evenveel geld binnen wil krijgen na de kilometerheffing. Worden de inkomsten minder? Dan gaan de tarieven gewoon omhoog.

Bovendien 'verdwijnt' de motorrijtuigenbelasting. Een deel van dat geld gaat nu naar de provincie als 'opcenten'. De provincies hebben al aangekondigd dat ze een nieuwe provincïale inwoner-belasting willen gaan invoeren als ze de opcenten niet meer kunnen innen.

 

En wie denken jullie dat de kastjes, de inbouw, de administratie, de controle, het versturen en het innen van de rekeningen gaat betalen? Precies! Wij allemaal.

 

De uitkomst: rekeningrijden leidt per saldo tot een veel hogere belastingdruk.

 

Het rekeningrijden is een Haags gedrocht dat zo snel mogelijk de prullenmand in moet. En dat gaat ook gebeuren, technisch en organisatorisch volkomen onhaalbaar. Niemand plaatst ooit een spionage-kastje in mijn Passat, want ik zaag hem er persoonlijk weer uit. Jammer van al die miljoenen die er al in zijn gaan zitten.

 

Dus iedereen in actie tegen dit onzalige plan! Een flinke blokkade met een paar duizend Passats?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passat-vrienden,

 

Niemand plaatst ooit een spionage-kastje in mijn Passat, want ik zaag hem er persoonlijk weer uit. Jammer van al die miljoenen die er al in zijn gaan zitten.

 

Fraude

Iedereen moet straks meedoen met de kilometerprijs. De overheid doet er dan ook alles aan om fraude te voorkomen. Iedere auto heeft een eigen identiteit, die is opgeslagen op een 'Trusted Element' (TE): een chip die lijkt op de simkaart van een mobiele telefoon. Het TE is gekoppeld aan het kenteken van uw auto. Om fraude te voorkomen wordt iedere identiteit maar één keer uitgegeven. Daarnaast kan het kastje zelf controleren of de juiste TE in het voertuig aanwezig is.

 

Daarnaast houdt het Agentschap Telecom toezicht op de kwaliteit en de verstoring van het signaal, én op de productie, handel en verkoop van apparatuur die de signalen kan verstoren. Tot slot wordt met apparatuur langs de weg gecontroleerd op fraude.

 

Ze hebben de radardetectie apparatuur ook uit de auto gekregen (op een enkeling na) dus dit drukken ze oook wel langzaam door.

De molen van de overheid draait niet snel, maar hij draait wel door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EN die autoweek site heeft het alleen over 2012, daarna gaan ze nog meer geld verdienen en voeren ze het tekort hier aan.. dus reken maar dat een Passat TDI een 15ct gaat betalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey mensen het wordt 2014! Wouter Bos is het er nog niet mee eens over de kosten. Zal mij benieuwen aangezien de OV-Chipkaart ook een flop is!

 

Even geneuselt en kwam dit tegen! :shock:

 

2012: 3,0

2013: 3,5

2014: 4,0

2015: 4,6

2016: 5,3

2017: 6,1

2018: 6,7

 

En zie dit:

 

http://www.opinieleiders.nl/wordpress/?p=3615

 

En als we de VVD steunen (Dus nee zeggen tegen de kmheffing) dan moeten we massaal de ANWB weer vergeten en hiero stemmen. Deze site is van de VVD en komen met deze stemmen dus verder als er 10mil staat bv.

 

http://www.kilometerheffingnoway.nl/

 

Ik heb het al gedaan! :evil:

 

"Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen om deze petitie te tekenen. Wij hebben uw petitie geregistreerd en gaan alle petities aanbieden aan Minister Eurlings (Verkeer en Waterstaat). Wij raden u aan om de site van de VVD in de gaten te houden en zullen u daar regelmatig op de hoogte houden van te laatste ontwikkelingen rondom deze petitie "Kilometerheffing: No way!".

 

Charlie Aptroot"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, weet je wat nou het ergste van alles is? Je weet niet wat het gaat worden, volgend jaar ander kabinet en die zeggen misschien wel "donder dat plan maar in de prullenbak". Ondertussen is de wegenbelasting dan overigens wel een paar procenten gestegen maar dat vergeten ze voor het gemak maar even. In mijn geval is het helemaal irri, ik had tot vorig jaar werk waarvoor ik85kilometer woon-werk verkeer had per dag, dus wat doe je dan (inmiddels 4 jaar geleden) dan koop je een tdi, 85kW, lekker snel en zuinig. Vorig jaar Juni reorganisatie, baan kwijt en een diesel voor de deur. Toch maar even gehouden en inmiddels weer een nieuwe baan gevonden maar nu rijd ik nog maar 30 kilometer per dag.......Wat nu te doen!!??? Ik weet het niet, het is een passat tdi uit 2000 (3b) met bijna 300000km op de teller. Vind het een heerlijke auto maar vraag me dus af of dit niet erg duur is als ik straks maar een kilomter of 13000 per jaar rijd...........aan de andere kant zit ik met de inruilwaarde van de auto die dankzij Camiel (bedankt e*kel) nog minder waard is........zucht....keuzes keuzes, waarom moet het allemaal zo moeilijk in Nederland?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het dan als je in het buitenland woont? Ik woon net bij Winterswijk over de grens.

Dat scheelt natuurlijk sowieso veel qua auto's tussen Nederland en Duitsland. Maar dat zou dus betekenen dat er voor mij niks verandert?

 

Aan de andere kant... wij moeten ook Maud betalen voor vrachtwagens boven de 12.000kg....

 

 

groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden