Ga naar inhoud

Online nieuwe banden besteld


Thijs

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik nieuwe banden besteld via http://www.autobandenmarkt.nl, ik moet zeggen dat het echt een boel geld scheelt.

 

Ik heb nu 4 stuks 225/40/18 Dunlop Sport Maxx TT gemonteerd onder de auto voor 146 euro per stuk, wat mij betreft echt geen geld. Ik heb nog niet eerder iets besteld via deze website, maar voor de geïnteresseerden onder jullie laat ik hier wel even weten hoe het me bevallen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je bij het bestellen van de banden kiezen waar je ze geleverd wilt hebben. Daarbij zie je dan meteen staan wat men daar rekent voor montage en balanceren, en of ze eventueel extra rekenen voor montage op lichtmetalen velgen. Mijns inziens kom je dan ook nooit voor verassingen te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je bij het bestellen van de banden kiezen waar je ze geleverd wilt hebben. Daarbij zie je dan meteen staan wat men daar rekent voor montage en balanceren, en of ze eventueel extra rekenen voor montage op lichtmetalen velgen. Mijns inziens kom je dan ook nooit voor verassingen te staan.

 

 

klopt, je kunt een garage kiezen en dan staat ook vermeld wat de montagekosten zijn, mooi om te lezen dat er al meerdere positieve ervaringen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi,

 

Ik ben even benieuwd of de garage waar je ze laat komen wel een beetje positief reageert , je stoot ze toch hun eigen handel uit de mond of zijn ze allang blij met het werk wat ze wel "mogen "doen ?

 

Ik kan mij voorstellen dat ze niet zo happig zijn op zulke klanten.

 

Heeft iemand ervaring met zoiets bij een bepaalde garage in groningen ??

 

Het scheelt nl wel in de kosten

 

groeten jacob

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had een gesprek met euromaster hierover, ze vertelden dat hun oudere modellen banden die dus al een paar jaar oud zijn opkopen en je dus oude "nieuwe "banden krijgt, dat daar het prijsverschil in zit.

Klopt dit of is dat onzin?

Wie kan eens kijken op de banden die hij gekocht heeft wat het jaartal is wat erop staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaal heb ik ook weleens gehoord. Het zouden banden zijn die afkomstig zijn uit Duitsland. Daar mogen banden ouder dan 2 jaar niet meer aan consumenten verkocht worden. Je kunt het simpel controleren aan de hand van de 4-cijferige DOT code. De eerste twee cijfers staan voor de week en de laatste twee voor het jaar waarin de band geproduceerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al was het niet zo, ik denk niet dat Euromaster gaat zeggen: "Ja hoor, ze hebben exact dezelfde banden als wij hebben, alleen durven wij er 2x zoveel voor te vragen". je zal altijd wel iets horen over dat de concurrent (in dit geval dus de online shops) slechtere waar levert...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaal geldt tot op zekere hoogte ook voor de reguliere bandenhandel. Ook daar moet je altijd blijven opletten :wink:

klopt, altijd even op blijven letten, handigste is dat je dan de band even van tevoren ziet eer ze 'm monteren.

 

Zelf laat ik de banden altijd door de garage er op leggen en balanceren. Bij mijn garage kijken ze ook altijd waar ze 't goedkoopste banden vandaan kunnen halen, zodat de klant ook minder kwijt is.

Laatste keer dat ik geïnformeerd heb zaten michelins in 225/45/17 rond de 130 euro, incl. montage en balanceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat van die DOT code wist ik, ik was gewoon benieuwd wat de ervaringen zijn van de mensen die daar banden gekocht hebben of het inderdaad oudere banden zijn. Natuurlijk zegt een euromaster of kwikfit dat de concurrent slechter is.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit jaar twee Michelin banden besteld, DOT code gaf aan dat de banden van dit jaar waren, dus nieuw.

Lijkt mij dus ook dat zaken als de Euromaster en Kwikfit hun online concurrenten wat slecht proberen te maken ten voordele van hunzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal nog even checken van welk bouwjaar mijn banden zijn. Volgens mij wordt er in Duitsland (er zit een Duits bedrijf achter) gewoon in grote bulk opgekocht en is daarom de prijs lager.

 

Ik heb de banden laten monteren bij Ketelaars in Nistelrode en dat is echt een aanrader. Ze zitten gewoon in een schuurtje achter een bouwmarkt, maar hebben wel verstand van zaken en een heerlijke no-nonsense mentaliteit.

 

Ik heb nu 544 euro voor de banden betaald en 40 euro voor de montage. De volgende keer koop ik ze rechtstreeks bij hem, dan heb ik ze eronder liggen voor 535 euro, dat scheelt dus weer een tientje of 5.

 

Overigens is de koop via de site echt prima verlopen, je krijgt keurig een mailtje wanneer de banden geleverd worden en dan kun je een afspraak maken voor montage.

 

"Ik ben even benieuwd of de garage waar je ze laat komen wel een beetje positief reageert , je stoot ze toch hun eigen handel uit de mond of zijn ze allang blij met het werk wat ze wel "mogen "doen ?"

 

die bedrijven melden zichzelf aan, dus dat zal wel goed zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal ook al een paar jaar de banden hier, monteren doet mijn zwager

Volgens mij is reifen.com het moederbedrijf wat er achter zit

 

De service is altijd goed en de banden zijn bij mij nog altijd "nieuw" geweest, denk dat het van de concurrentie idd een broodje aap verhaal is om toch zelf nog wat te verkopen.

 

Maar om on topic te blijven autobandenmarkt is ideaal en ze handelen alles altijd netjes af

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden