Ga naar inhoud

  • 0

Distributie verspongen ! Update 31/05 00.17uur


markioVR5

Vraag

Om andere topics niet te veel te vervuilen hier maar even opnieuw :P

 

Ik heb vorige week maandag een passat variant 3b gekocht met kapotte motor hier zo nu en dan een foto met de stand van zaken !!!

 

Ehm een advies, ik heb een golf blok met zelfde motorcode gekocht maar ik raad een ander het niet aan er moet vrij veel aangepast worden ! Als je een passat blok kan kopen zou ik dat doen !

 

Mijn passie !!!

 

1242565657-070.jpg

 

1242565657-071.jpg

 

1242565657-072.jpg

 

1242565657-073.jpg

 

Hier de foto's na het verwijderen van de kop !

 

1242584635-650.jpg

 

1242584635-691.jpg

 

1242584635-692.jpg

 

1242584635-73.jpg

 

1242584635-74.jpg

 

1242584635-715.jpg

 

1242584635-716.jpg

 

1242584635-737.jpg

 

1242584635-738.jpg

 

Voor vragen mag je me altijd even mailen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

leuk project, succes ermee!

 

Maar kun je inderdaad het Golf-blok niet gewoon beter van de hand doen een een origineel Passat blok kopen? Of een PD motor erin hangen? Daar kan Vdub je vast wel het één en ander over uitleggen, gezien zijn huidige project

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie het achteraf nu ook op de foto van de kop.. ik zie daar idd een VR motor, aangezien de VR6 niet geleverd is in de Passat(3B/3BG) blijft er niet veel anders over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ DM : Een Passat VR5 blok is nergens te vinden en aangezien een Golf VR5 blok dezelfde motorcode heeft is het wel te doen !

 

@ Dieseltje : Ja, maar 9 van de 10 onderdelen moeten overgezet worden dus echt een hoop werk !

 

@ Vdub : het is een VR5 10 klepper 150pk, een golf blok is gelijk alleen alles van het passat blok moet overgezet worden !

 

@ Thijs : Passat VR5 motoren zijn gebruikt niet te vinden, dat is de reden dat ik een Golf blok gekocht heb. Overigens hebben ze wel dezelfde motorcode !

 

@ ChromPassat : Motorcode is AGZ dus een VR5 met distributieketting !

 

Allen bedankt voor jullie reacties !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

UPDATE 20/05/2009

 

Motorblok zit zo goed als in elkaar ! Zie hier de foto's maar let niet op de kwaliteit mijn telefoon is niet echt een superding !

 

Het oude blok......................zielig

1242855538-530.jpg

 

Het nieuwe blok bijna klaar om ingehangen te worden !

1242855538-541.jpg

 

1242855538-542.jpg

 

1242855538-553.jpg

 

Grtz Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pfoe das een goede het is voornamelijk een questie van overbouwen maar hier voor zover ik het voor me kan halen :

 

- Motorsteunen (incl. oliefilter en oliekoeler)

- Waterpomp

- Brandstofgallerij

- Uitlaatspruitstuk

- Vliegwiel + koppeling

- Carter

- Montageplaat voor de versnellingsbak plaatsen

- Andere types sensoren

- Steun v/d airco compressor

- Steun van de dynamo/waterpomp/stuurbekr. pomp/koelvin

- Steuntjes aan de kop

- De buis van waterpomphuis naar thermostaathuis

- Oliepijlstok

- etc. etc.

 

verder weet ik het zo 1,2,3 niet :P

 

grtz. Mark

 

Wat moest je nu allemaal aanpassen tov je oude blok?

 

Goed werk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Thijs : Passat VR5 motoren zijn gebruikt niet te vinden, dat is de reden dat ik een Golf blok gekocht heb. Overigens hebben ze wel dezelfde motorcode !

 

@ ChromPassat : Motorcode is AGZ dus een VR5 met distributieketting !

 

Allen bedankt voor jullie reacties !

 

Paar weken geleden een VR5 170pk 2e hands gevonden via http://www.omc-engines.nl/?m=folder

 

Kostte 1350 euro , eigen motor inruilen. Niet gedaan, vond ik tikkie teveel (had niet nodig, zat te kijken of ik voor wehnag van 150pk naar 170pk zou kunnen gaan. Niet dus. Exclusief inbouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op zich is dit ook een betrekkelijk makkelijke operatie, buiten de dingen die je zeg maar op je stripmotor moet bouwen past zometeen alles weer netjes aan het blok.

 

Ik heb het voor anderhalf jaar terug eens gedaan met een 1,8 20v op gas.. en nu iets een minder makkelijke klus van een 110pk VP met AG4 bak naar een 130pk PD met TT5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden