Ga naar inhoud

  • 0

Vervanging voor RNS 510


DJ41

Vraag

Omdat mijn RNS-510 is gestolen, wil ik mij verdiepen in de alternatieven. Ik wil een iets goedkoper systeem nemen en dan een alarm klasse 3 installeren.

 

Nu is mijn oog gevallen op twee modellen:

 

Pioneer AVIC HD-3BTII (1599,- ex inbouw)

 

avichd3bt_main_detailpage.jpg

 

Gelijktijdige navigatie en AV entertainment

Touch screen bediening

TFT kleurenscherm

Bluetooth voor handsfree

Exclusieve 3D Gyro

TMC verkeersinfo-ontvanger

DVD video

Dual zone achterschermconnectiviteit

Radio

MP3 CD weergave

Muziekbibliotheek (10GB HDD)

Handsfree bellen (Hands Free Profile)

Overdracht telefoonboek (Object Push Profile)

Telefoonboek aanpassen

List Display (Phonebook/ Call Log/Preset Dial)

10-Key Direct Number Dialing

Uitbreidingsmogelijkheden AVIC-HD3BT

RCA AV-ingang

RCA AV-uitgang achter

video-ingang

RCA Pre-uitgangen

Multi-CD-bediening

TV Tuner-bediening

Externe DVD-bediening

I-Pod bediening met Pioneer CD-IB100

AUX-in met Pioneer CD-RB20

MOSFET 50 W x 4 versterker

Equaliser

Geluidsonderdrukking voor telefoon

 

Hier zit, net zoals bij de RNS 510, TMC en Bluetooth op. Dit is ook een dubbel DIN systeem en Pioneer heeft een goede reputatie. Het leuke is dat er ook weer een (weliswaar kleinere) harde schijf in zit. Het alternatief:

 

Kenwood NV-D89G4TB2 (1949,- INCL montage)

 

KVT-829DVD_GLA.jpg

 

 

Kenwood navigatieset van KVT-829DVD compleet met KNA-G421 navigatie unit en KCA-BT200 bluetooth module en GT10M TMC module

7.0 inch Interactief touch-screen beeldscherm met volledige grafische interface

2x USB Interface

iPod USB Direct Connection met optionele kabel (KCA-iP200 or KCA-iP300V (iPod-Video))

Volledige bediening iPod / iPod Video/ iPod Album Art

Maximaal Uitgangsvermogen: 50W x 4 (MOSFET Power IC)

2 RCA AV In, 1 RCA AV Uit, 1 RCA Video Ingang voor achteruitrijcamera

System E's+ (Ingebouwde HPF/LPF), System Q-sp

Weergave van DVD Video/-VR/±R/RW, DivX, MPEG 1/2-videobestanden(.mpg) & JPEG-bestanden(.jpg), AAC, WMA, MP3

Bluetooth Handsfree via optionele unit (KCA-BT200)

 

Dit is een 1 DIN module, zonder harde schijf. Met zo'n uitklapbaar scherm. Misschien wat minder diefstalgevoelig dan een opzichtig dubbelDIN scherm. Als je bij de Pioneer nog inbouwkosten rekent, kom je ongeveer op hetzelfde uit.

 

Ik neig een beetje naar de Pioneer, omdat deze een harde schijf heeft. Waar ik heel erg benieuwd naar ben is gebruikerservaringen. Blijven alle functies van het stuur op mijn Passat Variant (2009) met beide systemen behouden? Ik heb ook eens opgevangen dat je bij sommige merken moet betalen voor de TMC service. Is dat bij een van deze merken ook zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Dennis,

 

kijk ook eens naar de JVC NX7000 volgens mij die heeft een afneembaar scherm.

 

Ik heb vandaag begrepen dat ook hiervoor de stuurfucnties blijven bestaan middels een kabeltje dus dat kan je dan mooi meteen laten regelen.

 

Ik heb er nog een RNS510 in laten zette maar de volgende keer neem ik een andere.

 

www.jvc.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even tussen door, mijn auto is uitgerust met alarm klasse 3. Maar vindt het compleeeeet waardeloos!

 

Je staat naast de auto met het dakraam open te praten, alarm gaat af.

 

Wil je expres het alarm af laten gaan? Auto schommelen, schreeuwen, in de auto zitten en opslot doen (krijg je beweging sensoren) gebeurd niks...

 

Dus erg geweldig is 't nou ook weer niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja ik heb ook een klasse 3 alarm maar zover ik heb kunnen testen, werkt hij gewoon goed, Ook als je via een raam naar binnen wilt, gaat het alarm af. zit je er in en je beweegt gaat het alarm af. Dus laat ik het zo zeggen dat zover ik kan overzien werkt mijn alarm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wil je expres het alarm af laten gaan? Auto schommelen, schreeuwen, in de auto zitten en opslot doen (krijg je beweging sensoren) gebeurt niks...

 

Dus erg geweldig is 't nou ook weer niet!

 

Mijn klasse 3 alarm af-fabriek werkt prima met de bewegingsensoren; het duurt alleen één of twee minuten na het op slot doen voordat het actief wordt; altijd handig als je schoonmoeder per ongeluk achterin blijft zitten.. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zeker niet de codeloze troep van pioneer kopen. Bij mij nu 2x er uit gejat ben nu echt klaar met pioneer

Scherm is in de zon niet te lezen. Opties wel goed gebruik ook maar weegt niet op tegen het dievengilde :angry:

 

wat heeft een code nu te maken met het inbreken in je wagen??

Als het een apparaat is met een code kan die toch worden gekraakt in 99% van de gevallen, daar kijkt de dievengilde echt niet naar hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ziet er toch ook wel een degelijke rns 510 look a like uit toch

draait op tomtom navigatie wat ook nog redelijk draait. enkel is er geen harde schijf aanwezig maar mel sd slotjes.

zowel een slot voor de naviagtiemaps als extra bestanden.

en ook de extra aanlokkelijke optie wat de rns niet heeft "ingebouwde bluetooth"

 

2009_1_15_11_0_4_5090.jpg

 

en dat voor een prijsje van 599eur incl btw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ziet er toch ook wel een degelijke rns 510 look a like uit toch

draait op tomtom navigatie wat ook nog redelijk draait. enkel is er geen harde schijf aanwezig maar mel sd slotjes.

zowel een slot voor de naviagtiemaps als extra bestanden.

en ook de extra aanlokkelijke optie wat de rns niet heeft "ingebouwde bluetooth"

 

2009_1_15_11_0_4_5090.jpg

 

en dat voor een prijsje van 599eur incl btw

 

wauw, en hoe heet dat ding? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ziet er toch ook wel een degelijke rns 510 look a like uit toch

draait op tomtom navigatie wat ook nog redelijk draait. enkel is er geen harde schijf aanwezig maar mel sd slotjes.

zowel een slot voor de naviagtiemaps als extra bestanden.

en ook de extra aanlokkelijke optie wat de rns niet heeft "ingebouwde bluetooth"

 

2009_1_15_11_0_4_5090.jpg

 

en dat voor een prijsje van 599eur incl btw

 

wauw, en hoe heet dat ding? :P

 

D723V

compleet multimedia centrum met alle opties,

Past perfect in de volgende modellen Polo V, Golf V, Passat V, Jetta III, Touran, Tiguan, Touareq, Caddy III

Dt model is compleet met oa navigatie, DVD speler, touch screen, Blue tooth car kit

De GPS unit draait op een Samsung 5.0 processor met Windows CE 5.0 kernel.

Standaard wordt hij geleverd met TomTom Navigator andere software is op aanvraag mogelijk.

De Ipod functie is ook aanwezig sluit uw Ipod aan op de bijgeleverde kabel en u kunt hem volledig bedienen via het touch screen.

 

1 16:9 high definition, 6.5 inch TFT LCD volledig gemotoriseerd dubbel din auto dvd-speler met touchscreen

2 Built-in Bluetooth voor de hand vrij (Coming Tel No dispaly functie & Bel direct met touch screen)

3 SD-kaartslot, USB port support MP3, MP4, Divx, WM etc

4 Geschikt voor mp4/mp3/DVD/VCD/CD/CD-R/Divx/CD-Rw etc

5 met uitstekende mechanische anti-trillingen en elektronische schok bescherming.

6 Uniek ontworpen circuits met inbegrip van de standby functie om de batterij duurzaamheid

7 Instelbare parameters kunnen worden opgeslagen automatisch en hervatten terug naar de standaard waarde.

8 3D interface maken opreation te eenvoudig;

9 Real-time klok functie;

10 Een kanaal-video-ingang, twee-kanaals video-uitgang, twee kanaals audio-ingang, drie-kanaals audio uitgang

11 RDS-ontvanger functie

12 Dualzone functie (Luister Radio / CD's, DVD's tijdens het kijken naar GPS-beeld)

13 30 vooringestelde radiozenders

14 Multi-function OSD-menu

15 kleine rode lampje op de knop van het paneel

16 TL sleutels beschikbaar voor de afstandsbediening

17 Radar detectie en achteruitkijkspiegel zowel beschikbaar

18 Built-in GPS-navigatie-systeem Optioneel

19 CDC (multiple-schijf cartridge) spelen controle functie beschikbaar

20 Universele stuurwiel controle Optioneel

21 built-in DVB-T voor digitale televisie systeem Optioneel

22 ingebouwde TV-tuner Optioneel

23 IPOD ondersteuning

 

 

GPS-info:

 

Kaart ondersteuning: Route66, TomTom, IGO8, Mapfactor, Finean etc

Besturingssysteem: Windows CE5.0

Opslagapparaat: 128MB NAND FLASH, Support SD-kaart

EMS Geheugen: 128MB SDRAM

Processor: High performance processor S3C2440A-40, Max.main frequentie 400MHz

Luister Radio / CD's, DVD's tijdens het kijken naar GPS-beeld

 

Technische info:

16:9 TFT LCD-monitor: Panasonic, TFT-apparaat IC: MT1711

Lader: wantje (DL-301)

Bluetooth-raad: G-Link A2DP beschikbaar

 

http://www.autodinges.nl/caddy-touran-golf5-en-6-passat-b6-eos/product_info.php/products_id/1475

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik had die site al doorgegeven ( zie 1e pagina) ze hebben er al leuke radio`s vanaf 499,-

 

idd, heb die link dan gevolgd en kwam uit op die vervanger. maar omdat ik deze nog niet had voorbij zien komen vond ik het toch wel eens het tonen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou om eerlijk als pioneer fan toch niet voor de avic te gaan.We hebben op het werk best wel vaak gedonder met de avic radio's..

Vooral types 700bt en 900bt vallen mij persoonlijk erg tegen.

 

en wat dan met deze navi? iemand ervaring mee? speciaal ontworpen door pioneer voor VW modellen (niet zo mooi ogend als de rns 510 maar toch meer functies)

de AVIC-F9110BT --> http://www.pioneer.eu/nl/products/25/111/241/AVIC-F9110BT/index.html

avic_f9110_bt_gallery.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er sinds een paar maand ook een kloon in zitten gekocht bij autodinges, hij bevalt me redelijk goed maar verwacht geen service daar. Zit al meer dan 3 weken op een antwoord te wachten. Als je interesse toont krijg je heel snel antwoord maar zodra je hem in huis hebt kun je het vergeten. Ik hoop dat ik nog lang kan genieten van de radio want hij ziet er zeker strak uit en het geluid is ook meer dan goed en anders de volgende keer maar wat langer door sparen. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

deze nieuwkomer ook van pioneer is dan weer een stuk aantrekkelijker van uitzicht maar het prijskaartje is dan ook weer flink

"de nieuwe alleskunner van pioneer" voor een prijsje van 1699 eur

De Pioneer AVIC-F10BT

 

97114205187_AVIC_F10BT.jpg

97114208132_AVIC_F10BT.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden