ron1965 Geplaatst 10 februari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2009 EDIT 3V: zie voor dit probleem ook onder andere de volgende topics: viewtopic.php?f=109&t=16799 viewtopic.php?f=109&t=27166 viewtopic.php?f=109&t=27197 viewtopic.php?f=109&t=26822 voor de diverse alternatieve oliefilters voor de 1.8T zie o.a. dit topic: viewtopic.php?f=109&t=14517 Hallo, Na het vele lezen hier op het forum over de black sludge toch ook maar effe gekeken onder de olievuldop. En bij mij dus ook zwarte troep erin. De olie is volgens mij ook een longlife. Aangezien ik nog garantie heb op de auto kan ik dit dan tegen de dealer vertellen en moet hij hier iets aan doen? Ik heb de auto nog niet zo heel lang en nog niet zoveel km gemaakt. De dealer waar ik hem gekocht heb verkoopt alleen audi en vw en bestaat al heel wat jaren(zal er dus ook wel verstand van hebben). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roedy Geplaatst 27 oktober, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 oktober, 2011 Ik gebruik voorlopig Motul 8100 X-CESS 5W-40, volsynthetisch. heb vandaag ook 5w40 volsyntheet gehaald alleen van Kroon Oil. ook meteen een flesje Forte besteld via internet, die hadden ze niet.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roedy Geplaatst 1 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2011 kreeg vandaag mn flesje Forte motor flush thuis gestuurd, nou staat er op een los bijgevoegde gebruiksaanwijzing dat ik op 4 liter olie 2 x 400 ml motor flush toe moet voegen. heb hier nu maar 1 flesje van 400 ml.... zou dit genoeg zijn of moet ik echt nog een flesje bij bestellen?? (€26,41) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ron1965 Geplaatst 2 november, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2011 Dit gewoon erin gooien en verder effe de gebruiksaanwijzing lezen op het flesje. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ramy Geplaatst 9 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2011 Hallo allemaal, Sinds een kleine week heb ik een Passat 1.8T Automaat highline uit 2001. Bij hoge snelheid en een aantal kickdowns kwam het probleem low oil pressure STOP tevoorschijn ... Midden op de snelweg, geen vluchtstrook ... was dichtbij Utrecht waar me zwager een eigen garage heeft.. Op een plek heb ik stil moeten staan omdat de motor ging tikken ... goeie zet geweest want anders was het een ander verhaal geworden. De auto is gesleept naar de garage en heeft 2 dagen open gelegen, omdat er onderdelen besteld moesten worden. Wat er gedaan is : - Nokkenas nagechecked vanwege het getik en wat de schade was ... gelukkig viel dit mee.... - Olie was zeeeeeer smerig, en aangekoekt , bovenkant van de motor is verwijderd en grondig schoongemaakt.. - Leidingen zijn schoongemaakt en met hogedruk lucht behandeld - Carterpan werd gelicht, en de oliezeef wat daarin zat , zat helemaal vol met verkoolde restjes olie ,hierdoor kreeg de bovenkant van de motor geen olie, en begon de ellende .... - Er is een oliezeef , ring , en witte siliconenpasta bij de VW dealer gehaald en geplaatst. - HET is wel een karwei om de carterpan te verwijderen en weer te plaatsen aangeziende subframe in de weg zit, en het viel ons ook op dat de auto al eerder is behandeld voor deze kwaal vanwege een niet af fabriek aangebrachte kit. Nieuwe olie van valvoline toegevoegd, met een schoonmaak middel voor de motor de kleppen .... en de auto rijdt nu als een zonnetje... Nu hou ik de olie extra goed in de gaten, aangezien de vorige eigenaar de olie bij de gamma of lidl heeft gehaald...en niet gekeken heeft wat voor olie zijn passat nodig had. Blij met zo een zwager, ... veel werk, niet echt een makkie, en vele malen goedkoper dan bij de VW dealer. Op onderdelen moet je ongeveer rond de 190 euro rekenen (olie, oliefilter, oliezeef, kit, schoonmaakmiddel motor, kleppen). En de arbeidsloon reken maar op zo een 8 uur , veel tijd gaat zitten in de carterpan .. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 michaelensascha Geplaatst 17 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2012 iemand wel eens weiss geprobeerd had net gebeld voor auto rx nergens te krijgen ze adviseerde weiss toevoegen bij een warme moter een kwartier laten draaien en dan olie plus filter vervangen klopt dat of toch maar gewoon de auto rx vinden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw-ronald Geplaatst 3 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 3 juni, 2012 Heb afgelopen week de zeef vervangen uit voorzorg, en de carterpan uitgesopt.! Fotos staan in mijn topic.! Gr, Ronald Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ron1965 Geplaatst 3 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 juni, 2012 iemand wel eens weiss geprobeerdhad net gebeld voor auto rx nergens te krijgen ze adviseerde weiss toevoegen bij een warme moter een kwartier laten draaien en dan olie plus filter vervangen klopt dat of toch maar gewoon de auto rx vinden Auto rx kun je alleen maar in Amerika kopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 4 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 4 juni, 2012 Ik heb destijds auto-rx uit de US laten komen, was wel even wat gedoe maar het kan wel. Ik heb nog 1 volle fles over, PM maar bij interesse Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bbart Geplaatst 11 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 juni, 2012 Na lang wikken en wegen wil ik voor de zomervakantie toch maar even de carterpan er onderuit halen om de oliezeef te inspecteren en evt te vervangen (of de complete pomp te vernieuwen voor een meyle HD) Overal vind ik informatie en foto's van de werkzaamheden, maar staat er ook ergens een mooie stap voor stap tutorial met foto's? Vond bij ECS wel een mooie PDF met alle details van de boutjes, maar daar wordt weer niet gepraat over demontage van subframe en motorsteunen? En op andere foto's zie ik het complete voorfront er af liggen.... waarbij anderen weer praten over slechts 2 uur werk?? Dus graag even een duwtje in de goede richting, zodat ik een en ander beter kan inschatten qua tijd en benodigde gereedschappen/onderdelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bbart Geplaatst 11 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 juni, 2012 zie nu ook nog verschil in uitvoering, mijn auto heeft een AWT motor waarvan de oliepomp er heel anders uit ziet.... kan ik nu nog wel uitgaan van dezelde info? of is dit lastiger/eenvoudiger? 'normale' pomp AWT oliepomp Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw-ronald Geplaatst 11 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 juni, 2012 Hallo, Heb vorige week de zeef vervangen zie even mijn topic voor fotos het is 4 uur werk, Subframe en motorsteunen moeten inderdaad los gehaald worden? Gereedschap Doppenset Ring steek sleutels Motor takel is erg handig Inbus set liefst met ratel Groet, Ronald Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bbart Geplaatst 11 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 juni, 2012 Thx, even shoppen bij de dealer hier in Kleve en aan de slag dan maar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bbart Geplaatst 23 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2012 Vanmorgen paar uurtjes aan t stoeien geweest om t carter te demonteren. Helaas (of eigenlijk gelukkig) viel het met de vervuiling erg mee, ik denk dat de autoRX zijn werk heel goed gedaan heeft. Carter zag er tiptop uit onder het olieniveau daarboven wel beetje zwarte aanslag. Zal vanavond wat fotos uploaden, typ nu even vanaf de telefoon. Ben dus blij dat de aanzuigbuis ook nagenoeg schoon was, nu moet ik de rammel/ratel dus ergens anders gaan zoeken. Misschien toch de nokkenas kettingspanner? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 nishaad Geplaatst 11 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2012 Ik heb afgelopen weekend te maken gehad met oliedrukproblemen. Er zijn een heleboel foto's gemaakt die ik heb geplaatst in m'n eigen topic: viewtopic.php?f=104&t=44054&start=15#p543093 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 t3q Geplaatst 2 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 2 juni, 2013 Afgelopen zaterdag op een rit van Rotterdam naar Groningen was ik ook aan de beurt. Oliedruk lampje en STOP melding. Ging gelukkig snel weer weg, bij aankomst oliepeil gecontroleerd en oliepeil was erg laag dus nieuwe olie gehaald en deze bijgevuld. Hierna geen meldingen meer gekregen. Tot op de terugweg na ongeveer een uur weer de melding, auto aan de kant gezet en anwb gebeld en die heeft mij weg laten slepen omdat deze geen risico wilde nemen. De auto staat nu weer thuis, ik denk even op het forum checken wat er precies aan de hand is en het is dus best ernstig omdat ik dus ook het sludgeprobleem heb. Wat nu te doen? Ik lees diverse tips, zoals vervangen carterzeef, aanzuigbuis checken, olie vervangen + oliefilter en uiteraard het blok spoelen. Kan dit bij elke garage? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 2 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 2 juni, 2013 Idd, al de door jou opgesomde dingen doen, moet elke garage kunnen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 t3q Geplaatst 2 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 2 juni, 2013 ok morgen maar is langs bij de garage om even mijn verhaal te doen. Het spoelen is gewoon forte motor flush erin en dan stationair laten lopen en dan olie en filter vervangen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 2 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 2 juni, 2013 Ja, en na de flush alle genoemde onderdelen vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwsp220remon Geplaatst 6 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2013 wat was het resultaat Chris? opgelost nu? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 t3q Geplaatst 7 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 7 juni, 2013 De passie is klaar dus ik ga hem zo ophalen. Heb met de chef van de garage gesproken over een "standaard reparatie deal" voor deze modellen en welke ik dan mag ventileren hier. I'll keep you updated, tot later. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 7 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 7 juni, 2013 Ben benieuwd, lijkt mij ook wel wat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwsp220remon Geplaatst 16 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 juni, 2013 En? Rijdt de auto weer? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 nishaad Geplaatst 17 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2013 En? Rijdt de auto weer? Chris maakt een flinke proefrit denk ik Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwsp220remon Geplaatst 19 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2013 En? Rijdt de auto weer? Chris maakt een flinke proefrit denk ik of niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 t3q Geplaatst 23 juni, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2013 Amigo's, beetje late reactie maar alles is weer in orde. Ik heb het laten doen bij een nieuwe volkswagen garage, Direct Express op Rotterdam Noord. Deze is er speciaal voor Volkswagens van 4 jaar of ouder. De passat is door hun opgehaald met een oplegger bij mij thuis gezien het probleem met de oliedruk, dit vond ik wel een hele goede service. Ik werd netjes elke dag op de hoogte gehouden van de werkzaamheden, de carterpan is uitgebouwd en schoongemaakt, deze was echt heel erg vies door de aangekoekte olie. De oliezeef zat echt helemaal dicht, er was compleet geen oliedruk meer. (Ze hebben foto's gemaakt, die krijg ik nog opgestuurd en zal ik ze posten) Er stond nog een terugroep actie open voor de bobines dus die zijn ook meegenomen onder garantie. Tevens de olie retourleiding van de turbo laten checken. Tevens is het kleppendeksel gereinigd. Gezien ik over 6000KM toch een beurt moest maar gelijk de longlife beurt laten uitvoeren maar dan met 5W40 olie en service interval op 15000KM laten zetten. Ze hebben het geupgrade oliefilter gemonteerd op mijn advies. Tevens heb ik de remvloeistof ook laten verversen, die moest ook nog gebeuren, en nieuwe pedaal rubbers erbij wel zo fijn. Om het af te maken hadden ze nog een actie voor APK dus die ook meegenomen De passat was een dag te laat klaar dus een Up kosteloos als vervanging gekregen. Al met al zeer tevreden met wat ze gedaan hebben en nog enigzins betaalbaar, we hebben netjes de factuur doorgelopen en samen tot een bedrag gekomen. Ook nog een soort setprijs samen gesteld voor andere geïnteresseerden, ik zou die prijs dan nog posten(ik zal is een reminder sturen want heb de richtprijs nog niet ontvangen) De passat rijdt weer als een zonnetje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
ron1965
EDIT 3V: zie voor dit probleem ook onder andere de volgende topics:
viewtopic.php?f=109&t=16799
viewtopic.php?f=109&t=27166
viewtopic.php?f=109&t=27197
viewtopic.php?f=109&t=26822
voor de diverse alternatieve oliefilters voor de 1.8T zie o.a. dit topic:
viewtopic.php?f=109&t=14517
Hallo,
Na het vele lezen hier op het forum over de black sludge toch ook maar effe gekeken onder de olievuldop.
En bij mij dus ook zwarte troep erin.
De olie is volgens mij ook een longlife.
Aangezien ik nog garantie heb op de auto kan ik dit dan tegen de dealer vertellen en moet hij hier iets aan doen?
Ik heb de auto nog niet zo heel lang en nog niet zoveel km gemaakt.
De dealer waar ik hem gekocht heb verkoopt alleen audi en vw en bestaat al heel wat jaren(zal er dus ook wel verstand van hebben).
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
20
13
12
12
Popular Days
21 sep
14
11 feb
11
9 jan
8
10 feb
7
Top Posters For This Question
Vdub 20 posts
DM 13 posts
Dannydude1.8t 12 posts
ron1965 12 posts
Popular Days
21 sep 2009
14 posts
11 feb 2009
11 posts
9 jan 2010
8 posts
10 feb 2009
7 posts
Popular Posts
Errorist
Ja hoor Passanten, ik had het ook met mijn 1.8T Toevallig had ik dit onderwerp gelezen en de week erop gebeurde het bij mij... oliedruk valt weg... lichte paniek, omdat je een melding krijgt dat
Bartman
Mijn auto wordt geflushed as we speak... Hier ook 3 piepjes, een knipperend olielampje en een licht tikkend blok. Mijn garage had ook al onderzoek gedaan dus had de Forte en een groter oliefilter
Dannydude1.8t
De laatste tijd krijg ik regelmatig de melding STOP! in mijn boordcomputer te zien. met daarbij de opmerking OIL pressure en het wel bekende lampje. Ik krijg deze melding steeds als ik het gas flink
Posted Images
177 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten