Ga naar inhoud

Klep / kap airbag passagierszijde sluit niet mooi af


DurkieBoy

Aanbevolen berichten

Ik ben even naar de garage gelopen om bij mijn oude dame te kijken. (1998) Het ziet er net zo uit als bij jou hoor. Dus ik zou ervanuit gaan dat het zo hoort.
Mijn schoonvader (in opleiding: 3 juli ga ik trouwen) heeft ook een Passat (3B Variant TDI 90 pk uit 1998), maar bij hem zit deze klep / kap keurig in het dashboard...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die onderdelen worden volgens mij gemaakt van een soort Polyurethaanschuim en dat materiaal is niet erg vormvast. Inderdaad kan warmte van de zon al leiden tot vervorming, maar ik kan me daarom ook voorstellen dat de toleranties van de fabriek wat dat betreft wat ruimer zijn gesteld. Zodat de klep bij de ene auto mooier aansluit dan bij de andere. Het zou dus heel goed kunnen dat die van jou al vanaf nieuw niet helemaal 100% aansluit en ik denk niet dat daar iets aan te doen is eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De passagiersairbag kan toch ook met de sleutel uitgezet worden? Dan krijg ik 'm sowieso niet om de oren. Weet iemand of dit inderdaad kan en hoe dit moet? Dan blijft ook die andere vraag nog: kan ik deze klep / kap verwijderen en terugplaatsen?

 

Klapt deze klep / kap, wanneer de airbag ploft, open met een schanier of schiet hij eraf... :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

&%@%^E%#$%&^*&*)^!~@#!!!!

Had ik net een uitgebreide reply geschreven klapt het forum eruit :evil:

Nou ja, maar even met copy en paste in veiligheid gebracht...

___

 

OK, was dan even een misverstand :mrgreen:

 

Dit is wat Els@win hierover te melden heeft:

 

- Test-, montage- en reparatiewerkzaamheden mogen alleen door geschoold personeel worden uitgevoerd.

- Bij werkzaamheden aan het airbagsysteem moet de massakabel van de accu worden losgenomen.

Na het losmaken van de accukabels is er geen wachttijd vereist.

Bij het aansluiten van het airbagsysteem op een spanningsbron, mag er geen persoon in de wagen aanwezig zijn.

- Een airbageenheid dient onmiddellijk nadat deze uit de transportverpakking is genomen, te worden ingebouwd.

- Bij onderbreking van de werkzaamheden dient de airbageenheid weer in de transportverpakking te worden teruggelegd.

- Het zonder toezicht laten liggen van de airbageenheid is niet toegestaan.

- Een uitgebouwde airbageenheid moet zodanig worden neergelegd, dat de beklede zijde naar boven is gekeerd.

- Een airbageenheid die op een harde ondergrond is gevallen of beschadigingen vertoont, mag niet meer worden ingebouwd.

- Een niet-geactiveerde airbageenheid dient te worden gemarkeerd en aan de fabrikant te worden teruggestuurd voor verschrotting (hiervoor transportverpakking gebruiken).

 

post-3807-1423823104,3698_thumb.png

– Massakabel van de accu losmaken

 

– Afdekking - ? nr.- van bijrijdersairbag tegengesteld aan de rijrichting van het dashboard trekken (afdekking zit met vier klemmen vast -pijlen-).

– Afdekking naar boven zwenken en zeskantmoeren losdraaien.

ATTENTIE!

Elektrostatische ontladingen kunnen de airbag ongewild activeren. Daarom moet de monteur zich vóór het losmaken van de ontstekings- en massakabel elektrostatisch ontladen. Dit kan b.v. door de carrosserie of de slothaak van het portier even aan te raken.

 

– Zeskantbouten losdraaien, airbageenheid van de steunen verwijderen en stekerverbinding losmaken.

 

Inbouwen

 

Het inbouwen gebeurt in omgekeerde volgorde.

– Contact inschakelen.

ATTENTIE!

Let erop dat zich niemand in de wagen bevindt.

 

– Massakabel van de accu vastmaken

 

Als ik het plaatje zo bekijk valt er helaas niet zoveel aan af te stellen, het lijkt mij een vaste verbinding.

Hoop dat dit wel is wat je wilde weten? :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook Els@win. Dom dat ik hier nog niet naar gekeken had :embarassed:

 

Zal van 't weekend 's proberen. Zo te zien is het omhoog klappen van de afdekking en deze zo mooi mogelijk weer terug plaatsen vrij gemakkelijk en onschulding. Voor de zekerheid dus wel de pluskabel er eventjes af. Heeft dat ook negatieve gevolgen voor andere instellingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden