DurkieBoy Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Zie de foto's: Heeft iemand hier ook ervaring mee? Heeft iemand een oplossing. Heb er al een aantal keren flink op gedrukt enzo, maar het wordt niet beter... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tristan Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Is de airbag d'r een keer uit geweest Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DurkieBoy Geplaatst 8 januari, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Ik hoop en denk 't niet. Waarschijnlijk is de klep / kap door de warmte in de zomer uitgezet. En zit ie dus zo. Maar het is al zo sinds de aanschaf... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jafo Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Ik ben even naar de garage gelopen om bij mijn oude dame te kijken. (1998) Het ziet er net zo uit als bij jou hoor. Dus ik zou ervanuit gaan dat het zo hoort. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DurkieBoy Geplaatst 8 januari, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Ik ben even naar de garage gelopen om bij mijn oude dame te kijken. (1998) Het ziet er net zo uit als bij jou hoor. Dus ik zou ervanuit gaan dat het zo hoort.Mijn schoonvader (in opleiding: 3 juli ga ik trouwen) heeft ook een Passat (3B Variant TDI 90 pk uit 1998), maar bij hem zit deze klep / kap keurig in het dashboard... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Die onderdelen worden volgens mij gemaakt van een soort Polyurethaanschuim en dat materiaal is niet erg vormvast. Inderdaad kan warmte van de zon al leiden tot vervorming, maar ik kan me daarom ook voorstellen dat de toleranties van de fabriek wat dat betreft wat ruimer zijn gesteld. Zodat de klep bij de ene auto mooier aansluit dan bij de andere. Het zou dus heel goed kunnen dat die van jou al vanaf nieuw niet helemaal 100% aansluit en ik denk niet dat daar iets aan te doen is eigenlijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DurkieBoy Geplaatst 8 januari, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Dat is niet helemaal het antwoord waar ik op wachtte Kan ik, zonder dat ik de airbag om m'n oren krijg, de kap eraf halen en proberen deze zo mooi mogelijk weer terug te plaatsen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jafo Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Daar ga ik geen antwoord op geven.......geen flauw idee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DurkieBoy Geplaatst 8 januari, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 De passagiersairbag kan toch ook met de sleutel uitgezet worden? Dan krijg ik 'm sowieso niet om de oren. Weet iemand of dit inderdaad kan en hoe dit moet? Dan blijft ook die andere vraag nog: kan ik deze klep / kap verwijderen en terugplaatsen? Klapt deze klep / kap, wanneer de airbag ploft, open met een schanier of schiet hij eraf... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Domi84 Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 hij sheurt open dacht ik. Dat materiaal is geperforeerd maar dat zie je niet. Het is overigens vrij standaard dat dat stukje vervormd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 &%@%^E%#$%&^*&*)^!~@#!!!! Had ik net een uitgebreide reply geschreven klapt het forum eruit Nou ja, maar even met copy en paste in veiligheid gebracht... ___ OK, was dan even een misverstand Dit is wat Els@win hierover te melden heeft: - Test-, montage- en reparatiewerkzaamheden mogen alleen door geschoold personeel worden uitgevoerd. - Bij werkzaamheden aan het airbagsysteem moet de massakabel van de accu worden losgenomen. Na het losmaken van de accukabels is er geen wachttijd vereist. Bij het aansluiten van het airbagsysteem op een spanningsbron, mag er geen persoon in de wagen aanwezig zijn. - Een airbageenheid dient onmiddellijk nadat deze uit de transportverpakking is genomen, te worden ingebouwd. - Bij onderbreking van de werkzaamheden dient de airbageenheid weer in de transportverpakking te worden teruggelegd. - Het zonder toezicht laten liggen van de airbageenheid is niet toegestaan. - Een uitgebouwde airbageenheid moet zodanig worden neergelegd, dat de beklede zijde naar boven is gekeerd. - Een airbageenheid die op een harde ondergrond is gevallen of beschadigingen vertoont, mag niet meer worden ingebouwd. - Een niet-geactiveerde airbageenheid dient te worden gemarkeerd en aan de fabrikant te worden teruggestuurd voor verschrotting (hiervoor transportverpakking gebruiken). – Massakabel van de accu losmaken – Afdekking - ? nr.- van bijrijdersairbag tegengesteld aan de rijrichting van het dashboard trekken (afdekking zit met vier klemmen vast -pijlen-). – Afdekking naar boven zwenken en zeskantmoeren losdraaien. ATTENTIE! Elektrostatische ontladingen kunnen de airbag ongewild activeren. Daarom moet de monteur zich vóór het losmaken van de ontstekings- en massakabel elektrostatisch ontladen. Dit kan b.v. door de carrosserie of de slothaak van het portier even aan te raken. – Zeskantbouten losdraaien, airbageenheid van de steunen verwijderen en stekerverbinding losmaken. Inbouwen Het inbouwen gebeurt in omgekeerde volgorde. – Contact inschakelen. ATTENTIE! Let erop dat zich niemand in de wagen bevindt. – Massakabel van de accu vastmaken Als ik het plaatje zo bekijk valt er helaas niet zoveel aan af te stellen, het lijkt mij een vaste verbinding. Hoop dat dit wel is wat je wilde weten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DurkieBoy Geplaatst 8 januari, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Heb zelf ook Els@win. Dom dat ik hier nog niet naar gekeken had Zal van 't weekend 's proberen. Zo te zien is het omhoog klappen van de afdekking en deze zo mooi mogelijk weer terug plaatsen vrij gemakkelijk en onschulding. Voor de zekerheid dus wel de pluskabel er eventjes af. Heeft dat ook negatieve gevolgen voor andere instellingen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Domi84 Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Euhm, massakabel staat er. Beide kan natuurlijk ook. En ja, zo links en rechts zullen een aantal dingen hun instellingen vergeten zoals bijvoorbeeld radiozenders. Zal geen negatieve gevolgen hebben verder, alleen voor jou wat werk daarna. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jee13 Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 ik zou ook eerst de - eraf halen, dan pas de plus anders gaat tie zo knetteren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tempelier Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Bij mij komt het hoekje wat omhoog en was voor mij aanleiding voor wat argwaan. Heb helaas niet kunnen achterhalen of die schade heeft gehad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sabo Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Ik ken alleen maar 3B's met niet pas zittende airbag flap op dash. Helaas... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
keek Geplaatst 8 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2009 Bij mijn auto zit hij er ook niet zo mooi vlak in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Turbo-Variant Geplaatst 9 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2009 Hier hetzelfde verhaal, sluit ook voor geen meter aan. Heb er ook weinig vertrouwen in dat ie beter passend te krijgen is, dus nooit een poging gedaan... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jerom Geplaatst 9 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2009 Ook bij mij sluit deze kap niet superstrak in het dashboard en ik heb er ook bijna nog geen gezien waar dit wel zo was. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
esmamaju Geplaatst 9 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2009 mijn 3B heeft het ook, zal wel af fabriek zo zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeroenb Geplaatst 9 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2009 de 3b van mij en mijn ouders net zo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hutspot Geplaatst 9 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2009 Op mijn vorige Passat, type 3B was het niet anders. Nieuw gekocht en over geklaagd in garantie. Antwoord: dit is standaard en kan niet beter afsluiten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TDI-David Geplaatst 9 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2009 Mijn 3BG heeft het ook. De airbag is er nooit uitgeweest. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
iwan Geplaatst 9 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2009 ik kan wel laten zien hoe het er niet uit moet zien (zonder airbags dus, na inbraak) verwijderen duurt schijnbaar maar enkele minuten!. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bink2006 Geplaatst 10 januari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 januari, 2009 Ook bij mij sluit het niet 100%. Heb me er nooit aan gestoord trouwens. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten