Ga naar inhoud

Volgende Volkswagen Passat komt eerder


Joepke

Aanbevolen berichten

facelift%202.jpg

AMSTERDAM - Eerder dan gepland zal Volkswagen de Passat aflossen. Want volgens het Duitse automagazine Auto Motor und Sport (AMS) brengt Volkswagen komend jaar al de volgende editie op de markt. Het huidige model is dan vijf jaar oud.

 

Het Duitse automagazine schrijft dat de Passat komend jaar "grondig onder handen wordt genomen" en spreekt van de volgende generatie. Het lijkt eerder op een ingrijpende facelift, zoals de fabrikant ook op de Golf onlangs heeft doorgevoerd. De fabrikant neemt direct afscheid van het verchroomde front met van de populaire grote middenklasser, dat enkele jaren als familiegezicht is gevoerd.

 

Op technisch vlak verfijnt Volkswagen de boel, terwijl op motorisch gebied grote stappen worden gezet. AMS bericht dat de zescilinders verdwijnen. In plaats van die zespitters verschijnen geblazen viercilinders onder de kap. Aan de basis van het benzine-aanbod staat de oude 1.6 met 102 pk. Daarboven volgt de bekende 1.4 TSI-motor met 122 pk en de sterkere 160 pk-variant met compressor, alsmede een 2.0 TSI (200 pk). Voor de diesels noemt AMS de direct ingespoten common rail-blokken van 1,6 liter (140 pk) en 2,0 liter (170 pk). Een aardgas-motor met turbo en vier cilinders is op de autoshow in Los Angeles aangekondigd en zal leverbaar worden, net als de daar gepresenteerde BlueMotion-types met kleinere motor, betere prestaties en lager verbruik.

 

De opfrisbeurt geldt voor de sedan en Variant. De Passat CC blijft ongewijzigd leverbaar.

 

 

Bron: Autotelegraaf.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

AMSTERDAM - Eerder dan gepland zal Volkswagen de Passat aflossen. Want volgens het Duitse automagazine Auto Motor und Sport (AMS) brengt Volkswagen komend jaar al de volgende editie op de markt. Het huidige model is dan vijf jaar oud.

 

Het Duitse automagazine schrijft dat de Passat komend jaar "grondig onder handen wordt genomen" en spreekt van de volgende generatie. Het lijkt eerder op een ingrijpende facelift, zoals de fabrikant ook op de Golf onlangs heeft doorgevoerd. De fabrikant neemt direct afscheid van het verchroomde front met van de populaire grote middenklasser, dat enkele jaren als familiegezicht is gevoerd.

 

Op technisch vlak verfijnt Volkswagen de boel, terwijl op motorisch gebied grote stappen worden gezet. AMS bericht dat de zescilinders verdwijnen. In plaats van die zespitters verschijnen geblazen viercilinders onder de kap. Aan de basis van het benzine-aanbod staat de oude 1.6 met 102 pk. Daarboven volgt de bekende 1.4 TSI-motor met 122 pk en de sterkere 160 pk-variant met compressor, alsmede een 2.0 TSI (200 pk). Voor de diesels noemt AMS de direct ingespoten common rail-blokken van 1,6 liter (140 pk) en 2,0 liter (170 pk). Een aardgas-motor met turbo en vier cilinders is op de autoshow in Los Angeles aangekondigd en zal leverbaar worden, net als de daar gepresenteerde BlueMotion-types met kleinere motor, betere prestaties en lager verbruik.

 

De opfrisbeurt geldt voor de sedan en Variant. De Passat CC blijft ongewijzigd leverbaar.

 

 

Bron: Autotelegraaf.nl

 

gaat er dan ongeveer zo uit zien,

post-4548-1423823102,6043_thumb.jpg

post-4548-1423823102,6668_thumb.jpg

post-4548-1423823102,6824_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat zitten rondneuzen, en kom overal exact hetzelfde verhaal tegen over de facelift (knip/plakwerk) en dat lijkt op een en dezelfde bron waar het over de 1.6 wellicht fout staat (nogmaals: zou best kunnen 140pk uit de 1.6tdi).

 

een bron vermoedt wat anders, en denkt aan 110pk voor de 1.6: http://www.zibb.nl/10243248/Auto/Auto-nieuws/Auto-nieuwsbericht/Nieuwe-Volkswagen-Passat-komt-al-in-2010.htm

 

Lijkt mij ook logischer; de 1.6tdi is nauwelijks leverbaar/net geintroduceerd met 90pk, en wordt gezien als de opvolger voor de vertrouwde 1.9 105pk. Dan is een 1.6 110pk redelijk logisch, daarna de 2.0 120pk/143/170.

Deze 1.6tdi kan dan weer goed concurreren met de 1.6HDI van peugeot (90/110pk) en 1.5DCI (106pk?) van renault

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiterlijk wel duidelijk een vw, beetje verder in de trend van de golf 6. Beetje saai, maar lijkt zo op het eerste gezicht niks mis mee. Als je zo'n futuristische jappenauto hebt is tie binnen een paar jaar al 'uit', terwijl ik dat van de oudere vw's nog niet vind (meer tijdloos).

 

Wel jammer vind ik het verdwijnen van de 6 pitters, was ik toch voor een opvolger (ooit) wel aan het overwegen.

M'n vriendin vind nu ook al dat er 4 cyl's te weinig in de auto zitten :P

(ja die is duidelijk fan van groot, lomp en v8's) :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden