Ga naar inhoud

unibox

Members
  • Aantal items

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over unibox

  • Verjaardag 03-06-1979

Profile Information

  • Plaats
    Nederland

unibox's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik heb nu een passat 1.9PD 105pk (BJ 2007), nu is het tijd om een nieuwe wagen te kiezen en ik vroeg mij af hoe die nieuwe 2.0 Bluemotion 110pk rijd tegenover de oude? Normaal ging ik de 136pk of 143 kiezen, maar met de crisis zijn de prijzen de lucht in gegaan Het is leasing, dus chippen is geen optie (persoonlijk).
  2. Grrr ik moet in augustus mijn passat vervangen, maar hij is er nog niet
  3. Blijkbaar staat de VW Passat BlueTDI met 143pk en lagere CO² uitstoot al op www.vw.de. Ik vraag me af wanneer hij bij ons beschikbaar komt, moet namelijk in juli een nieuwe wagen bestellen
  4. Spijtig is dat! Ik moest binnenkort een nieuwe passat bestellen, maar dan gaat dit het oude model nog zijn een ouder model bestellen als je weet dat het nieuwe er zit aan te komen is ... lullig. Dan maar een C5 ofzo, bah! Ook lullig.
  5. Wegens het af en toe schokken van mijn passat (model 2008) heeft de vw garage (onder garantie) een EGR plaatje geplaatst met een gaatje er in (van 8mm dacht ik, je kan het hier wel ergens vinden op het forum). Ik moet zeggen dat dit het probleem niet alleen oploste, de wagen reed ook stukken beter. Het gaatje zorgt ervoor dat je boordcomputer niet begint te klagen trouwens...
  6. Ik heb een 1.9 TDI, van't werk dus ik chip hem liever niet. Tot nu toe nog steeds geen spijt van het afdoppen (met 9mm gaatje), vermogens verlies of winst merk ik niet. Ben een sportieve chaufeur, maar betrap mezelf wel steeds meer in lagere toeren te rijden. Scherp bochtje of een parking oprijden, aanschuiven in de fille ... steeds naar éérste gaan is in deze omstandigheden verschrikkelijk beu en nu kan ik gerust in 2de blijven tuffen
  7. Ja auto was vorige week vrijdag terug van de garage, ik post dit nu pas omdat ik een week met een polo benzine gereden heb en de passat was toch terug wennen... Dus nu heb ik een EGR plaatje met een gaatje in van 9mm, ik moet zeggen dat de problemen opgelost zijn & dat hij beter rijd dan voordien, vooral bij lagere rpm zone (onder de turbo). Ik moet er ook wel bij zeggen dat hij belange niet zo goed rijd als toen de EGR volledig afgedopt was... Het 9mm gaatje, maakt dus wel een verschil.
  8. Lees dit eens: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Persoonlijk geloof ik het, maar je gaat met een lease wagen niet zover gaan dat je zonder nog maar 1km te rijden de olie vervangt door niet-synthetische, 30km gaat racen (1ste, 2de, 3de, 4de en dan 4de, 3de, 2de, 1ste, ....) om dan de olie + filter terug te vervangen
  9. De garage heeft als oplossing de EGR dan toch afgedopt, maar een gaatje in gelaten van 9mm. Hij is nu nog binnen voor koetswerk herstelling, I'll keep you posted!
  10. Nog een slachtoffer Ik had juist hetzelfde probleem, ze hebben in de garage de EGR afgedopt om 2 weken test te rijden. Moet zeggen dat niet alleen het probleem rond de 2000rpm opgelost is, hij rijd over gans de lijn stukken vlotter. Dag & nacht verschil, ongelooflijk gewoon. Vandaag wagen terug binnen gedaan, EGR klep blijkt niet goed te sluiten bij lage toeren. Garagisten vinden dat EGR systeem maar niets, veel problemen mee & inderdaad de wagen rijd sowieso minder vlot. Bij hun eigen wagen doppen ze die ook allemaal af, maar bij de mijne gaan ze de EGR klep repareren Ze mogen hem niet afdoppen. Als ik merk dat hij minder vlot rijd, steek ik onmiddelijk zelf een plaatje. Of dat de boordcomputer nu error geef of niet, foert!
  11. Zoals ik in mijn vorig toppic beschreef hier heeft de garage mijn EGR afgedopt, met enorme verbetering als gevolg maar ook een motorstoring waarschuwing in de boordcomputer. Nu voeg ik me af waar de EGR afgedopt kan worden? Ik was er bijna zeker van dat ik het wist ... maar ik zie dat ze daar niet aan geweest zijn! Eerste foto volledige motor, waar het EGR plaatje volgens mij zit zie je in het rood: Tweede foto, waar het EGR plaatje volgens mij zit in detail:
  12. Thanks voor de tip met het plaatje Speedyace, ik vraag me alleen af of het lampje gaat blijven branden als het mislukt & ik er een groter gaatje in maak? Anders gaat de garage weer zagen (bedrijfswagen).
  13. Zie mijn topic: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=23542
  14. Naar aanleiding van een probleem met mijn nieuwe passat, zie http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=19884&highlight=. Heeft de garage de EGR afgedopt om te zien of ik het probleem nog steeds heb, het is een tijdelijke test van 2 weken & mijn motorstoring lampje brand. Nu moet ik zeggen dat buiten een oplossing voor de schokjes, de auto fenomenaal beter rijd! Hij is een beetje, maar merkelijk krachtiger & rijd een heel stuk vlotter. Voorbeelden: * Vertrekken verloopt vlotter, minder lang koppeling/gas spelen. Ik kan zelfs schappelijk in 2de vertrekken of door de fille tuffen in 2de (handig). Vroeger moest ik de motor echt voeden zoals een benzine, ook als ik nog aan het bollen was. * Scherpe bocht van 90° in 2de, koppeling/gas spelen niet meer nodig. Sterker nog ik kan dat nu zelfs in 4de, ok het is traag maar ik moet niet koppelen. * Op schakelen & naar een rpm zone onder de turbo (2000rpm) verloopt vlotter. De motor kreeg m.a.w. merkelijk teveel uitlaatgassen te verwerken i.p.v. zuurstof op de verkeerde momenten. Nu vraag ik me af of de wagen zo goed zal rijden als ze de klep fixen, of komt dit echt door het feit dat hij afgedopt is?
  15. AHA! Ik heb deze winter het middel tegen vorst gevonden Ben in de Total om een fles (5l) ruitenwisservloeistof geweest, het blauwe spul zou pas bij -20° vervriezen. Daarmee heb ik uiteraard mijn reservoir aangevuld, maar ik heb de overschot in een fles met sproeikop gegoten (zo'n fles waar vroeger een schoonmaak product in zat). Als mijn venster vervrozen is sproei ik enkele keren en het ijs verdwijnd onmiddelijk, bovendien denk ik met dit restje de hele winter te doen. Je hebt echt niet veel nodig.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden