Ga naar inhoud
  • 0

weet de dealer ook van de mogelijkheden van een vw?


Arno

Vraag

Nu heb ik wederom een nieuwe auto gekocht bij VW maar nergens laat de dealer blijken dattie me terwille kan zijn inzake instellingen van de centrale vergrendeling en/of het uitschakelen van de laatste slag van de ruitenwissers. ook het aanzetten van het trailer stabiliteit programma was hen een raadsel.

Het verhaal komt elke keer neer op het feit dat de auto zo afgeleverd word en er geen alternatieven gedaan worden.

waarom zouden ze doen zo? ik begrijp dat niet goed. :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet wat dat is met die dealers tegenwoordig ..

Ik belandde gisteren weer in de oeverloze-nieuwe-auto discussie omtrent uitschakelen vd gordelpiep; dan krijg je geneuzel over dat dat niet mag blah blah claims in geval van door de ruit vliegen e.d. Zit voor mij in dezelfde hoek als Philip Morris aanklagen als je longkanker hebt na 45jr roken; we zitten toch niet in de USA !??!? Panisch gedoe ... harder dan 120km/u kan ook dodelijk zijn, maar dat kan die auto dan weer wel ..

Tip was om op de sloop een gordelding te scoren .. ik zei nog dat VW die er dan bij mag leveren.

 

Ik koop verdomme een tosti-apparaat van 35.000 EUR, maar mag niet bepalen wat ik op mijn tosti doe ..

Moet dan maar via een VAG-COM goeroe .. en wee de monteur die dat ooit recht zet ..

 

Ik denk dat het gros gewoon niet van de hoed en de rand weet ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik denk dat het gros gewoon niet van de hoed en de rand weet ..

 

ik denk dat dat de kern van het verhaal is. Je moet maar net een dealer / monteur treffen die interesse en kennis heeft op dit gebied. Ik denk dat de meeste werknemers van VW meer bezig zullen (moeten) zijn met verkooptargets en produktie draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de meeste dealers treft je verkopers en monteurs aan; bij sommige dealers servicegerichte verkopers of fanatieke liefhebbers in de werkplaats die dit voor je uitzoeken en regelen met een vriendelijk en begrijpelijk gezicht.

 

Bij die laatste categorie blijf ik terugkomen en gun hen een opdracht, de eerste rij ik nog voorbij met een lekke band...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga al vanaf het moment dat ik in duitsland woon naar de zelfde dealer (VW in meppen), doen nergens moeilijk over.

Heb nu dan toevallig de 3bg bij een andere dealer (VW Dorpen) gekocht omdat hun er geen diesel hadden staan en ik niet wou/kon niet wachten, ook bij die garage geen gezeur alles kan en mag als het binnen de duitse wet past.

Ook vind ik de kosten die beide hanteren een stuk normaler dan de asociale bedragen die de nl dealers hanteren en ze gebruiken allemaal dezellfde materialen en gereedschappen.

 

En ik vind de kennis van de Duitse merken dealers in duitsland stukken beter dan in nederland, waar dat aan ligt weet ik niet maar ze doen nergens moeilijk over,

 

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ga al vanaf het moment dat ik in duitsland woon naar de zelfde dealer (VW in meppen), doen nergens moeilijk over.

Heb nu dan toevallig de 3bg bij een andere dealer (VW Dorpen) gekocht omdat hun er geen diesel hadden staan en ik niet wou/kon niet wachten, ook bij die garage geen gezeur alles kan en mag als het binnen de duitse wet past.

Ook vind ik de kosten die beide hanteren een stuk normaler dan de asociale bedragen die de nl dealers hanteren en ze gebruiken allemaal dezellfde materialen en gereedschappen.

 

En ik vind de kennis van de Duitse merken dealers in duitsland stukken beter dan in nederland, waar dat aan ligt weet ik niet maar ze doen nergens moeilijk over,

 

Patrick

 

Volgens mij is het gewoon mentaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook moet je niet vergeten dat de Nederlandse regering de belastingdruk aardig hoog heeft liggen op nieuwe auto's. Er valt voor dealers tegenwoordig weinig te verdienen. Vanuit de importeur worden weer andere restricties opgelegd. Hierdoor krijg je dat er aan alle kanten geknepen wordt, zowel in kennis als in klantvriendelijkheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij licht het toch simpeler wat betreft de instellingen.

 

Een auto wordt voor Europa (of zelfs NL) nu eenmaal in een bepaalde setting verkocht en daar willen ze niet van afwijken.

 

Dat er verkoopgrage verkopers zijn die niets met auto`s hebben en dito "service"monteurs dat staat als een paal boven water. Gelukkig heb je ook enthousiaste verkopers (ook als je de auto eenmaal hebt gekocht) en dito Servicemonteurs met hart voor de zaak (auto en merk).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik denk dat het inkoops verhaal wel mee valt want de fabrikanten hebben speciaal voor het NL BPM verhaal een lagere prijs...

Dus dat compenseert wel.

 

Maar ik denk dat het kwa software mogelijkheden gewoon gebrek aan kennis van de mogelijkheden is.

 

Zeg nou zelf weten jullie op je werk ALLE functies van je windows/office ? (of welke andere software je dan ook gebruikt)

Ik zou het erger vinden als een monteur niet weet hoe hij de gasklep weer op nul stand brengt of niet uit zijn hoofd weet hoe je de service melding er uit haalt als al die speciale dingen.

 

Het trieste is echter dat ze dat niet erkennen en er maar een kaboutertjes en bosgnoompjes verhaal omheen hangen dat het niet toegestaan is e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook moet je niet vergeten dat de Nederlandse regering de belastingdruk aardig hoog heeft liggen op nieuwe auto's. Er valt voor dealers tegenwoordig weinig te verdienen. Vanuit de importeur worden weer andere restricties opgelegd. Hierdoor krijg je dat er aan alle kanten geknepen wordt, zowel in kennis als in klantvriendelijkheid

 

Ik ga een beetje met je mee. Maar je bent en blijft een klant. En die klant geeft toch een 40.000 uit aan een nieuwe auto. Dan mag je toch wel een klein beetje service verwachten. Ik heb nu mijn eigen dealer er ook uit gezet. Hij kon weer geen leuke prijs maken voor mijn nieuwe Passat. En ik ben benieuwd hoe de nieuwe dealer het gaat doen voor me. Ik heb al een lijstje met VAGCOM aanpassingen die erin moeten...... Linksom of rechtsom! Klinkt misschien arrogant maar ik ben klant. (rijmt nog ook! :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden