Ga naar inhoud

De stationcar als 'must have' gezinsauto !?


sequence

Aanbevolen berichten

We hebben hemook vanwege ruimte. Kind en grote hond maar de enige echte reden is.

 

Parmaham (hele), parma kaas, koek enz enz de halve italiaanse supermarkt gaat mee naar huis als we in Italie zijn.

 

We vinden ook mooier om eerlijk te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Als vader van twee kleine dochters (2 1/2 jaar en 8 mnd), bezitter van een tweelingkinderwagen, loopwagen, reiswieg, maxi cosi's, tassen schone kinderkleertjes, flesjes, potjes, luiers, schoonmaakdoekjes en speelgoed kan ik zeggen dat ik trevreden ben met de Passat sedan en dat ik tot nu toe nog nooit "nee" heb hoeven zeggen omdat iets niet meer pastte.

 

Dat was anders toen we nog maar 1 meisje hadden en alle spullen moesten vervoeren in een Laguna station. Toen werd er regelmatig "nee" geroepen.

 

Zoals ik het zie is het dus voornamelijk een kwestie van voorkeur voor een bepaald model wat de doorslag geeft. De ruimte is nagenoeg gelijk, tenzij je tot boven de achterbank gaat stapelen. Indien je dat doet raad ik je aan om eens verder te kijken op de Volkswagen menukaart en misschien te kiezen voor een transporter. :lol:

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring qua sedan.

Ik heb net als Oliver nog praktisch nooit iets niet mee gekregen. De enige keer dat dat wel moest dan was dat met dusdanige spullen dat ik dat ook niet eens in mijn auto wilde hebben. En dan pakte ik gewoon het laadbakkie van mijn vader.

Verder sleep ik echt alles mee in dat ding,. Bankie plat, en een zee van ruimte ligt voor u. Kinderwagens, van die moderne grote dus, bouwmarktlengtes, koffers, reistassen, kinderwagens+ kratten bier + AH Bigshopper-boodschappentassen. Zolang je de kinderwagen en het campingbedje maar wel inklapt, GEEN PROBLEEM !! :lol:

Ik had nog een dakkoffer van m'n golf en daar heb ik toen direct dakdragers bij gekocht voor deze Passat, maar in 3 jaar nog nooit nodig gehad.

Kortom de 3BG Sedan is het voor mij helemaal. Mooi model, sportieve uitstraling, strak, minder rumoerig, een echte auto.

En ook alle parmaham, kaas, hengels, duikspullen, goltassen, kinderen bouwmarktzooi passen hier perfect in. Het lijkt net of een passat-sedan er bekaaid vanaf komt wat betreft de kofferbak.

Heb je een hond, model medium of groter dan is een variant natuurlijk de oplossing, maar anders zie ik niet in waarom geen sedan.

En Variantrijders ... mag ik u eraan herinneren dat spullen toch niet zo hoog opgestapeld mogen worden dat uw achteruitzicht wordt ontnomen en dat dit ook nog eens onveilig is bij een evt. aanrijding.... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

....

...

En Variantrijders ... mag ik u eraan herinneren dat spullen toch niet zo hoog opgestapeld mogen worden dat uw achteruitzicht wordt ontnomen en dat dit ook nog eens onveilig is bij een evt. aanrijding....

 

En waarom dan wel niet, ik heb gewoon een rechterbuitenspiegel dus mag de achterruit potdicht zitten, wat betreft ongevalveiligheid heb je gelijk in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook wel dat iedereen als 1e voor het model kiest wat diegene mooi vindt en daarna oordeeld over het laadvermogen/ toegankelijkheid van de auto.

Daarbij is wel mijn ervaring dat bv. 10 duikflessen en overige duikspullen ook heus wel in een sedan te krijgen zijn maar in mijn variant pakt het gewoonweg een stuk handiger in. (en ik kan lekker onder de klep zitten als het regent :wink: )

Maar als mijn voorkeur een sedan zou zij qua uiterlijk zou dat inpakken ook geen belemmering zijn denk ik.

We kiezen toch voor schoonheid naar smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel..

 

Je hebt een kleine. De reisweig en later de wandelwagen moet makkelijk in en uit.

 

Je hebt een middelgrote hond.

 

Je bent fanatiek sportvisser.

 

Ja, dan heb je bijvoorbeeld een station

 

;)

 

Wij hebben een sedan én een kleintje van 17 maanden.

Ik moet zeggen dat de sedan makkelijk een best wel forse

wandelwagen kan opslokken in de achterbak met daarbij nog

de wekelijkse boodschappen, dus als je een kind hebt

vind ik dat je niet perse een station hoeft te hebben.

 

Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt..

 

Maar Loeka gaat wel erg piepen als ie in jouw kofferbak zit hoor..

 

:D

 

En inderdaad.. Er hoeft niks..

 

;)

 

 

LOL :D en Loeka ziet erg weinig achterin een achterbak

van een sedan onderweg!

 

Ik bedoel eigenlijk dat het voor ons gebruik met een

kleine niet veel uitmaakt.

 

Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sedan rijders zijn duidelijk in de minderheid.

Ik rijd zelf ook sedan omdat ik zo'n station helaas oerlelijk vind.

Helaas de passat station nog wat erger als de andere merken.

Het is echt zo'n blik om te zien..

 

Nu wij een leuke dochter hebben van 1.5 jaar..en over 20 weken de 2e verwacht wordt knijp ik hem al voor het ruimtegebrek wat er aan zit te komen.

1 Buggie mee voor de oudtse..kinderwagen+bak mee voor de jongste...

En dan nog je boodschappen tassen kwijt ?? :( ...dit gaat geheid problemen geven.

Toch wordt onze volgende passat weer een sedan :)

Liever 1x in de week vloeken en emmeren wegens ruimte gebrek maar een lust voor het oog dan andersom ;)

 

Mvrgr.Melvin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Voor ons is de variant geen "Mode" wagen. Onze 2 meiden zijn de babyjaren inmiddels gepasseerd (7 en 10). De ruimt is zeer welkom, ook de op de achterbank. Als de kinderzitjes er uitzijn, zijn de bovenbenen van de kinderen vaak te kort voor de lengte van de stoelen. De passat was een van de weinige auto's die en een grote "kofferbak" had en daarnaast nog voldoende ruimte tussen de voorstoelen en de achterbank. Zelf ben ik een Volvo rijder (S60), dit vanwege het model. Zelf had ik gekozen voor een V70 als tweede auto, maar moeder de vrouw wilde een auto waarvan de dealer dichterbij ons huis zat. De keus is destijds een 1.8T Variant geworden 130k km terug. We hebben nog geen moment spijt gehad.

 

Goed, brengt me gelijk op een wellicht nieuw topic, na 7 jaar trouwe dienst gaat onze globetrotter ons verlaten. Wat is een waardige vervanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben blij dat er 2 foto bij het begin van de topic staan als je gaat vergelijken zit er toch een pracht van een lijn in de variant de passat leent zich echt perfect om een station van te maken :D hier moet je het mee eens zijn

 

De Passat is absoluut één van de mooiste stations (ik bedoel eigenlijk één van de minst lelijke ;)) Maar een station is en blijft nu eenmaal een vierkant hok. :P

 

Een station is meestal ontworpen uit praktische doeleinden, er zijn een paar uitzonderingen zoals de Alfa 156 Sportwagon maar daar kun je ook niets in kwijt....

 

De Chrysler 300C Touring is denk ik mooi en redelijk praktisch...

 

300clinksachter9oy.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dus een passat sedan tot afgelopen december en die heb ik ingeruild tegen een variant want de tweeling wagen kon er dus mooi niet in. En aangezien ik de tweeling binnen een paar dagen verwacht is het toch wel handig als ze mee kunnen incl wagen ( en de rest van de rommel).

En met een paar aardige wielen krijg je hem toch best sportief.

post-1540-1423821976,6379_thumb.jpg

post-1540-1423821976,716_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden