Ga naar inhoud

major

Members
  • Aantal items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over major

  • Verjaardag 10-09-1964

major's Achievements

0

Community reputatie

  1. Klinkt bekent... In de 1.8T heb ik nooit hoeven terugschakelen bij lage toeren en het oprijden van een (stevige) heuvel. Deze 2.3 moet echt op toeren gehouden worden anders zakt hij echt in!! Ik zal er bij de eerstvolgende beurt bij de dealer wel een opmerking over plaatsen.
  2. Inlaatfilter als in luchtfilter? Is misschien wel een optie, hij "duikt" een beetje, je weet wel, je geeft gas vanuit 800 / 1000 toeren en gaat hij eerst inhouden voordat hij langzaam op gang komt. Vanaf +/- 1.700 tot 2.000 toeren komt hij wel een beetje los. Pas bij 2.500 tot 3.000 heb je het gevoel dat er een 2.3L in zit. Momenteel heeft hij er 155.000 km op zitten, maar dat is voor dit soort auto's eigenlijk niet veel. gr. marcel.
  3. Hay, Vorige maand hebben we onze oude Passat 1.8T variant ingeruild voor een nieuwere 2.3L. Mooi ding uit 2004. We zijn er gelijk maar mee op vakantie geweest en 4.000 km mee gereden. (dan weten we gelijk waar we aan toe zijn). Wat mij opvalt is dat deze veel minder alert reageerd dan de 1.8T. onder de 3.000 toeren is hij gewoonweg niet vooruit te branden. Is dit gebruikelijk ??? gr, marcel.
  4. Even een misverstand uit de wereld uit helpen. De volvo is zakelijk 3.5 jaar, 90k en gaat er medio 2006 (daarvoor reed ik Rover). Hij word vervangen voor een audi. De globetrotter is prive (passat) en word vervangen voor een passat variant ?
  5. Voor ons is de variant geen "Mode" wagen. Onze 2 meiden zijn de babyjaren inmiddels gepasseerd (7 en 10). De ruimt is zeer welkom, ook de op de achterbank. Als de kinderzitjes er uitzijn, zijn de bovenbenen van de kinderen vaak te kort voor de lengte van de stoelen. De passat was een van de weinige auto's die en een grote "kofferbak" had en daarnaast nog voldoende ruimte tussen de voorstoelen en de achterbank. Zelf ben ik een Volvo rijder (S60), dit vanwege het model. Zelf had ik gekozen voor een V70 als tweede auto, maar moeder de vrouw wilde een auto waarvan de dealer dichterbij ons huis zat. De keus is destijds een 1.8T Variant geworden 130k km terug. We hebben nog geen moment spijt gehad. Goed, brengt me gelijk op een wellicht nieuw topic, na 7 jaar trouwe dienst gaat onze globetrotter ons verlaten. Wat is een waardige vervanger?
  6. major

    1.8T VAG motor

    Bedank allemaal, Ik ben effe op vakantie geweest. Ik ken de oplossingen met de ford bakken en de adapterplaat soms gaat er zelfs nog een quaife set in om het vermogen te behappen. Eigenlijk ben ik een VW/Audi liefhebber en zoek dus iets in die richting. MVG, Mar[/i]
  7. major

    1.8T VAG motor

    Hoi, Ik ben bezig een lotus (s7) te bouwen. (MK Indy frame voor de liefhebber). Nu denk je wat doet I dan hier!!!!!. Dat zal ik uitleggen. Ik heb momneteel de keus tussen een Duratec blok en een 1.8T VAG blok. Mijn voorkeur gaar uit naar een 1.8T. Er is echter 1 catch, er moet een achterwiel aandrijf bak op en de motor moet in de lengte richting staan. Dat laatste is niet zo moeilijk (in de lengterichting) maar de bak wel. Er kan een Borg Warner T5 op of een T9 maar dat zijn geen VAG bakken. Audi heeft quatro bakken, maar ik wil alleen achterwiel aandrijving. Wie heeft hier info over? mar
  8. Hoi, Een nieuwe gebruiker van het forum sinds vandaag. Mijn complimenten er staan wel wat bruikbare dingen op. Maar goed hier de vraag, ik heb al diverse jaren een prima Passat variant 1.8t. 123.000 km, (eigenlijk is ie van mijn vrouw). Meestal gaat hij als de gesmeerde bliksem, maar gevoelsmatig houd hij ook regelmatig in. (ik denk de turbo). Als ie een beurt heeft gehad, loop het redelijk soepel, na 5000 km lijkt het of de turbo in gaat houden en wisselend op 3500 of 4000 toeren pas start mee te werken. Heeft iemand hier ervaring mee?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden