Ga naar inhoud

De stationcar als 'must have' gezinsauto !?


sequence

Aanbevolen berichten

Even voorop gesteld, ik heb altijd een zwak gehad voor de sedan en een lichte afkeer van stationcars. En waarom, een auto moet een model hebben, een mooie lijn en geen busje-syndroom ;)

 

Het lijkt wel een verplichting om als gezin, dus zodra er een baby in beeld komt een stationcar als minimale vervoermiddel te bezitten. Zelf heb ik altijd vooropgesteld dat dit geen optie is voor mij. En nu met twee kleine kinderen past nog steeds alles prima in de kofferbak van de sedan.

 

Mijn vraag is dan ook, wie van de Variant bezitters heeft deze echt om de ruimte ? En dan niet voor die ene keer dat het ook in een aanhanger had gekund. ;)

 

pas4v6_a.jpg

pas41_a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wij reden vroeger ook altijd Sedans. Onze laatste was een Audi 80 op LPG. (tank in de kofferbak..) Gezien het feit dat wij vaak op bezoek gingen bij kenissen in Friesland voor meerdere daagjes, was een stationcar dus wel handig met 2 kids. Mijn ouders kochten dus een Golf Variant. De ruimte hebben we vaak genoeg benut.

 

Bij de zoektocht naar een opvolger voor de Golf, stond ik erop dat dit een station zou worden. Liefst een Passat Variant. De ruimte gebruiken we in principe nog steeds volop. Voor vakantie nauwelijks meer, maar mijn hobby vereiste toch ook wel een station. Daarnaast is het voor mijn vaders werk ook nooit weg. Zo nu en dan moet hij wel eens iets (groots) meenemen, en dan is een Passat Variant toch wel ideaal.

 

Ik moet overigens zeggen, dat ik zelf gewoon een zwak heb voor stationcars. Ik vind het gewoon mooier. Het is overigens ook makkelijker voor mijn andere hobby, namelijk In Car Entertainment. Een Sedan is dan qua subwooferplaatsing minder ideaal...

 

Naja, een heel verhaal... Conclusie die je kan trekken, is dat we de de ruimte (op DIT moment, en ten tijde van aanschaf) misschien niet echt hard nodig hadden. Kozen meer een Variant vanwege het esthetische aspect. Nu we de ruimte hebben, wordt deze overigens volop benut. (onder andere door 2 flinke subwoofers. ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een grote kinderwagen die niet in mijn Golf paste.

 

Nog maar niet te spreken wat ik alles moet meeslepen als ik bij opa en oma of pake en beppe op bezoek moet in Grûn of Fryslan.

 

Ook handig als ik ga klussen, hout halen enzo.

 

 

Bovendien.. 't is best wel mooi zo'n lange wagen.

 

gr ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een grote kinderwagen die niet in mijn Golf paste.

 

Nog maar niet te spreken wat ik alles moet meeslepen als ik bij opa en oma of pake en beppe op bezoek moet in Grûn of Fryslan.

 

Ook handig als ik ga klussen, hout halen enzo.

 

 

Bovendien.. 't is best wel mooi zo'n lange wagen.

 

gr ;)

 

Optisch lijkt ie wel langer, maar wil je geloven dat de sedan 2cm langer is als we het over een 3BG hebben.... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog maar 21 jaar jong en kinderen.. moet er nog niet aan denken! :D

 

Ik ben altijd gek geweest op stations. Dit begon met de v70 van schoonpa en de rs4 uit boekjes.

 

Ik koop geen variant voor de ruimte. Dit betekent niet dat het soms verrekte handig is. Servers achterin of whatever. En een variant is een prachtige klankkast :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste vind ik de Variant mooier dan de Sedan, ten tweede is de ruimte heel erg makkelijk. Ik vis geregeld op karper. Iemand die op karper vist, weet hoeveel "troep"je meeneemt om een weekendje langs het water te zitten.

Had ik al gezegd, dat ik de Variant gewoon veel mooier vind dan de Sedan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Een eventuele ''verplichting' daar geef ik niks om. Ook ik heb jaren een sedan gereden. De laatste voor mij was toevallig ook een audi 80 op lpg. Heerlijke auto maar de kofferbak was shit. Daarom en om het simpele feit dat je af en toe ook ns wat groots kunt vervoeren ben ik overgestapt op een station. Ik vind het trouwens niet echt handig om steeds een aanhanger aan te koppelen (heb dr wel 1).

 

Ik vind eerlijk gezegd de looks van veel stations ook mooi(er). Geldt niet voor iedere auto. De passat, want daar gaat deze site over, moet naar mijn gevoel ook een beetje opgeleukt worden om er als sedan een extra lekkere bak van te maken. Kaal vind ik em minder.

 

Smaken verschillen. Trouwens een sedan rijdt over het algemeen wel ff iets lekkerder. Is rustiger en vaak iets strakker op de weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb mijn stationwagen gekocht, na dat die sedan niet meer had, ook voor vakantie.

Ik heb maar 1 kind, maar je wil niet weten wat voor een rommel ik mee moet nemen.

Kinderwagen, campingbed, grote shoppingbag met speelgoed en niet vergeten de pampers,

dit past nog net in een sedan en dan gaan we alleen maar een dagje naar familie in Amsterdam.

Wil je niet weten wat er allemaal nog mee moet met vakantie.

Doe ook wel eens aan doe het zelven, en dat is ook verdomd handig als je alles ook weer mee kan nemen.

En het is echt een mooie wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een variant is inderdaad veel makelijker en het geeft ook een ruimtelijker gevoel als je achterin zit( zit zelf gelukkig aan het stuur :D ) en met duiken is het zeker verrekte handig en op een variant zit teminste een mooie roofrail en je kunt er een mooie dak spoiler opzetten in plaats van een spoilertje op de kofferbak :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb doe de sedan weg en de variant komt er voor terug. Het is gewoon makkelijker. Wij hebben twee honden, maar die kunnen ook in de auto van mijn vrouw (Golf III Variant). Sedan ziet er sportiever uit, maar een Variant heeft mijn voorkeur en een beetje opgetuigd, doet hij zeker niet onder voor een sedan.

 

Gr. Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wij hebben gekozen voor de variant...

3 kinderen, op vakantie met de auto naar Spanje, zakelijk grote spullen vervoeren etc.

Ik moet ook toegeven dat ik een variant mooier qua belijning vindt.

Ook ik was verwoed karpervisser (de grote jongens zwemmen dichter bij huis dan je denkt :lol:) en doe aan duiken (AI). Echter wegens tijdgebrek komt het laatste op dit moment niet echt vaak voor.

 

Ben er iig erg content mee :!:

 

Grtz Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Sedan is dan qua subwooferplaatsing minder ideaal...

 

Is er uit de dichte kofferbak van een sedan niet meer te halen dan de oneindig grote kofferbak van een variant ?

 

De subjes achterin mijn Golf hatch konden daar meer druk zetten dan onder het afdekzeil van de Passat variant..

 

:?

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. je neemt zoveel mee als je ruimte hebt .. dus ook al heb je hobbies, kinderen etc etc het past met een beetje goede wil best in een sedan, desnoods met een extra skikoffert bovenop je toges.

 

Ik rijdt een variant en ik kan wel stellen dat ik de extra ruimte tov een sedan wel degelijk gebruik, maar echt nodig is het niet, ware het niet dat ik ook de variant mooi gelijnd vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken vind ik de sedan altijd het mooiste model in een serie. Echter heb ik dit bij de VW Passat niet. Daar vind ik persoonlijk de sedan erg saaitjes uitzien.

 

Voor de Passat heb ik de Alfa 155 gehad. En daar konden we wel onze 2 honden istoppen, echter was dit echt proppen, en het was ook niet goed voor de achterbank z'n bekleding. Dus Variant. Alles past erin, zonder dat je banken en dergelike moet gaan afklappen, en/of afdekken. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden