Ga naar inhoud

XteeZ

Members
  • Aantal items

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over XteeZ

  • Verjaardag 15-03-1973

XteeZ's Achievements

0

Community reputatie

  1. -Wie denkt aan iets anders? Ik en met mij een aantal anderen dachten niks anders. Maar na het plaatsen van een nieuwe thermostaat bleef het probleem bestaan. Bleek dus de waterpomp te zijn. Deze lag in stukjes in het huis. Nieuwe waterpomp.... en voila, weer als een zonnetje
  2. Daar zit em het verschil. Zoals ik zei zit dat ding onder het inlaatspruitstuk. Zie fotos. Hier zit ie achter/onder [/img] Ik heb nog van niemand gehoord dat het makkelijk zou zijn om er bij te kunnen. Misschien dat iemand weet hoeveel tijd er volgens de werkplaatsmanual voor staat.
  3. Ik had deze ook gevonden in het drogisterij-assortiment maar dan de 06B 121 111 D Mijn info is van 2004 Dus jouw info is actueler. De prijs is het enige zichtbare verschil, € 61,10, plaatje is gelijk i.i.g bedankt
  4. Jajajajaja Marcel, dat klopt. Maar ik heb er iemand bij gehad die heeft hem ook weer uitgelezen en toen is die sensor niet meer naar voren gekomen. Wel had ie het probleem zoals boven beschreven Zodra de motor op temp. is kan ie de warmte niet meer kwijt omdat de klep dicht blijft. "Even" checken met een pannetje water is er niet bij want dat ding zit helemaal onder de inlaat en achter de dynamo. Dus als je hem er toch uithaalt dan kun je hem beter vervangen. Typisch, dat part was eerst 25 a 30 euro en kost voor dit type meer dan 3 x zoveel. En zit ie ook nog op zo'n onmogelijke k#tplek dan je nog een vermogen aan uurloon kwijt bent. Je zou haast denken Ik weet bijna zeker, dat ze het er om doen
  5. hmm pdfje doet het niet of ik doe iets fout. Ik denk dat ik ik het volgende moet hebben: (prijs zal wel niet kloppen) 06 B 121 111 D € 61,10 Wie weet het zeker? En wie weet wat er nog meer af moet om erbij te kunnen? Dit i.vm. de pakkingen die ik nodig heb. Of weeet iemand of ik erbij kan zonder er van alles af te halen.
  6. Thermostaat moet er toch voor zorgen dat er koelere koelvloeistof door het blok gaat. Volgens mij zou dat ook de loeiende fan verklaren. Het koelt zoals ik het zie niet voldoende af. Een van jullie al aan een waterpomp gedacht? Of kan dat het niet zijn?
  7. Dan moet er toch een soort van smurrie aan de oliedop zitten? Ik heb trouwens ook geen borrelend geluid in het koelvloeistof reservoir...
  8. Maar dan zou het naar mijn idee niet opgaan dat de onderkant van het koelsysteem koud blijft. Of vergis ik me? Dan zou er toch ook wel iets van die lekkage te zien moeten zijn? Ik heb de koelvloeistof bijgevuld maar de alarmbellen blijven gaan.
  9. Onder het rijden het volgende probleem: Na plm. 10 minuten warm draaien gaat de temperatuur naar 130 gr. !! gevolgt door een megagrote STOP, STOP, STOP voor je snuffert en zo'n kloterige waarschuwingspiep. De Clima geeft geen warmte meer af en de coolingfan draait zich helemaal de ziekte. Waarschijnlijk is mijn thermostaat stuk ??? Dwz. slangen boven zijn warm en onder zijn koud. Ik ben ook wat koelvloeistof kwijtgeraakt. Ik vermoed dat dit door de opgebouwde druk in het reservoir komt. Wie weet de volgende zaken? -Wat kost het inbouwen thermostaat? hoeveel uren en partnr. en prijs onderdelen. -Wat moet er allemaal uit om erbij te kunnen? (met oog op vervangen pakkingen) -Wie denkt aan iets anders? 2.0 96 KW Benzine bj. 06-'02 De Thermostaat zit als ik het goed heb, schuin onder/achter de dynamo en onder het inlaatspruitstuk. Thanx alvast
  10. Mijn ervaring qua sedan. Ik heb net als Oliver nog praktisch nooit iets niet mee gekregen. De enige keer dat dat wel moest dan was dat met dusdanige spullen dat ik dat ook niet eens in mijn auto wilde hebben. En dan pakte ik gewoon het laadbakkie van mijn vader. Verder sleep ik echt alles mee in dat ding,. Bankie plat, en een zee van ruimte ligt voor u. Kinderwagens, van die moderne grote dus, bouwmarktlengtes, koffers, reistassen, kinderwagens+ kratten bier + AH Bigshopper-boodschappentassen. Zolang je de kinderwagen en het campingbedje maar wel inklapt, GEEN PROBLEEM !! Ik had nog een dakkoffer van m'n golf en daar heb ik toen direct dakdragers bij gekocht voor deze Passat, maar in 3 jaar nog nooit nodig gehad. Kortom de 3BG Sedan is het voor mij helemaal. Mooi model, sportieve uitstraling, strak, minder rumoerig, een echte auto. En ook alle parmaham, kaas, hengels, duikspullen, goltassen, kinderen bouwmarktzooi passen hier perfect in. Het lijkt net of een passat-sedan er bekaaid vanaf komt wat betreft de kofferbak. Heb je een hond, model medium of groter dan is een variant natuurlijk de oplossing, maar anders zie ik niet in waarom geen sedan. En Variantrijders ... mag ik u eraan herinneren dat spullen toch niet zo hoog opgestapeld mogen worden dat uw achteruitzicht wordt ontnomen en dat dit ook nog eens onveilig is bij een evt. aanrijding....
  11. Bij mijn weten hebben de 3BG comfortline sedans geen speakers achterin....en alleen maar roosters. Ik heb zelf een 2002 comfortline sedan en daarvoor heb ik ook achteraf een set gekocht en ingebouwd. Er zitten zelfs niet eens aansluit kabels.... Maar sinds ze erin zitten heb ik wel een veel mooier en voller geluid....dus achterin van slechtere kwaliteit??? Volgens mij moet je de roosters eens goed gaan bekijken.....
  12. XteeZ

    spiegels

    Kun je bij teileguru.de bestellen. evt. in kleur gelakt.
  13. XteeZ

    Climatronic

    Ben eigenlijk nety als chipie nogal gemakzuchtig. Ik rij ook veel kortere afstanden dus die 10 minuten op eco duren dan zowat net zolang als sommige ritten. Ik heb hem ook altijd aan staan en hij ruikt nooit muf ofzo alleen als ik hem op eco-stand zet dan ruikt ie even muffig maar na een tijdje doorblazen gaat dat weer weg. Dus mijn persoonlijke mening: Zet hem gewoon altijd aan en vervang regelmatig een filter.
  14. XteeZ

    Ruitenwissers

    Strepen zijn inderdaad superirritant. En ook ik zat ook de hele tijd tegen die belachelijke dure prijs van die AeroTwin ruitewissers aan te hikken. Mooi systeem dat aerodynamische stuk rubber maar voor bijna alles geldt: BIJZONDER = DUUR! Dus nu heb ik voor mezelf de oplossing 1) Ontvetten met een wonderdoek (zo'n blauwe) en een goede scheut dreft. 2) Afdrogen en met spiritus helemaal afnemen 3) Laten drogen en daarna Rain-X erop smeren (verkrijgbaar bij Halfords a 9,95 ofzo) 3) Vervolgens koop je voor zo'n 13 euro 2 ruitwisserrubbers bij de lokale stealer 4) eindkapjes van de AeroTwin eraf halen (met beleid), rubbertjes eruit, nieuwen op de goede maat knippen, beetje siliconenspray er in en frummelen maar, kapjes erweer op. En voila..... laat de regen dan maar komen.... Ik verbaas me er gewoon telkens weer over dat dit zoveel rijcomfort in de regen met zich meebrengt. Ik heb inmiddels ook alle andere ruiten met RainX gedaan. Ander bijkomend voordel is dat vliegen en vuil minder goed hechten en dus beter te verwijderen zijn. Als iemand belang heeft bij bij het bestelnummer voor die rubbers laat het me maar weten dan zoek ik dat even op. Trek je niks van de dealer aan die zegt namelijk gewoon dat je geen rubbers uit die Aero-Twin kunt vervangen. Laat ze maar lekker in de waan want anders worden ze weer duurder
  15. XteeZ

    vloermatten

    Trap er altijd na een paar duizend kilometer gaten erin. Word nat, komt zand op, rubberen schoenen erover en schuren maar. Telkens 1 mat stuk maar toch moet je elke keer een hele set kopen. Ik heb de standaardmat nu voorzien van een traanplaatje waar de hakken op komen. Gaatjes geboord waaier erachter en een pompnagel er doorheen. WERKT PERFECT!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden