Ga naar inhoud

Het grote poetstopic


Groovejunk

Aanbevolen berichten

  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

algen verwijderd op raamrubbers met APC en kwast

 

 

Hoe kan dat nou, auto is al jaaaaren wasstraat onderhouden :lol:

 

lol, maar lak is knetterhard, zit teflon of waxoil op

dit scheelt wel, want de swirls vallen heel erg mee voor een wasstraatauto

 

edit

C4 is klaar, volgende week de 3C edwin

post-1511-1423823371,7138_thumb.jpg

post-1511-1423823372,1981_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Warm water en een goede shampoo. Voor de hardnekkige beestje is er een hardere spons die geen krassen geeft. Meguiars zal ook wel zoiets hebben. Sommigen doen een pantje om een spons, doet t ook. Weet alleen hoe kras vrij dat is.

 

Eén keer schoon, goed waxen, dan gaat het er bijna vanzelf vanaf. Ik gebruik het sponsje alleen voor de lampen en ruiten en sporadisch voor het voorste verticale deel van de bumper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen ervaring met dat product van Valma. Maar lijkt wel verdacht veel op de mijne. Weet het merk niet meer, maar toendertijd wel goed over geinformeerd. Spons goed laten weken en niet veel kracht uitoefenen. Je zou het overigens ook eens kunnen proberen met een mf-polishdoek. Zou ook geen krassen mogen geven. maar net wat robuuster dan een spons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 years later...

Even het stof er af. We zijn 5 jaar verder zie ik.

Ik weet niet goed wat ik nodig heb.

Ik breng na het wassen cleanen en soms een glaze de NXT wax van mequiers aan.

Nu is het zo dat mijn fles leeg is en ik nieuwe moet kopen.

Nu bevalt de NXT erg goed. Maar ik lees ook goede verhalen over de jetseal 109.

Vooral de stand tijd van de jetseal lijkt me wel wat.

En hier loop ik spaak, moet ik de jetseal gebruiken inplaats van een wax. Moet ik de jetseal toppen met een wax.

Zeker met de wintermaanden voor de deur lijk het me fijn om de auto wekelijks te wassen maar om er verder niet naar te hoeven kijken.

En geeft de jetseal 109 ook een mooie glans of is het puur bescherming.

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke NXT Wax van Meguiars (!) gebruik je precies Arie? NXT wax bevat ook fillers en zover ik weet ook een lichte polish. Als je die functie zoekt kun je dat dus niet bereiken met de Jetseal. De Jetseal 109 is een sealant. Jetseal heeft geen vullende en maskerende eigenschappen.

Zelf zorg ik zelf altijd eerst voor een gepolijste lak, ik hou niet van verdoezelen. Als de lak in perfecte conditie is kun je naar eigen keuze een sealant (voor een betere standtijd, misschien voor in de winter als je minder kans hebt om de auto te onderhouden?) of een wax gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik inderdaad de mequiers NXT wax de vloeibare.

Ik zet zelf minimaal de auto iedere 2 maanden in een nieuwe wax laag.

Ik probeer de auto ook altijd zo strak mogelijk te houden met polijsten.

Ik doe het nog niet zo lang dus het resultaat is nog niet helemaal 100% maar leer nog steeds.

Ik wil inderdaad de wintermaanden over bruggen. Maar wil wel als het kan af en toe een boost aan brengen met extra glans.

Ik begreep dat er morgen op de meeting bij vag techniek ook mensen zijn met verstand van poetsen want wil ook wel eens weten hoe julie dat doen met steen slag en zo.

De jetseal 109 is ook geen must maar als ik dan toch spullen aanschaf wil ik wel goed spul hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook de NXT Tech wax 2.0 van Meguiars, mooie glans maar ik vind dat deze zo snel stof aantrekt.

Iemand die me een andere kan aanraden, ook heb ik een zwarte wagen en het al wat waxen gevonden die speciaal zijn voor donkere wagens. Iemand ervaring met bvb poorboys black hole of andere wax speciaal voor donkere kleuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de op de meeting geweest bij vagtechniek en even staan praten met de mensen van drive2shine.

Ik wilde de wintermaanden door komen met eigenlijk alleen wassen omdat ik geen garage heb dus poetsen word lastig.

Een lange stand tijd is dan wel fijn en een mooie glans behouden is natuurlijk het doel.

Ik kreeg het advies om de Collinite 845 te gebruiken.

Deze schijnt een mooie glans te hebben zeker 4 maanden te blijven zitten met juist shampo gebruik en de beading en sheeting zou ook top zijn.

Ik heb het flesje gelijk gekocht en ben heel benieuwd. Volgend weekend heb ik tijd dan gaan we maar eens aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S kwa prijs prestatie verhouding veruit de beste winterwax die er is te vinden.

Mits goed aangebracht een houdbaarheid van 6 maanden tot zelfs een jaar volgens sommige gebruikers op het internet.

Kwa duurzaamheid is hij zelfs beter als de colonite 915, volgens de makers zelf.

Glans van de 476s is trouwens ook erg goed.

Check de reviews wereldwijd maar eens van dit product.

Wel superdun aanbrengen.

 

 

Voor mij nooit geen andere weer.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit schrijft collinite op de site.

http://www.collinite.com/about-us/faqs/

 

2. What’s the difference between the auto waxes; No. 845 Insulator Wax, No. 476s Super Double Coat and the No. 915 Marque D’ Elegance?

All 3 last step waxes serve the same function: to provide a high gloss carnauba shine and lasting protection. All 3 contain copious amounts of wax-both rare Brazilian carnauba and premium synthetic polymers. However, their degree of durability, ease of use, and warmth of shine vary. Think of it this way;

1. No.476s – most durable protection/weather defense. Most elbow grease required during application.

2. No. 915- 2nd most durable and slightly easier than the 476s to apply/remove. No. 915 lends our warmest shine to dark tones like navy and black due to its highest concentration of rare carnauba.

3. No. 845- easiest of the 3 to apply/remove with slightly less durability than the No. 915.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 845 is super snel met aanbrengen.

Die andere 2 kunnen veel lastiger zijn als je nxt gewend bent zou ik de 845 doen en een keer van een andere jeuker de ander eens proberen.

 

maar sommige vinden de geur van 845 verschrikkelijk. (is alleen tijdens opbrengen)

 

standtijd van 845 is voor de prijs en gemak niet slecht hoor. 4 maanden haal ik zeker. 6 maanden haal ik niet omdat ik dan zelf het er al afgehaald heb. :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden