Ga naar inhoud

Het grote poetstopic


Groovejunk

Aanbevolen berichten

  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 verschillende waxen wordt vaak gebruikt bij de fanatieke detailer (autopoetser voor Nederlanders...), en dat heet inderdaad 'toppen' (op z'n Engels).

 

 

Volgens mij heet dat toppen he? :lol:

 

heeeeee herhaal jij ook ff wat ik net verteld had :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke poetsdoeken en applicationpads gebruiken jullie? (glas, detail, droogdoeken)

 

En heeft iemand een adres voor spul van Menzerna, Klasse en Sonüs?

 

Poetsdoeken van Cobra of Poorboys, applicatorpads van Meg (zijn goed genoeg).

 

Menzerna? Niet de gemakkelijkste spullen om mee te werken, en is meer bedoeld voor de echte detailert of bodyshop (nee, niet de fitnessschool of die meurende winkel in de hoofdstraat :mrgreen: )

 

Neem liever Poorboys of Meguiars; foolproof en ook geschikt voor beginner en professional in de meeste weersomstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menzerna niet makkelijk? Moet toegeven dat de fmj en glaze lastiger zijn uit te poetsen dan soortgelijk spul van bijvoorbeeld klasse. Het resultaat is echter wel beter. Maar de polish is echt super(zeker met een machien), en omdat ik nog een fles final polish heb staan dacht ik eraan om maar gewoon een nieuwe intensive polish te bestellen, dan blijven we mooi compleet. Misschien dat ik voor iets anders ga, ben me opnieuw het orienteren. In ieder geval ga ik de fmj en glaze vervangen met, waarschijnlijk, jetseal.

 

Maargoed, poetsdoeken van cobra of poorboys en pads van Meg. Ik zal ook ns ff kijken op clean your car en op carclean.nl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, klopt. Ben ooit begonnen met commandant. Na wat spul van Heuts overgegaan op 1Z wat goed beviel. Op advies overgegaan op Menzerna en dat bevalt uiterst goed.

 

Heb mijn setje aangevuld met een wollen cutting, super gloss van menzerna, Citrus wash and clear, creme glaze en jetseal van chemical guys. Stuk of 40 doeken en applicators en een aantal pads om het gas tussen de wollen pad en mijn huidige pads op te vullen. En, wat ik al een tijdje wilde, een compleet set pads van 4" voor spotrepair of hardere oppervlakten.

 

Moet alleen nog een tuinslang en goede verlichting regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag stond er een Audi 80 op het programma. Deze is afkomstig uit 1994, heeft 298.000 km op de klok.

Heel europa doorkruist, met de sleurhut erachter.

 

Spullen gebruikt:

 

Afspuiten met HD

2 emmer methode

Weer afspuiten

Drogen met MD

Kleien

Probleemplekken met Scratch-X

Paintcleaner

Crystal polish

M16

Endurance tyre gel

Bumpershine van Auto Make-up

 

DSCF0884.jpg

Totaal geen beading meer:

DSCF0885.jpg

Halve motorkap(valt me niks tegen eigenlijk):

DSCF0886.jpg

M16 roelleert, wil nooit weer anders :angel: :

DSCF0889.jpg

End result:

DSCF0893.jpg

 

Passat ook nog even gedaan:

DSCF0875.jpg

 

Nu bankzaken doen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autoglym, goed spul maar niet beter dan de bekende goede merken. Ze hebben alles in hun assortiment. Zelf heb ik er bumper care, glas polish, engine cleaner, wheel cleaner en vinyl & rubber care van. Zeer tevreden over. Grote voordeel is/was dat het goed verkrijgbaar is. Maar tegenwoordig is dat niet meer zo'n issue.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden