Ga naar inhoud

LenteKriebel


passat_w8

Aanbevolen berichten

Zo, de lente is begonnen en ook de zomertijd is meteen ook maar in gang gezet.

Dat gezegd hebbende kom ik even op de kriebel die er op dit moment een beetje zit.

Zoals mijn nick doet vermoeden rijdt ik op dit moment in een W8. dat bevalt wel heel erg en het is iedere dag weer een feest om mee te mogen en kunnen rijden.

Maarrrr....

Daar hebben de de kriebel.

Ik ben op het web een andere VW tegen gekomen. Is wel een iets andere dan degene die ik nu heb. Het gaat hier om een Phaeton V10 TDI.

Hij is uit sept. 2004.

Voordat ik überhaupt zou gaan kijken/proefrijden is het denk ik wel aan te raden om wat info in te winnen.

 

Weten jullie dingen waar je bij de aanschaf op zou moeten letten?

 

Toen ik de W8 wilde gaan kopen heb ik hier ook wat advies ingewonnen en dat heeft zeker wel geholpen met de aanschaf.

 

Kan mij indenken dat remschijven/blokken iets zou kunnen zijn.

De schakelbak (automaat), beurten.

Hoe zit het met een distributieriem,?

Is deze motor er 1-tje waar weinig problemen mee zijn?

 

Nou wie weet komt het er van dat ze binnenkort in de straat staat. Als dat inderdaad het geval zal zijn dan kom ik op zeker een keer naar een meeting om ze te laten zien.

Het zal er nog even om spannen.

 

 

Grtz,

Feike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of zo'n Phaeton V10 TDI betrouwbaar is kan ik niet zeggen, ik weet alleen dat de V10 TDI motor een distributie heeft met tandwielen i.p.v. een riem of ketting. Dat is in iedergeval een voordeel.

De motor is verder wat betreft techniek niet veel anders dan een gewone TDI behalve dat hij 2 motormanagement systemen heeft.

In vergelijk met een Passat is zo'n Phaeton een stukje complexer, vooral wat elektronica betreft. Bij een proefrit dus uitgebreid alles controleren of het goed werkt.

 

Verder natuurlijk de gewone slijtage gevoelige onderdelen zoals de remmen (die een fors formaat hebben en waarschijnlijk bijbehorend prijskaartje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmmm W8 weg phaeton terug.... kan een slechtere keuze verzinnen ;-)

maar kom eerst ff de 12e naar Elst. Kunnen we nog ff van de W8 genieten voordat ie weg is. Dan op de volgende meeting uiteraard je Phaeton showen...

:-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik van de V10 TDI motor weet is dat de turbo's bij de eerdere modellen het nog wel eens konden begeven.

 

Verder zou ik zorgen voor een tube kukident ofzo, want zo'n motor heeft echt een misselijkmakend koppel, hij trekt het vel van je gezicht volgens mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben jaloers op het interier je kan gaan zitten en koffie drinken terwijl de ramen niet beslaan, nooit.En je kan een klokkie in dash en zo in 1 keer is hij weg..Super,hoor maar die v10 zegt mij niet zoveel..Uhuhm mij te veel wegenbelasting..Ha grapje ik vind het super.Maar wel duur sturen dacht ik wegenbelasting zo'n ding weegt vast een 2ton en dan betalen poehee..ik hou het bij mijn halve 8 cilinder..Maar suc6 en zeker wel weer enig jaloezie deze kant de toetsen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is dacht ik ook nog een mod voor de winterdag (mwah, als het koud is dus)... het schijnt dat de 1e serie V10-TDI's op 1 cilinderbank starten en niet op beide.

 

Daar heb ik nog nooit van gehoord. En ik zie ook geen technisch inhoudelijke reden om dat te doen.. Heb je een goede bron hier van toevallig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is dacht ik ook nog een mod voor de winterdag (mwah, als het koud is dus)... het schijnt dat de 1e serie V10-TDI's op 1 cilinderbank starten en niet op beide.

 

Daar heb ik nog nooit van gehoord. En ik zie ook geen technisch inhoudelijke reden om dat te doen.. Heb je een goede bron hier van toevallig?

 

Dat is om jouw kennis te polsen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een MEGA gave auto is dat. 313 PK en 750 NM zo uit mijn hoofd.

 

Afwerking schijnt op een nog hoger niveau te staan dan van een Audi A8, heb ik wel eens ergens gelezen.

 

Mocht je ooit op een meeting komen dan doe ik m'n uiterste best er ook te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gave auto, zet er een Passat naast en dat lijkt een Lupo!

Maar er zal wel geen Phaeton forum zijn, zoveel zijn er niet. Ga je ons niet missen?

 

hehe.. het is allemaal nog lang niet zover.

en missen, .. ja natuurlijk zal ik dat hier missen, maar ik neem aan dat mocht het ooit zover komen dat ik wel hier gewoon mag blijven komen.

zodra er wat meer duidelijkheid is dan zal ik dat zeker laten weten.

maar voorlopig is het nog niet zover.

 

@ChromPassat

sja, mocht er nu ook wat stuk gaan aan de Passat, dan zal ik waarschijnlijk ook wel in de buidel moeten tasten. het mag dan wel een Passat zijn, maar echt veel standaard onderdelen heeft ze niet.

Kijk alleen maar eens naar de remschijven voor...

Afgelopen maart heeft ze een 60K beurtje gehad en daarbij moesten ook de remblokken worden vervangen.

En tsja... dat weet je dan ook.

 

Maar wanneer je dan weer een stukje mag rijden, is dat weer heel snel vergeten hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tjaa... ik had ook lente kriebels en heb stiekem ook gekeken naar een Phaeton (omdat het vrouwtje zo'n mooie auto vind) maar aangezien mij deze VEEL ste VEEL kost (qua aanschaf en onderhoud ennn ook door het forum :embarassed: ) ben ik toch weer bij een Passat gebleven.

Het ging mij net zo :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden