Ga naar inhoud
  • 0

kapotte homokineet of aandrijfashoes? zie foto


Boere77

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou ik ben ook weer aan de beurt.

 

Vier weken geleden heeft een forumlid mij geholpen met het vervangen van de linkerhoes.

 

Lig ik vandaag toevallig onder de auto :shock: omdat mijn bodemplaat was losgerammeld en ik deze weer wilde vastzetten. Zie ik dat nu ook de rechter lek en kapot is. :angry: Gaat lekker zo.

 

Elke nadeel heeft een voordeel: Als dit nog de originele hoes is kan hij er na reparatie weer 170.000 km tegenaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, :blink: dat is toeval.

Bij mijn 2001 2.8 4M is verleden week ook een aandrijfashoes vervangen. Vervolgens een vaag zo af en toe aanlopend geluid (alleen te horen met raam open en radio uit). Terug naar de garage geweest en bleek dat een beschermplaat aanliep. Kostenloos en direct opgelost (dit had dus wel degelijk met die reparatie te maken zou ik zeggen).

Volgens mij heb je bij schijfremmen niet eens meer een echte ankerplaat, dit is toch waar bij trommelremmen je remblokken en remcilinder op vast zitten? Maar hoogstwaarschijnlijk zal in het geval van schijfremmen de beschermplaat en ankerplat hetzelfde stuk metaal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vraag hoe krijg je de rubber hoes er over heen zo te zien is de as 30 mm en de homokineet 130 mm

want de mijne is ook kapot en er moet dus een nieuwe op

en zo te zien is het een vaak voor komende probleem

heeft iemand foto s filmje of pdf bestand of een vw handleiding

wat ander voor het uit en in elkaar zeten

en waar moet ik op letten

heb net wat gevondenmaar weet niet als het ook bij de mijne kan

zie de link http://peet-s.blogspot.com/2009/10/hoes ... angen.html

zie op google over al setjes staan maar die zijn met het gedeelte waar ook je wiel aan vast zit moet ik dat dan ook vervangen of is alleen de rubber ook goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

afgelopen vrijdag op weg naar Emden constateerde ik bij een stop ook een klodder vet op m'n velg.

 

zaterdag zelf ff het hoesje vervangen.

voor € 18,- en vette handen kan ik er weer ff tegen........

Ik moet er ook eentje vervangen maar volgens garage zijn ze beide links kapot. Kan je mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden