Ga naar inhoud
  • 0

kapotte homokineet of aandrijfashoes? zie foto


Boere77

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kapotte ashoes, de homokineet zit daarin op de aandrijfas en is niet per definitie stuk tenzij je geluiden hoort ter plaatse.

 

Beste is om die ashoes asap te laten vervangen en meteen ook de andere buitenste ashoes. Kans is groot dat die al haarscheurjes vertoont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is een kapotte aandrijfashoes,daarachter zit je homokineet die gesmeerd wordt door dit vet wat er nu uit loopt,als je te lang wacht met vervangen van de hoes gaat de homokineet ook kapot ,die zijn vrij prijzig,alleen het nieuwe hoesje met vet valt nog mee,je moet de homokineet er af hebben,en wel de homokineet goed schoonmaken ivm zand ed,nieuw vet erin en rijden maar weer,succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
beste DM,

 

bedoel je de ashoes aan het andere voorwiel? zoja .. deze vertoond ook haarscheurtjes...

 

Ja die bedoel ik, elke aandrijfas heeft 2 homokineten/ashoezen. De buitenste hoezen gaat altijd stuk, bijna nooit de binnenste (bij de transmissie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de kapotte linker hoes is vervangen en de rechterzijde vertoonde ook al haarscheurtjes dus ze zijn beide vervangen! maargoed het smeer zat overal in de wielkast en de binnenzijde van de velg. Denk maar niet dat Century de moeite neemt om de velg ff te reinigen als het wiel er toch af moet. Rekening a la 260 euro... Auto gaat lekker terug en mogen ze het netjes afleveren... Kan gelukkig weer lekker rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag was mijn vriendin op pad met de passat. De auto begint een hels kabaal te maken. Het leek wel of er ijzer of ijzer schuurde. Vervolgens de garage gebeld en te komen kijken en indien nodig de auto mee te nemen. Uit onderzoek bleek dat de kap (ankerplaat) die over de remklauw zit los te zijn geraakt en tegen de remschuif schuurde. Een week geleden zijn beide aandrijfhoezen vervangen en voor deze handeling hoefde volgens de werkplaats de betreffende kap niet los te worden gemaakt en is geen verband tussen de reparatie em het losraken van de ankerplaat.

 

Klopt het wat de werkplaats stelt of wordt ik hier het bos ingestuurd??

let me Know!

 

gr...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

waarschijnlijk hebben ze die zelf kromgetrokken door, omdat ze de as eruit willen hebben met beide handen de schijf incl ankerplaat hebben vastgehouden en naar zich toe hebben getrokken.. het ligt dus in principe wel aan de garage.. de ruimte tussen schijf en ankerplaat is zo weinig dat er geen vinger tussen passen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet precies wat je bedoelt met de kap over de remklauw, voor zover ik weet zit er geen kap over de remklauw. Wat wel kan zijn is dat ze de stofplaat achter de remschijf bedoelen. Tijdens het vervangen van de stofhoes moet er met het wiel gedraaid worden (hiermee bedoel ik van links naar rechts). Omdat de auto van de grond staat en het wiel er niet op zit wordt hier meestal de remschijf voor vastgenomen, samen met de stofplaat, waardoor deze tegen de remschijf komt te zitten. Dit zorgt dan voor een slepend ijzer op ijzer geluid. Normaal zou je dit geluid meteen na de herstelling al gehoord moeten hebben. Je kan de stofplaat gewoon een stukje terug naar binnen drukken zodat hij weer vrij van de remschijf zit. Mocht de stofplaat losgekomen/afgescheurd of iets dergelijks zijn, dan wijst dit toch wel op een knuddige herstelling waarbij ze vrij lomp te werk gegaan zijn. Is het opgelost door de stofplaat terug naar binnen te drukken, dan wijst dit op een klein vergetelheidje van de monteur, wat echter wel een keer vaker voorkomt bij deze herstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

helaas komen kapotte (stof)ashoezen met regelmaat voor bij sturende assen en is het een klein beetje normaal onderhoud in mijn ogen.. zolang het bij dat werk blijft zou ik me niet zo druk maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit is een kapotte aandrijfashoes,daarachter zit je homokineet die gesmeerd wordt door dit vet wat er nu uit loopt,als je te lang wacht met vervangen van de hoes gaat de homokineet ook kapot ,die zijn vrij prijzig,alleen het nieuwe hoesje met vet valt nog mee,je moet de homokineet er af hebben,en wel de homokineet goed schoonmaken ivm zand ed,nieuw vet erin en rijden maar weer,succes.

 

 

Heb jij toevallig info en of fotó's hoe de ashoes vervangen moet worden. Heb namelijk ook 1 grote inbus bout erbij gekregen. Wat moet er allemaal los gemaakt worden, of waar zit bv iets geborgt met een veertje??

 

Graag verdere info

 

Alvast bedankt gr Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vandaag was mijn vriendin op pad met de passat. De auto begint een hels kabaal te maken. Het leek wel of er ijzer of ijzer schuurde. Vervolgens de garage gebeld en te komen kijken en indien nodig de auto mee te nemen. Uit onderzoek bleek dat de kap (ankerplaat) die over de remklauw zit los te zijn geraakt en tegen de remschuif schuurde. Een week geleden zijn beide aandrijfhoezen vervangen en voor deze handeling hoefde volgens de werkplaats de betreffende kap niet los te worden gemaakt en is geen verband tussen de reparatie em het losraken van de ankerplaat.

 

Klopt het wat de werkplaats stelt of wordt ik hier het bos ingestuurd??

let me Know!

 

gr...

 

Ankerplaat/ stofplaat voor de remschijf hoeft er inderdaad niet af voor de homokineet, wat betreft de passat kwaal. De hoezen op de passat's hebben inderdaad geen bijzondere stand tijd. Orgineel of gelijkwaardige kwaliteit gebruiken is het devies. Deze blijven langer heel. Wat bij deze reparaties wel heel belangrijk is is dat de centrale bout voor de aandrijfasbevestiging vervangen wordt. Tevens moet deze op het juiste moment vast gezet worden, n.l. 190 Nm + 180 graden. De bouten breken als ze een tweede keer op dit moment gezet worden en lopen los als ze niet op t juiste moment vast gezet worden.

 

dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden