Ga naar inhoud

Robert65

Members
  • Aantal items

    65
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Robert65

  • Verjaardag 03-10-1965

Profile Information

  • Plaats
    Wijk bij Duurstede

Robert65's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hoi Marcus, Antwoord is simpeler dan verwacht: zoek even in het forum op "nokkenasverstelling" en je vind heel snel het juiste topic (uit begin 2008). Ik heb net de zoektocht uitgeprobeerd, dus dat werkt. Het topic noemt het vervangen van de pakkingen een werk van tientjes, maar je hebt er speciaal gereedschap bij nodig.
  2. Dennis, Als alleen de nokkenassen vervangen hoeven te worden (en de rest van het blok de "klap" heeft overleefd) dan zag ik op het fourm van onze Audi-collega's een goede aanbieding: http://www.audiforum.nl/forum/motor-and-aandrijving/46127-aanbieding-a4-and-a6-2-5tdi-vp-150-155-163-180-pk-motoren.html
  3. Volvo heeft volgens mij tot het vorige model V70 zo'n derde bankje gehad. Volgens mij heeft Mercedes dat in de E-type ook gehad. Ik "vrees" dat het inderdaad in het kader van inzittendenveiligheid tegenwoordig niet meer gebruikt wordt. (overigens zit je volgens mij bij een hele hoop MPV's op de derde rij ook aardig in de kreukelzone, als ik zie dat de hoofdsteunen zowat tegen de achterruit aanzitten)
  4. Hoi René, Mijn ervaring komt overeen met die van Paulussssss. Ik heb een 2001 3BG 2.8 V6 4motion variant, en als je inderdaad normaal rijdt en wat van het "nieuwe rijden" toepast (met name het vroeg doorschakelen is helemaal geen probleem met het koppel van de V6, en juist dat drukt het verbruik waanzinnig), dan is een verbruik tussen 1:9 en 1:10 heel makkelijk haalbaar. Als je veel in de stad zit, zal je dit echter niet halen. Heen en weer vanuit regio Utrecht naar Düsseldorf (in Duitsland 170 gereden waar mogelijk en waar het mag) en een verbruik van 1:9,5 gehaald. Ik heb nog geen moment spijt gehad van de aanschaf van de V6; het plezier in het rijden maakt het meerverbruik meer dan goed.
  5. Ik heb de mod voor de carterontluchting (de spatplaat) zojuist laten uitvoeren. De laatste tijd had ik met name na korte ritten ook wat verbrande olielucht en hier bleek het standaard 2.8 V6 probleem op te spelen: dichtgeslibte carterontluchting waardoor lekkage langs de klepdekselpakkingen ontstaat. Dit dus ook maar meteen laten aanpakken. De klepdekselpakkingen en het hele carterontluchtingssysteem zijn dus tevens vervangen. Ik moet de garagist gelijk geven; niet echt kwaliteit van VW om het carterontluchtingssysteem in plastic uit te voeren. Na een aantal jaren/kilometers hardt dit onder invloed van de temperatuur en olie goed uit. Alle flexibel bedoelde verbindingen worden kei- en keihard en breken bij de minste beweging..... En vervolgens ben ik eigenlijk blij verrast met de rekening (ja, jullie lezen dit goed: BLIJ verrast ). Voor mij de waarschijnlijk gelukkige keuze om niet naar de dealer te gaan, maar naar de lokale (en vertrouwde) merkloze garage. Het blijft alsnog een aardige bom duiten, maar voor bijna E 550,- incl.BTW was ik klaar. En waarom valt me dat mee? Ik neem jullie mee in de opbouw van de rekening (alles incl. BTW): - slangen carterontluchting: E 108,05 - klepdekselpakkingen: E 50,70 - inlaatpakkingset: E 50,93 - pakkingdeksel (de "spatplaat"): E 15,45 - koelvloeistof: E 5,53 - (totaal aan materiaal dus E 230,66, dat valt wel een beetje tegen) - blijft dus E 320, over voor het sleutelen (en dat valt met dus dan reuze mee; zal een uurtje of 5 à 6 zijn geweest (dat stond "helaas" niet in detail gespecificeerd)) En nu maar kijken of het olieverbruik in de klauw te houden is, en zich "voorspelbaar" gaat gedragen.
  6. Marco, Als jij er achter komt wat jou probleem is, dan heb ik het omgekeerde . Bij mij gaat de wisser in stand 1 (interval/sensor) nagenoeg altijd trouw wissen alsof deze in stand 2 (continu wissen normale snelheid). Zie ook mijn topic van een week of wat geleden. Helaas daar ook nog niet de gouden tip op gekregen. Ik ga binnenkort maar de spiegelkappen verwijderen om te kijken of ik iets bij de sensor of aansluitingen kan ontdekken.
  7. Gert, Dank je voor de aanvulling. Dit geeft wel een dilemma; zelf doen is een hoop werk (met risico dat je net een onderdeeltje niet bij de hand hebt, vooral als er iets sneuvelt); laten doen zal redelijk kostbaar zijn/worden. Ik denk dat ik het bij de jaarlijkse beurt aan het eind van dit jaar maar laat uitvoeren. Heb ik nu ruim een half jaar de tijd om aan de kosten te wennen. En die kosten heb ik er wel voor over om dat irritante olieverbruik te verminderen. Heb jij misschien ook het onderdeelnummer van nummer 9 voor handen? Dan kan ik in ieder geval duidelijk aangeven wat ik wil als er toevallig een echte VW-knuppel achter de balie zit groeten en wederom bedankt, Robert
  8. Dit is inderdaad nieuws waar je wat mee kan. Ik heb een ATX-blok. Is daarvan de constructie van het carterventilatiedeksel hetzelfde? Is alleen het vervangen van de pakking/metalen plaat ook een klus van een paar uur (want dan denk ik dat ik dat maar uitbesteed)? groeten en bedankt voor het oplossen van dit mysterie !!
  9. Toch nog even een hart onder de riem voor Ydwer. Ik heb zakelijk in een VW-derivaat gereden (Skoda 1,6 op LPG). En dat was met name 's winters een ware mayo-fabriek. Zelfs als de motor door en door warm was (en dat moet 'ie toch wel zijn na een kilometer of 40) was ik in het koude seizoen een geduchte concurent van Remia. Koelwater bleef keurig op niveau, olie in het carter normaal van kleur. Ik denk dat het bij jou de combinatie is van de korte ritten en het koude seizoen. Ben benieuw wat er uit de full body scan komt.
  10. Het raam is perfect vlek/vuil/troep vrij. Expres nogmaals gecontroleerd, dus daar ligt het niet aan. Dus ik ben benieuwd of iemand een lead kan geven waar ik het probleem moet zoeken. Het kan toch niet zo simpel zijn dat dit opnieuw in te programmeren is? Als dit mogelijk is wordt de vraag; hoe is het mogelijk dat zonder spanningsloosheid of sleutelen het programma (Deels) gewist wordt.
  11. Ik heb zit speuren in oude topics, maar ben "mijn" antwoord helaas nog niet tegengekomen. Bij mijn passie (3bg 2001) is sinds een paar maanden de regensensor van slag. De intervaltijd is zonder dat er aan de auto gesleuteld is plots korter geworden (of misschen beter gezegd: de gevoeligheid van de sensor lijkt hoger geworden te zijn). Bij wijze van spreken bij 5 druppels per uur zit hij nu in korte intervalstand (normaal gesproken wist hij dan zeer incidenteel) en bij alle neerslag hierboven zit hij in continu wissen. Langere intervalstanden lijken niet meer te bestaan. Gelukkig schiet 'ie niet in de hoogste wisstand (het zenuwachtig heen en weer zwiepen). Ik heb redelijk nieuwe ruitenwissers, zelfs met oude lorren van wissers heb ik hier nooit problemen mee gehad. En ik heb ook geen vlekken/vuil/troep op de ruit voor de sensor zitten. Het gevoeligheidsknopje op de "stengel" (da's wel heel mooi omschreven of niet?? ) heeft nog wel wat invloed, maar niet veel. Het systeem reageert wel enigszins op het verstellen, maar niet zoals vroegah. Betekent dit dat mijn sensor is overleden? Zo ja, enig idee van de kosten van vervanging, of dat dit redelijk eenvoudig zelf te doen is? Alvast bedankt voor het meedenken, Robert
  12. In de KB staat toch ook een mooi uitgebreid artikel hierover?
  13. Ik was altijd nog een beetje sceptisch over winterbanden. De diverse "instanties" en publicaties waren niet altijd gelijkluidend, of laat staan onafhankelijk (een advies van een bandenfabrikant om op winterbanden te rijden kan goedbedoeld zijn, maar is natuurlijk altijd bedoeld om meer omzet te genereren). Maar gezien de discussie (en de ervaringen) hier ga ik na deze winter zeker op zoek naar een setje, want voor nu heeft dat niet echt veel zin meer.
  14. De mayo onder de vuldop lijkt mij zeker een gevalletje van condens. Zakelijk heb ik in een ander VW-product met een 1.6-je op gas gereden, en zelf met langere afstanden was dat een echte Remia-fabriek . Willekeurig wanneer (ook in de zomer) altijd een vuldop vol met "met"...... Koppakking eruit kan meerdere symptomen geven. Druk in het koelsysteem, verdwijnend koelwater, maar vaak ook bruinige olie aan de peilstok (bij warme motor).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden